Tweety met een peper in zijn bips

Discussie over chiptuning en tuning in het algemeen.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 nov 2013, 23:27 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Ga zelf maar eens rijden zei Jos.
Ik was nog geen 10m weg van het pand van Jos en trapte het gaspedaal tot de bodem.
:s hock: :s hock: :s hock:
Wow wat een power!! Na 300m wist ik het. Tweety was volwassen geworden en veranderd in een slechtvalk!.[/quote]
Ik voel hier een set nieuwe banden aankomen :mrgreen:
Gaaf dat het effect zo goed merkbaar is en zoals je het beschrijft is het exact zoals goede tuning uitgevoerd moet worden. Kan ook niet anders want Jos heeft een naam hoog te houden in tuningland.
Veel plezier met spicy Tweety en hou 'm heel ;-)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Audi_gekkie

10 nov 2013, 02:01 0 x

Allemaal bedankt voor de leuke reacties. :D
Tot nu toe heb ik er nog geen meter in gereden, maar vandaag (zondag) ga ik naar vrienden in Assen en ook even bij het TT-circuit kijken. Nee ik doe niet meer, maar er is wel vrij rijden. ;)
Audi_gekkie

10 nov 2013, 02:09 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]
Het brandstoffilter was toch niet zo zwart als bij dit topic:

http://www.audi-a2.nl/nieuw-brandstoffi ... t2157.html

Ontopic: Tunen doe je toch voor een lager verbruik, niet voor de PK's/Nm's ... ;)
Het rustiger lopen heeft waarschijnlijk het meest met de timing te maken die meteen goed gezet is.

Voor het echte testen een rustige dag uitzoeken, of even naar Duitsland op de autobahn gaan ... 8-)[/quote]

Het was wel zwart, maar zeker niet met olie. Als het met olie doordrenkt was bleef het er vochtig uit zien en dat nu n iet het geval.

:lol: Ja natuurlijk is tunen om zuiniger te rijden.

Ja die timing is best belangrijk, maar de afwijking van +0.6 is niet zo schokkend. Maar het zou heel goed kunnen dat hij nu beter loopt door de betere timing.
Duitsland is voor mij 20min rijden, dus dat komt er wel een keer van. :D
Audi_gekkie

10 nov 2013, 02:14 0 x

[quote="advanced"]Goed dat je tevreden bent! Ik heb dit destijds met de A4 ook gedaan, de verbetering in het gehele toerenbereik is veel beter; had in een ibiza gereden, waarbij het vermogen ineens kwam en dan slaat bijna het stuur uit je hand bij volgas wegrijden.[/quote]

Daar herken je de slechte tuners aan.
Het lijkt leuk ineens zoveel power, maar als die daarna een dode pier is...
Audi_gekkie

10 nov 2013, 02:17 0 x

[quote="DitchA2"]
Even een vraagje over een ander topic die ik van jou gevonden heb, dat EGR verhaal, heb je daar ook naar laten kijken of heb je nog steeds het slangetje afgekoppeld met een schroef? Ik wil namelijk ook mijn EGR afdoppen, maar als het bij jou zo goed werkt met de chip (want die heb ik al) dan is dat makkelijker opgelost.

Greetz,
Ditch

Enne, heel veel plezier met die peper in zijn reet! :mrgreen:[/quote]

Slangetje is nog steeds afgekoppeld en volgens Jos is dit prima, mits de EGR-klep niet een beetje open staat door vervuiling.
Softwarematig is de EGR nu ook dicht gezet. Dit is inbegrepen bij het tunen.
Plaats reactie