Audi A2 TDI 1.2 probleem diagnose

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

26 jan 2014, 20:13 0 x

jan even om de boel op een rijtje te krijgen......
de auto is toch gerepareerd nu?
maar je hebt nu nog steeds een luchtje en vermogen verlies?
welke onderdelen zijn er nu precies vervangen?
heb je de onderdeelnummers van de rekening, wil je die dan even plaatsen. kan ik zien wat er gedaan is.

bij het vervangen van een originele dynamo moet je de poelie los mee bestellen want deze zit er niet standaard op.
ik denk dat ze dat in eerste instantie niet gedaan hebben en dat zou verklaren waarom de poelie dan toch defect is gegaan.

hoor je trouwens ook een sissend geluid als je vermogen vraagt?

een hoop vragen maar ik/we proberen met je mee te denken
Jan van Hoof

27 jan 2014, 00:11 0 x

[quote="koop9"]jan even om de boel op een rijtje te krijgen......
de auto is toch gerepareerd nu?
maar je hebt nu nog steeds een luchtje en vermogen verlies?
welke onderdelen zijn er nu precies vervangen?
heb je de onderdeelnummers van de rekening, wil je die dan even plaatsen. kan ik zien wat er gedaan is.

bij het vervangen van een originele dynamo moet je de poelie los mee bestellen want deze zit er niet standaard op.
ik denk dat ze dat in eerste instantie niet gedaan hebben en dat zou verklaren waarom de poelie dan toch defect is gegaan.

hoor je trouwens ook een sissend geluid als je vermogen vraagt?

een hoop vragen maar ik/we proberen met je mee te denken[/quote]

Hallo koop9,

De auto is NIET gerepareerd en er is nog niets aan gedaan, maar staat in het verre buitenland, ik zelf moest met trein naar huis. Haal auto over een week of wat weer op. Het was de garage die alleen de diagnose heeft gedaan van kapotte dynamo en met name de poelie, naar de rest hebben ze niet gekeken. Het was de garage (officieele Audi dealer, zo'n dure) die mij vertelde dat er nog garantie op de dynamo zat en dat ze hem zouden vervangen. Ik hoop dat ik hem met een nieuwe dynamo naar NL kan rijden (900 km), waar iemand die gewoonlijk mijn wagen onderhoud dan de rest van de reparaties gaat doen, zoals mogelijk een nieuwe turbo.

Ik hoor geen sissend geluid, er is alleen een ronk bijgekomen, die je vooral in de cabine hoort.
Audi_gekkie

27 jan 2014, 00:17 0 x

Misschien domme opmerking, maar is de uitlaat wel gasdicht?
Jan van Hoof

27 jan 2014, 01:06 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Misschien domme opmerking, maar is de uitlaat wel gasdicht?[/quote]

Je bedoelt aan de achterkant?

Grapje.

Ik heb het niet kunnen checken, maar het lijkt me dat dat niet het vermogensverlies verklaart, bovendien heeft de auto net een grote beurt gehad, alsmede apk. De uitlaat is in goede staat.
Audi_gekkie

27 jan 2014, 09:44 0 x

Ik bedoelde spruitstuk, maar intercooler slang is zoals eerder geopperd logischer.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 jan 2014, 22:07 0 x

ok jan, ik dacht er uit op te maken dat de dynamo al was gemaakt en jij al weer thuis was met de A2.

vraag aan de dealer die hem nu maakt of ze na het v.v. van de dynamo even een rondje rijden om te horen en voelen of alles goed is, dan hoef jij niet voor niets daar te staan straks als er nog wel iets naar voren komt...
Jan van Hoof

29 jan 2014, 22:15 0 x

Net antwoord van de garage: dynamo was toch niet stuk, is niet vervangen en dus geen garantie. Het was de vrijloop van de dynamo poelie (Freilauf-Rolle) die het had begeven en was vervangen. Prijs: 561 euro!

Iemand met kennis van zaken vertelde me dat het ging om zo'n item:

http://www.ebay.de/itm/RIEMENSCHEIBE-FR ... 5af9db7762

Aks ik dan hier..

http://www.motor-talk.de/forum/mercedes ... 16905.html

... zie dat:
Selbst der M 271 (1,8 Liter Kompressor) hat einen Generator
mit Freilauf. Ist heutzutage nichts Besonderes mehr.

- Freilauf ca. € 80,00 - 100,00 (Originalteile)

- Keilrippenriemen entspannen

- Kleines Spezialwerkzeug notwendig zur Montage

Ist in 10 Minuten gemacht.

Gruß
dan is de volgende oplichting in de maak, zucht.

Hoe dan ook, kan dit de verklaring zijn voor de problemen zoals boven aan in deze draad geschetst, of heb ik gewoon twee onafhankelijke problemen, die vrijwel tegelijkertijd optraden?
Audi_gekkie

29 jan 2014, 23:57 0 x

Wat een oplichters :twisted:
Heb je 'm al laten maken?
Je kan toch naar een andere garage?
Jan van Hoof

30 jan 2014, 11:19 0 x

[quote="Audi-gekkie"]Wat een oplichters :twisted:
Heb je 'm al laten maken?
Je kan toch naar een andere garage?[/quote]

De garage in de BRD snapt mijn situatie heel goed: ik zit ver weg en moet met de trein terug om de bak op te halen. Ze hebben de reparatie dus uitgevoerd zonder prijsopgave vooraf. Voldongen feit. Heeft iemand hier een idee van wat een redelijke prijs zou zijn voor deze reparatie, incl. arbeidsloon? Liefst met een internet referentie, zodat ik ze daarmee om de oren kan slaan?

Dit is de reden waarom ik waarschijnlijk de Audi ga afstoten, te onbetrouwbaar. Had het anderhalf jaar geleden in Frankrijk, in augustus. Daar wilden ze hem niet eens reparareren vanwege de zomervakantie. Kon hem zelfs niet laten staan op het erf van de Audi-garage. Moest ik hem naar NL laten slepen. Erg jammer, het is nog steeds de zuinigste auto die ooit is gemaakt en erg geschikt als je een vaste baan, tennisclub en oma hebt in de buurt, maar niet als je voor je werk lange afstanden moet rijden. Heb een gereviseerde versnellingsbank, nieuwe koppeling, nieuwe dynamo en dan toch weer 561 euro aan een lullig onderdeeltje en 300 euro ICE en verloren werkdag. Denk dat ik een Fiat Panda ga kopen als overgangswagentje voor 9.000,-, totdat ze eindelijk met echt iets zuinigs gaan komen.

http://www.youtube.com/watch?v=60Q7OdTXR5w

Dat hele conventionele concept van rondrijden met een vijfpersoons bankstel en een gemiddelde bezettingsgraad van 1.25 is volkomen achterhaald in een tijd met benzineprijzen van tot tegen de 2 euro aan toe.
Audi_gekkie

30 jan 2014, 16:36 0 x

Jammer dat het zo gelopen is en heel jammer dat je de A2 beu bent, maar kan het mij goed voorstellen.
Waarom dan geen 1.4 TDI? Zuinig (oké minder zuinig dan 1.2 TDI), maar wel heel betrouwbaar.

Panda? :roll:
Je gaar Auditje (Hans) achterna:
still-going-strong-t2889.html
Plaats reactie