Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
Inderdaad Rinus, het was gisteren goed weer om de auto te vertroetelen. Ik heb mijn Volvo 245 gisteren ook flink vertroeteld, zowel het interieur en exterieur spik en span gemaakt voor de taxatie. Vandaag vindt de taxatie plaats t.b.v. de all risk verzekering.
De afgelopen weken stuk voor stuk technische punten aangepakt: kop gevlakt en koppakking vervangen meteen de kleppen gesteld, keerring uitgaande as versnellingsbak vervangen (lekte iets) en stuurhuis vervangen voor een gereviseerd exemplaar.
Zowel qua uiterlijk als technisch is de baksteen weer tip top voor de komende jaren.
Met de A2 eergisteren op en neer naar Duitsland geblazen voor een dagje uit, op de snelwegen 140-160 gereden met af en toe een top van 170 km/u zodat alles weer goed schoongereden is. Of zoals mijn vader altijd zegt "de auto goed hiete in de piepe jaag'n".
Richting grens nog even met een Volvo 850 TR5 opgereden, maar de A2 moest het uiteindelijk afleggen tegen die 5 cilinder roffel.
De afgelopen weken stuk voor stuk technische punten aangepakt: kop gevlakt en koppakking vervangen meteen de kleppen gesteld, keerring uitgaande as versnellingsbak vervangen (lekte iets) en stuurhuis vervangen voor een gereviseerd exemplaar.
Zowel qua uiterlijk als technisch is de baksteen weer tip top voor de komende jaren.
Met de A2 eergisteren op en neer naar Duitsland geblazen voor een dagje uit, op de snelwegen 140-160 gereden met af en toe een top van 170 km/u zodat alles weer goed schoongereden is. Of zoals mijn vader altijd zegt "de auto goed hiete in de piepe jaag'n".
Richting grens nog even met een Volvo 850 TR5 opgereden, maar de A2 moest het uiteindelijk afleggen tegen die 5 cilinder roffel.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
vandaag ¨even¨ een panorama dak van een tiguan vervangen.
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="koop9"]vandaag ¨even¨ een panorama dak van een tiguan vervangen.
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.[/quote]
Dus jij kunt ook een OSS achteraf inbouwen? :mrgreen:
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.[/quote]
Dus jij kunt ook een OSS achteraf inbouwen? :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
[quote="HansJan"][quote="koop9"]vandaag ¨even¨ een panorama dak van een tiguan vervangen.
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.[/quote]
Dus jij kunt ook een OSS achteraf inbouwen? :mrgreen:[/quote]
Ja, ik maak het gat wel :mrgreen: :mrgreen:
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.[/quote]
Dus jij kunt ook een OSS achteraf inbouwen? :mrgreen:[/quote]
Ja, ik maak het gat wel :mrgreen: :mrgreen:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="koop9"]vandaag ¨even¨ een panorama dak van een tiguan vervangen.
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.[/quote]
Garantieklus? Ik dacht dat VAG nu wel weet hoe ze een OSS moeten maken ... :?
hemel bekleding eruit, glas platen er af, rolgordijn overbouwen, motoren overzetten, nieuw mechaniek er in ivm lekkage, alles weer monteren, afstellen, basis afstellingen en testen.
t´werkt weer en het blijft droog in de auto!
al een paar keer gedaan nu (passat, sharan, tiguan) en moet steeds denken aan de OSS van de A2.
die heb ik er nog niet uitgehaald.
het houd je van de straat.[/quote]
Garantieklus? Ik dacht dat VAG nu wel weet hoe ze een OSS moeten maken ... :?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Lijkt me an sich best wel een behoorlijke klus. Ik heb wel eens het schuifdak van de Monza helemaal eruit gehad (omdat het niet hlemaal lekker liep), maar daar ben ik 2 dagen mee kwijt geweest. Wat een boel onderdelen hebben die dingen zeg. De plaat plus bekleding zelf is nog het makkelijkst, maar dan het mechaniek......
En dan ben je blij, dat je het binnen kan doen.
Schuifdaken gaan vaak gewoon kapot / werken niet lekker meer, door te weinig onderhoud. Een keer per jaar smeren, en het blijft altijd soepeltjes lopen. Ik gebruik daar een smeermiddel voor, dat men in de lucht- en ruimtevaart ook gebruikt, en dat ook onder zeer hoge frictie / belasting zijn werk blijft doen. Is anti-corrosie (roest lost zelfs op) en werkt preventief en beschermend, water, olie en zuren hebben er geen invloed op. Heeft ook geen corroderende werking op staat en aluminium (uiteraard
) Je hoeft er maar heel weinig van te gebruiken. Ik doe er al jaren mee. Vooral handig op die plekken, waar je niet makkelijk bijkomt.en waar een langdurige smering van belang is. Volgens mij is het (niet) in de handel te krijgen voor paticulieren, maar ik heb nog steeds "Fokker" connecties. 
En dan ben je blij, dat je het binnen kan doen.
Schuifdaken gaan vaak gewoon kapot / werken niet lekker meer, door te weinig onderhoud. Een keer per jaar smeren, en het blijft altijd soepeltjes lopen. Ik gebruik daar een smeermiddel voor, dat men in de lucht- en ruimtevaart ook gebruikt, en dat ook onder zeer hoge frictie / belasting zijn werk blijft doen. Is anti-corrosie (roest lost zelfs op) en werkt preventief en beschermend, water, olie en zuren hebben er geen invloed op. Heeft ook geen corroderende werking op staat en aluminium (uiteraard


- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Rinus"]Lijkt me an sich best wel een behoorlijke klus. Ik heb wel eens het schuifdak van de Monza helemaal eruit gehad (omdat het niet hlemaal lekker liep), maar daar ben ik 2 dagen mee kwijt geweest. Wat een boel onderdelen hebben die dingen zeg. De plaat plus bekleding zelf is nog het makkelijkst, maar dan het mechaniek......
En dan ben je blij, dat je het binnen kan doen.
Schuifdaken gaan vaak gewoon kapot / werken niet lekker meer, door te weinig onderhoud. Een keer per jaar smeren, en het blijft altijd soepeltjes lopen. Ik gebruik daar een smeermiddel voor, dat men in de lucht- en ruimtevaart ook gebruikt, en dat ook onder zeer hoge frictie / belasting zijn werk blijft doen. Is anti-corrosie (roest lost zelfs op) en werkt preventief en beschermend, water, olie en zuren hebben er geen invloed op. Heeft ook geen corroderende werking op staat en aluminium (uiteraard
) Je hoeft er maar heel weinig van te gebruiken. Ik doe er al jaren mee. Vooral handig op die plekken, waar je niet makkelijk bijkomt.en waar een langdurige smering van belang is. Volgens mij is het (niet) in de handel te krijgen voor paticulieren, maar ik heb nog steeds "Fokker" connecties.
[/quote]
En nu willen wij dat goedje natuurlijk allemaal hebben. