Weet iemand toevallig hoe je de bekleding van de achterklep verwijdert? Ik moest afgelopen zomer de noodontgrendeling gebruiken en heb deze toen volgens mij stukgetrokken.
Op het forum van de buren word ik er niet goed wijs uit, ik ben een beetje bang om de plastic grepen stuk te trekken.
Als het me lukt maak ik fotos ; )
noodontgrendeling achterklep stuk
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk eens in dit topic:
http://www.audi-a2.nl/hoe-bekleding-ach ... t2328.html
Hierin staat een PDFje met een beschrijving.
We zien uit naar de foto's ...
http://www.audi-a2.nl/hoe-bekleding-ach ... t2328.html
Hierin staat een PDFje met een beschrijving.
We zien uit naar de foto's ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Nou ik heb het maar geprobeerd. Het is toch een vervelend idee dat ik met een lege accu niet meer weg zou komen! Raar ontwerp als je het mij vraagt.
Ik heb multimappen gebruikt om er tussen te wringen zonder lak te beschadigen. Het werkte, maar zag er een beetje gek uit:
[album]836[/album]
Toen ben ik vriendelijk toch resoluut recht naar beneden gaan trekken terwijl de klep openstond. Met 1 hand hield ik de klep omhoog. Toen op 1 plek iets los leek te schieten ging ik aan de andere kant verder. Plots plofte het hele zaakje naar beneden.
[album]838[/album]
Op de plek bij de cirkel links op de foto is de complete greep uit de bekleding gescheurd met het plastic nog intact (!) De cirkel rechts is een gebroken plastic greep (De metalen 'plug' hing nog in de achterklep).
[album]837[/album]
Gelukkig was de ontgrendelingskabel nog prima in orde. Deze is kennelijk losgeschoten bij gebruik. Ik heb deze bij montage van de bekleding teruggezet in het slotmechanisme. Fluitje van een cent (behalve de bekleding lostrekken).
Op advies van audi-fruen.de trouwens wel alle pluggen ingevet met vaseline, voor het geval ik er nog eens bij moet. Het terugplaatsen was makkelijk. Ik ben in de kofferbak gaan zitten met mn benen naar buiten. Zo kon ik klep + bekleding vasthouden en even goed mikken. Nadat het rond het slot goed zat heb ik de klep dichtgetrokken en de rest van de bekleding met zachte hand dichtgeslagen. Hoewel er bij mij nu twee stuk zijn zit de bekleding nog goed vast. Stevig en geen rammel.
Ik heb multimappen gebruikt om er tussen te wringen zonder lak te beschadigen. Het werkte, maar zag er een beetje gek uit:
[album]836[/album]
Toen ben ik vriendelijk toch resoluut recht naar beneden gaan trekken terwijl de klep openstond. Met 1 hand hield ik de klep omhoog. Toen op 1 plek iets los leek te schieten ging ik aan de andere kant verder. Plots plofte het hele zaakje naar beneden.
[album]838[/album]
Op de plek bij de cirkel links op de foto is de complete greep uit de bekleding gescheurd met het plastic nog intact (!) De cirkel rechts is een gebroken plastic greep (De metalen 'plug' hing nog in de achterklep).
[album]837[/album]
Gelukkig was de ontgrendelingskabel nog prima in orde. Deze is kennelijk losgeschoten bij gebruik. Ik heb deze bij montage van de bekleding teruggezet in het slotmechanisme. Fluitje van een cent (behalve de bekleding lostrekken).
Op advies van audi-fruen.de trouwens wel alle pluggen ingevet met vaseline, voor het geval ik er nog eens bij moet. Het terugplaatsen was makkelijk. Ik ben in de kofferbak gaan zitten met mn benen naar buiten. Zo kon ik klep + bekleding vasthouden en even goed mikken. Nadat het rond het slot goed zat heb ik de klep dichtgetrokken en de rest van de bekleding met zachte hand dichtgeslagen. Hoewel er bij mij nu twee stuk zijn zit de bekleding nog goed vast. Stevig en geen rammel.
- Audi_gekkie
Bedankt zoop voor de "howto".
Wel jammer dat ik de fotootjes niet groter te zien krijg.
Wel jammer dat ik de fotootjes niet groter te zien krijg.
- Audi_gekkie
[quote="Seven"]als je op het nummer van de foto klikt, wordt hij wel groter[/quote]
Bedankt voor de tip. Het werkt!
Bedankt voor de tip. Het werkt!