De A2 heeft geen TEV (expansieklep genaamd bij audi) maar een orificetube die het vloeibare koudemiddel doet vernevelen.
Het filter zit bij onze auto´s in de orifice tube die in de pers leiding zit.
Deze is los te v.v. maar deze word er alleen uit gehaald bij storingen om te zien of er vuil in zit, meestal duid dit dan op compressor schade.
Deze word dus niet standaard vervangen en ook het filter dat bij onze auto een losse grote pot is word niet meegenomen.
Audi (en alle andere merken van het concern) schrijven niets voor qua onderhoud en vervangen van filter en droger.
Echter als je bij de universele airco man komt heb ik vernomen dat ze dit wel eens adviseren en ook waeco schrijft 2 jaar voor....... maar dan word airco onderhoud wel een duur geintje bij sommige modellen......omdat het filter erg weggewerkt zit en soms het hele front er af moet....
Als je hem af en toe onderhoud geeft en goed laat vacumeren dan gaat hij een auto leven mee. (volgens audi...) en kijk maar in de historie van je auto, waarschijnlijk is hij nog nooit gedaan.
Diep vacumeren is om evt vocht te laten verdampen en af te voeren en dat is een belangrijke in het onderhouds proces
Airconditioning controleren en afvullen
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@koop9: wat het is toch heerlijk om van jou de verlossende antwoorden te krijgen.
Dank! :-bd

Dank! :-bd
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Ik heb vanavond het motorkapje even verwijderd en gekeken waar e.e.a zit.</font>Zo als ik het kan zien is het zoals @koop9 aangeeft, vrij lastig om het aircofilter te vervangen als je dat zou willen. Deze zit redelijk ver weggestopt in de motorruimte ... :-SDat ga je niet redden voor 40 Euro ...Ik ga er maar van uit dat regelmatig gebruik van de airco in combinatie met een check voldoende is.Vacumeren is dus ook een vorm van ontvochtigen van het systeem?Meer info over airco's in dit draadje: http://www.audi-a2.nl/discussion/2321/airco
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot