Onderweg geen 1e, 2e versnelling & achteruit te bedienen!!

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

13 apr 2014, 21:54 0 x

Nou, wat we nu weer meemaken :o Lekker met mn vriendin aant toeren.... wil voor rotonde terug naar zn 2... lukt niet :s hock:
Alleen 3, 4 & 5 te bedienen :? Pook ging ook niet meer vanzelf in zn neutrale stand.
Bij een bushalte na rotonde gestopt, wegrijden in 3 ging bijna niet, achteruit niet te vinden :(

Anwb gebelt, waren dr na 40minuten. Wat bleek; een ronde zilverkleurige borgclip was los geschoten.
Monteur had m met zo'n magneet aan n steel zo te pakken (nog mazzel dat ie te vinden was, heb geen kunststof bodemplaat meer eronder).
Zat n zwart kunststof kapje op de clip, deze had geen functie volgens de monteur.
Staat n nr op, meteen doorgegeven aan mn vaste monteur (werkt bij vw/audi) toch maar n nieuwe bestellen voor de zekerheid!

De metalen clip zit weer op zn plek & schakelen gaat weer als vanouds. Toch apart dat zo'n klein onderdeel zoveel gevolgen kan hebben!

Vriendelijke groet, Joris1980
Pocoloco

13 apr 2014, 22:25 0 x

[quote="joris1980"]Nou, wat we nu weer meemaken :o Lekker met mn vriendin aant toeren.... wil voor rotonde terug naar zn 2... lukt niet :s hock:
Alleen 3, 4 & 5 te bedienen :? Pook ging ook niet meer vanzelf in zn neutrale stand.
Bij een bushalte na rotonde gestopt, wegrijden in 3 ging bijna niet, achteruit niet te vinden :(

Anwb gebelt, waren dr na 40minuten. Wat bleek; een ronde zilverkleurige borgclip was los geschoten.
Monteur had m met zo'n magneet aan n steel zo te pakken (nog mazzel dat ie te vinden was, heb geen kunststof bodemplaat meer eronder).
Zat n zwart kunststof kapje op de clip, deze had geen functie volgens de monteur.
Staat n nr op, meteen doorgegeven aan mn vaste monteur (werkt bij vw/audi) toch maar n nieuwe bestellen voor de zekerheid!

De metalen clip zit weer op zn plek & schakelen gaat weer als vanouds. Toch apart dat zo'n klein onderdeel zoveel gevolgen kan hebben!

Vriendelijke groet, Joris1980[/quote]

heb jij ff geluk zeg en zo zit de hele A2 in elkaar met dat soort onderdelen , is het stuk of weg dan kom je niet ver!! ;)
denk ook eens aan lucht heb je ook nodig :mrgreen:
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 apr 2014, 10:48 0 x

Is toch bij veel auto's zo, hoor. Zeker moderne. Zitten vol met hele kleine delen, die best wel belangrijk zijn (en soms onbegrijpelijkerwijs), nog van kunststof gemaakt zijn ook. Zal wel te maken hebben met het drukken van de productiekosten.

Ik vergelijk vaak de bouwwijze van mijn Cabrio met de A2, en dan zie je een wereld van verschil. Waar de Cabrio echt op veel zaken overgedimensioneerd is of alles bevestigd is, alsof het een levenlang mee moet kunnen, zie ik toch bij de A2 vaak meer een VAG bouwwijze en dat er VAG onderdelen zijn gebruikt (des Volkswagens).
De Cabriolet is een echte Audi, en de A2 toch meer een VAG product.
Die kentering kwam bij het verschijnen van de letter A op de modellen.

Het Spaceframe is subliem gemaakt, daar steek ik mijn bewondering echt niet voor onder stoelen of banken, maar andere perifere zaken zijn soms toch wel wat minder. Vaak in de wat meer "verborgen" hoeken en gaten van de auto. Gaat het niet kapot, dan merk je het niet, maar als het wel kapot gaat, dan merk je het des te meer.
Audi_gekkie

14 apr 2014, 15:55 0 x

Hou is het mogelijk @joris1980 dat dit zo kan gebeuren.
Hoe kan zo'n borgclip er nou uit gaan en heeft het zin deze te vervangen?
Volgens mij is zo'n nieuwe dezelfde dan de oude en heb je gewoon domme pech gehad.

Maar heel goed dat je dit meldt, zo kunnen andere forumleden dit ook in het achterhoofd houden mocht dit gebeuren.
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 apr 2014, 19:21 0 x

Wellicht goed om het hele mechanisme vanaf de pook tot de versnellingsbak na te lopen op losse en/of versleten delen.
Na zoveel km's lijkt me dat geen overbodige luxe ...

Het clipje kan (te) veel uitgesleten zijn, is waarschijnlijk wel te beoordelen aan de hand van het nieuwe clipje.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

14 apr 2014, 19:56 0 x

[quote="Peter_Audi_A2"]Wellicht goed om het hele mechanisme vanaf de pook tot de versnellingsbak na te lopen op losse en/of versleten delen.
Na zoveel km's lijkt me dat geen overbodige luxe ...

Het clipje kan (te) veel uitgesleten zijn, is waarschijnlijk wel te beoordelen aan de hand van het nieuwe clipje.[/quote]

Tsja, hoe kan t :o :( Anwb-er zei dat de clip gewoon weer geborgd zat :? Zal tzt n nieuwe erop zetten.
Ga idd ff doorgeven voor t volgende onderhoud (of/en bakolie-vervanging :D ) dat t schakelmechanisme nagekeken word.

Denk dat t ook n btje pech is, bij vw t4 ook eens n onderdeeltje van €0,20 kapot gehad... kon niet meer schakelen :( (was n bus met 280.000km).

Vriendelijke groet, Joris1980
Plaats reactie