Echte km's

Algemene discussie over de A2
Plaats reactie
RvS

17 feb 2014, 10:13 0 x

Afgelopen zaterdag was ik bij Koop9. Hij had mij aangeboden om even te luisteren naar het ratelende geluid in de lage toeren. Volgens hem was dit een ander geluid dan waar het hier op het forum de afgelopen week over ging, maar niets om mij zorgen over te maken. Dat doen we dus ook maar niet.

Het viel hem op dat onze 3L van sept. 2001 slechts 188.000 km had gelopen. 'Zijn dat de echte km's?', vroeg hij. 'Ik kan het zo voor je nakijken, hoor, durf je het aan?' O jee, dacht ik, daar gaan we. Misschien ken je het gevoel, iets dat je 'deep down' altijd wel wilde weten, maar toch eigenlijk ook weer niet. Het moment van de waarheid.

'Met hoeveel km had je 'm gekocht?' vroeg hij. '165.000' zei ik. We gingen naar zijn kantoortje bij de werkplaats. Nadat ik hem het chassisnummer van de auto had gegeven, was er geen houden meer aan. Voor ik het wist liep het computerscherm vol met data over onze A2. 'Nou, dat lijkt nog aardig te kloppen'. 'Kijk maar, eind 2008 voor het laatst bij de dealer geweest met km-stand 120.000'. 'Dan in 3 jaar tijd 45.000 km gelopen, keurig; je hebt een zeldzame, niet-teruggedraaide 3L!'

Ik mummelde nog iets over 'meer geluk, dan wijsheid', desalniettemin maakte mijn hart een klein sprongetje, want je weet maar nooit. Opgelucht en opgetogen ging ik weer naar huis, met de printjes uit Elsapro als bewijs.

Dank je wel Koop, You've made my day!

Rob.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

17 feb 2014, 10:31 0 x

Ik kan me het onderbuikgevoel goed voorstellen, zeker na alle verhalen die over dit forum vliegen. :roll:

Die @koop9 laat zijn toegevoegde waarde voor dit forum maar weer eens blijken. Dit soort informatie is van onschatbare waarde en niet zomaar voor iedereen toegankelijk.

Dus: nog meer plezierige kilometers gewenst! :D
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 feb 2014, 12:00 0 x

Netjes. En fijn, dat het klopt. :D

Ik ben zelf zo'n beetje echt helemaal van de "kilometerstanden"afgestapt, hoewel het een prettige bonus is als je een auto treft die inderdaag een relatief lage echte kilometerstand heeft. Ik vind het meer belangrijk, dat de auto een goede algemene indruk maakt dan een bepaalde kilometerstand. En waarvan de vorige eigenaar kan aantonen (al dan niet met de rekeningen), wat er allemaal aan de auto gedaan is. Ik heb ondertussen al vaak genoeg meegemaakt, dat een auto met een relatief hoge kilometerstand, maar die netjes is, meer indruk op mij maakt dan een auto met een relatief lage kilometrage en die er minder bijstaat of verwaarloosd onderhoud heeft gehad. Kilometers (al dan niet gemaakt) zegt niet alles, vooral niet in het marktsegment waar ik meestal in bezig ben (de youngtimers). Goed onderhoud is belangrijker.
RvS

17 feb 2014, 14:50 0 x

Dus alles bij elkaar 48 x bij de garage, zelfs twee keer is de Gangsteller vernieuwd.
Uit de historie van de auto bleek dat onze A2 ook behoorlijk vaak de werkplaats van binnen gezien heeft. Maar geen 48 keer zoals bij jou. Ik begreep trouwens ook van Koop dat sommige bezoeken aan de werkplaats 2x op de lijst stonden, dat zou volgens hem te maken kunnen hebben met een update van Elsapro, of zoiets.

Opvallend vond ik dat de gangsteller, ook bij die van ons, nu inmiddels 2x vervangen is (1x in Deutschland, 1x door ons).

Wel aardig om de (reparatie)historie van je auto zo na kunnen lezen.

Rob.
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 feb 2014, 19:39 0 x

mannen graag gedaan hoor!
kleine moeite, en nogmaals, iedereen is welkom met zijn chassisnummer om iets te weten te komen, ik zoek het graag voor je op.
heb er net weer 1 ontvangen, morgen weer wat te doen!

dat er sommige reparaties dubbel op de ELSA uitdraai staan heeft met o.a. garantie/coulance dan word het nogmaals erin gezet.
Audi_gekkie

17 feb 2014, 22:57 0 x

Ja die koop9 moeten we niet kwijtraken hier op het forum :D
Echt TOP :)
Plaats reactie