Temperatuurmeter doet vreemd, welke sensor vernieuwen?
- Roelof-AudiA2
Heb problemen met mijn temperatuurmeter. Betreft 1.4 TDI motorcode AMF. Nu wil ik eerst de beruchte temperatuursensor vernieuwen.
Vraag waar zit deze sensor. Als ik voor de motor sta, zit boven in de kop (aan de versnellingsbak zijde) een sensor en ook achterin de kop zit er een sensor, welke moet ik hebben? Beide hebben 4 draden.
Vraag waar zit deze sensor. Als ik voor de motor sta, zit boven in de kop (aan de versnellingsbak zijde) een sensor en ook achterin de kop zit er een sensor, welke moet ik hebben? Beide hebben 4 draden.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
<font color="#666666" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif" size="2">Probeer eens de zoekfunctie met "temperatuursensor" en/of "G62"</font><font color="#666666" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif" size="2">edit: dit gevonden: </font>http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/G ... BChlmittel
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Roelof-AudiA2
Geeft soms niks aan en dan even later weer goed. Motor wordt goed warm. Ligt niet aan Thermostaat of waterpomp.
- Audi_gekkie
Dit heb ik 2 jaar geleden ook gehad. G62 sensor vervangen en ruim half jaar goed gegaan. Sinds ruim 1,5 jaar weer heel spontaan dit probleem. Ik vind het wel goed zo.
- Audi_gekkie
Ik word toch een beetje flauw van die temperatuurmeter.
Dan 90gr. en dan weer niks. Soms als ik de kachel op off zet klimt de meter weer omhoog.
Kachel is warm, radiateur is warm (is momenteel afgedekt), alle koelslangen warm behalve de grote rechts aan passagierszijde die is ijskoud.
Dan is dit toch weer de G62 sensor?
Dan 90gr. en dan weer niks. Soms als ik de kachel op off zet klimt de meter weer omhoog.
Kachel is warm, radiateur is warm (is momenteel afgedekt), alle koelslangen warm behalve de grote rechts aan passagierszijde die is ijskoud.
Dan is dit toch weer de G62 sensor?
- CvP
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Bij mij viel die een tijdje geleden ook regelmatig uit terwijl er verder niets aan de hand was. Op zich kun je dat natuurlijk zo laten maar weet niet of de motorcomputer dan extra brandstof gaat inspuiten omdat ie denkt dat de motor koud is.
Dat vind ik niks dus laatst toch maar laten vervangen.
Dat vind ik niks dus laatst toch maar laten vervangen.