Uitgelijnd en nóg staat stuur iets naar links en trekt de auto naar rechts weg.
Mn intuïtie geeft inmiddels aan dat de oorzaak wrs in het subframe zit.
Wanneer de huidige uitlijning niet voor extra slijtage vd banden zorgt, rij ik er mee door tot ik weet wat voor n schokbrekerset (FSD Bilstein B4 of B6, KW) ik wil.
Dan kan ook t subframe gericht worden...
Wanneer de huidige uitlijning niet voor extra slijtage vd banden zorgt, rij ik er mee door tot ik weet wat voor n schokbrekerset (FSD Bilstein B4 of B6, KW) ik wil.
Dan kan ook t subframe gericht worden...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3878
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zou met de klacht teruggaan naar de uitlijner, volgens mij moet dit toch op te lossen zijn ...Vraag me wel af wat de (kleine) speling in het toplager voor effect heeft op het uitlijnen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@pocoloco "gekkie, hoeveel km is het geleden?"
http://www.audi-a2.nl/discussion/3282/e ... rbanden/p6
http://www.audi-a2.nl/discussion/3282/e ... rbanden/p6
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik zou terug gaan omdat de wielvlucht nu niet goed staan maar voor het uitlijnen wel.... te zien in het rapport.
Of dit het probleem verhelpt is ten 2e maar die wielvlucht moet terug naar de oorspronkelijke stand.
Geef daar dan ook aan dat de auto trekt misschien dat ze dan wat beter opletten.....
En pocoloco ik heb met banden al van alles meegemaakt, diverse keren meegemaakt dat ondanks nwe banden de auto iets trok en dat na wisselen van banden en of draaien op de velg het probleem weg was.
Wat ik b.v. een keer gehad heb is dat er wel het zelfde merk en type op zat maar uit een ander land kwamen ..... made in Germany en made in France..... daardoor trok de auto!!!!
Verklaring van de fabrikant was dat er verschillende soorten rubbersamenstelling in de banden zitten als ze uit andere fabrieken komen.
P.S. Eekastar, had je mijn laatste mail nog gezien aan jou.
Of dit het probleem verhelpt is ten 2e maar die wielvlucht moet terug naar de oorspronkelijke stand.
Geef daar dan ook aan dat de auto trekt misschien dat ze dan wat beter opletten.....
En pocoloco ik heb met banden al van alles meegemaakt, diverse keren meegemaakt dat ondanks nwe banden de auto iets trok en dat na wisselen van banden en of draaien op de velg het probleem weg was.
Wat ik b.v. een keer gehad heb is dat er wel het zelfde merk en type op zat maar uit een ander land kwamen ..... made in Germany en made in France..... daardoor trok de auto!!!!
Verklaring van de fabrikant was dat er verschillende soorten rubbersamenstelling in de banden zitten als ze uit andere fabrieken komen.
P.S. Eekastar, had je mijn laatste mail nog gezien aan jou.
Dankje koop9.Uitlijnen blijft lastige materie voor me, hoeveel ik er ook over lees. Er zijn veel variabelen en daar komt bij dat elke ervaringsdeskundige/specialist zo z'n eigen visie, invalshoek, aanpak etc lijkt te hebben...
Denk ook dat de vorige wielvlucht stand te verkiezen is, want veel gelijker.Wat zijn de gevolgen van deze meer uiteenlopende wielvlucht? Ongelijke bandenslijtage?Het rijgedrag is (helaas) niet veranderd na deze laatste uitlijning...
PS Koop9, mail beantwoord.
Denk ook dat de vorige wielvlucht stand te verkiezen is, want veel gelijker.Wat zijn de gevolgen van deze meer uiteenlopende wielvlucht? Ongelijke bandenslijtage?Het rijgedrag is (helaas) niet veranderd na deze laatste uitlijning...
PS Koop9, mail beantwoord.