Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 15 mei 2009, 19:15
- Locatie: Roermond
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
@Pocoloco: ik moet jou ook effe complimenteren, ik heb zelfs nooit een schade gehad, en weet daardoor ook niet, hoe e.e.a gerepareerd wordt, gaaf om te zien maar dan wel (helaas) een A2 aan te treffen.
Gr Eric
Gr Eric
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Geweldig @pocoloco die plaatjes!
Ik had niet verwacht dat dit goed kwam zonder de deuren te vervangen. Vooral die van de achterdeur leek lastig. Er zijn ook ''plaatwerkers'' die alles glad plamuren, maar zo'n reparatie hoef ik niet.
Dit ziet er strak uit en wat betreft mijn gokje, ik ging uit van veel nieuwe onderdelen.
Ik neem aan dat de plaatdelen volledig opnieuw gespoten worden? Grijs metallic is lastig om bij te spuiten i.v.m. kleurverschil.
Ik had niet verwacht dat dit goed kwam zonder de deuren te vervangen. Vooral die van de achterdeur leek lastig. Er zijn ook ''plaatwerkers'' die alles glad plamuren, maar zo'n reparatie hoef ik niet.
Dit ziet er strak uit en wat betreft mijn gokje, ik ging uit van veel nieuwe onderdelen.
Ik neem aan dat de plaatdelen volledig opnieuw gespoten worden? Grijs metallic is lastig om bij te spuiten i.v.m. kleurverschil.
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]Geweldig @pocoloco die plaatjes!
Ik had niet verwacht dat dit goed kwam zonder de deuren te vervangen. Vooral die van de achterdeur leek lastig. Er zijn ook ''plaatwerkers'' die alles glad plamuren, maar zo'n reparatie hoef ik niet.
Dit ziet er strak uit en wat betreft mijn gokje, ik ging uit van veel nieuwe onderdelen.
Ik neem aan dat de plaatdelen volledig opnieuw gespoten worden? Grijs metallic is lastig om bij te spuiten i.v.m. kleurverschil.[/quote]
Ja, hoor, ikke wel. Zoals gezegd onze deuren zagen er erger uit. Bij aluminium moet je rekken en krimpen, om de opgedane spanning weer uit de plaat te krijgen. Je kan er niet al te veel "op rammen", want alu kan scheuren. En uiteraard, als de plaat dan zo strak mogelijk is geworden, een dun laag plamuur erover voor de laatste oneffenheden. Hoe dunner de opgebracht plamuur, hoe beter. Plamuur is trouwens ook nog eensa hygroscopisch, dus vanwege deze eigenschap zo dun mogelijk opbrengen.
Ik neem aan, dat de gehele zijkant wordt gespoten, anders ga je, zeker bij zilver, kleurverschil zien. Ten minste, onze A2 is aan 1 kant in z'n geheel gespoten toen (van koplamp tot achterlicht
).
Ik had niet verwacht dat dit goed kwam zonder de deuren te vervangen. Vooral die van de achterdeur leek lastig. Er zijn ook ''plaatwerkers'' die alles glad plamuren, maar zo'n reparatie hoef ik niet.
Dit ziet er strak uit en wat betreft mijn gokje, ik ging uit van veel nieuwe onderdelen.
Ik neem aan dat de plaatdelen volledig opnieuw gespoten worden? Grijs metallic is lastig om bij te spuiten i.v.m. kleurverschil.[/quote]
Ja, hoor, ikke wel. Zoals gezegd onze deuren zagen er erger uit. Bij aluminium moet je rekken en krimpen, om de opgedane spanning weer uit de plaat te krijgen. Je kan er niet al te veel "op rammen", want alu kan scheuren. En uiteraard, als de plaat dan zo strak mogelijk is geworden, een dun laag plamuur erover voor de laatste oneffenheden. Hoe dunner de opgebracht plamuur, hoe beter. Plamuur is trouwens ook nog eensa hygroscopisch, dus vanwege deze eigenschap zo dun mogelijk opbrengen.
Ik neem aan, dat de gehele zijkant wordt gespoten, anders ga je, zeker bij zilver, kleurverschil zien. Ten minste, onze A2 is aan 1 kant in z'n geheel gespoten toen (van koplamp tot achterlicht

