elctr probblemen a2

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
suus25

25 dec 2013, 12:06 0 x

goedendag ik ben nieuw op dit forum en heb een probleem

mijn zoon heeft een audi a2 basis model uit 2002 auto rijd ( na div reparaties perfect)
alleen nu doet zich een vreemd probleem voor

als hij met de ruitenwissers aan rijd en de auto stilzet en de sleutel uit het contact trekt blijven de ruitenwissers
wanneer de schakelaar op stand 1/2/3 staat het gewoon doen ook als de auto op slot word gedaan

ook is mij opgevallen dat het lampje in de lichtschakelaar blijft branden heb deze vervangen maar het probleem is er nog steeds

en als de auto een dag of 4 stilstaat is de accu bijna leeg de auto laad overigens wel bij dus de dynamo is niet defect en accu is ook nieuw
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

25 dec 2013, 18:16 0 x

Hoi Suus, welkom op het forum, het is een beetje gebruik dat je jezelf met A2 effe voorstelt, event. met foto. Het punt wat jij aankaart is het niet gemakkelijk, er wordt ergens stroom onttrokken. (door)meten is weten, is mijn advies. Een beetje bot gezegd maar daar komt het wel op neer.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

26 dec 2013, 14:40 0 x

zijn het alleen de ruitenwissers die aan blijven staan?
controleer eens of je ook de claxon, knipperlichten, dimlichten, mistlampen e.d. kunt bedienen als je de sleutel uit concact hebt?
zo ja, dan zit ik toch aan het elektrisch gedeelte van het contachtslot te denken die defect is.

zo nee, dan moet er echt even gemeten worden aan de auto.

hou je ons even op de hoogte hoe het verder verloopt, leren we met z´n allen van.
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 dec 2013, 18:14 0 x

Elektrische problemen zijn de leukste, die je bij een auto kunt hebben...Niet dus. :twisted: :twisted: :twisted:

Als hetgeen, wat Koop zegt, niet het geval is, dan zit er niet anders op, dan een Multimeter tussen de min pool en de massakabel te hangen. Dan meet je het stroomverbruik (lees Ampere), wat de auto in ruststand verbruikt. Normaal is dat ergens tussen de 10 en 20 mAh (milliampere). Klokje, alarm, enz. verbruiken iets. Maar is het (veel) hoger (zeg plm 100 mAh), dan heb je een lekstroom. Een radio is een beruchte, maar ook alles wat elektrisch is, en naderhand is gemonteerd, zijn beruchte "verborgen" stroomverbruikers. Daarnaast kunnen kabelbreukjes e.d. ook voor extra lekstroom zorgen.

In dat geval.. , dan 1 voor 1 de zekeringen uit het zekeringenkastje halen, en kijken wanneer de meter (haast) op 0 komt. Dan heb je in ieder geval de groep te pakken, waar de lekstroom zit, en dan kun je gerichter zoeken.

Veel succes en hou ons op de hoogte.
suus25

29 dec 2013, 17:41 0 x

ok nou alvast bedankt voor de reacties ik ga de komende dagen ven puzzelen
ik hou jullie op de hoogte
Audi_gekkie

29 dec 2013, 23:58 0 x

@suus25
Mooi dat je ons op de hoogte houdt.
Wat forumlid @chipsoer al aankaartte, wil je je even voorstellen?
audi-a2-even-voorstellen.html
Plaats reactie