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Vandaag mijn bougietjes ophalen voor de Cabriolet. Ze moesten besteld word, lagen niet op de plank, en het is een doosje van 10. Heb ik gelijk genoeg voor de volgende vervanging over 20.0000 km. De NG is een vijfpitter.
En dan ben ik helemaal klaar met mijn beurtje.
En dan ben ik helemaal klaar met mijn beurtje.
[quote="Audi-gekkie"]Geweldig @pocoloco die plaatjes!
Ik had niet verwacht dat dit goed kwam zonder de deuren te vervangen. Vooral die van de achterdeur leek lastig. Er zijn ook ''plaatwerkers'' die alles glad plamuren, maar zo'n reparatie hoef ik niet.
Dit ziet er strak uit en wat betreft mijn gokje, ik ging uit van veel nieuwe onderdelen.
Ik neem aan dat de plaatdelen volledig opnieuw gespoten worden? Grijs metallic is lastig om bij te spuiten i.v.m. kleurverschil.[/quote]
Ja, de hele zijde van de auto wordt gespoten . dit gebeurt altijd met metallic lak en zeker zilver 1 van de lastige kleuren.
Die plaatwerkers die jij beschrijft noemen wij praatwerkers :mrgreen:
Ik had niet verwacht dat dit goed kwam zonder de deuren te vervangen. Vooral die van de achterdeur leek lastig. Er zijn ook ''plaatwerkers'' die alles glad plamuren, maar zo'n reparatie hoef ik niet.
Dit ziet er strak uit en wat betreft mijn gokje, ik ging uit van veel nieuwe onderdelen.
Ik neem aan dat de plaatdelen volledig opnieuw gespoten worden? Grijs metallic is lastig om bij te spuiten i.v.m. kleurverschil.[/quote]
Ja, de hele zijde van de auto wordt gespoten . dit gebeurt altijd met metallic lak en zeker zilver 1 van de lastige kleuren.
Die plaatwerkers die jij beschrijft noemen wij praatwerkers :mrgreen:
Vandaag nog een audi gedaan een A5 ,achteruit tegen een paal gereden met sensoren
hock:
Achterscherm goed doorgezet vooral bij het lucht rooster, vieze schade om te zien.
bumper herstellen en scherm uitdeuken .
7uur arbeid om precies te zijn.
Achterbumper word eerst warm gefohnt dan zo goed mogelijk in model gedrukt. Scheuren worden eerst vast gezet met een soort nietjes om de delen op zijn plaats te houden. Daarna wordt er met een stikstof plastic lasapparaat gelast.
Lassen weg scheuren en daarna met plastic plamuur de bumper verder strak maken.
Achterscherm uitgedeukt maar was geen plamuur voor nodig op een heel klein plekje na. :mrgreen:









Achterscherm goed doorgezet vooral bij het lucht rooster, vieze schade om te zien.
bumper herstellen en scherm uitdeuken .
7uur arbeid om precies te zijn.

Achterbumper word eerst warm gefohnt dan zo goed mogelijk in model gedrukt. Scheuren worden eerst vast gezet met een soort nietjes om de delen op zijn plaats te houden. Daarna wordt er met een stikstof plastic lasapparaat gelast.
Lassen weg scheuren en daarna met plastic plamuur de bumper verder strak maken.
Achterscherm uitgedeukt maar was geen plamuur voor nodig op een heel klein plekje na. :mrgreen:








- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Weet je wat ik afgezien van het resultaat nou zo indrukwekkend vind? De technieken die je elke keer weer beschrijft. Dit biedt voor ons allemaal toch een mooi kijkje in de keuken van een echt professionele schadehersteller, petje af! :-D En dan te bedenken dat vroeger gewoon een nieuwe bumper werd gemonteerd. Dit lijkt me veel uitdagender om te doen.
Hoop voor je dat de eigenaar de volgende schade aan de andere kant tijdt en dit kunststukje niet om zeep helpt :mrgreen:
En inderdaad, hoe kan je met de sensoren van tegenwoordig zo'n schade rijden. Bestuurder was vast aan het bellen tijdens het inparkeren. :lol:
Wat mij brengt op de schade van de A2. Is dat een gevalletje rijden en WhatsAppen tegelijk?
Hoop voor je dat de eigenaar de volgende schade aan de andere kant tijdt en dit kunststukje niet om zeep helpt :mrgreen:
En inderdaad, hoe kan je met de sensoren van tegenwoordig zo'n schade rijden. Bestuurder was vast aan het bellen tijdens het inparkeren. :lol:
Wat mij brengt op de schade van de A2. Is dat een gevalletje rijden en WhatsAppen tegelijk?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16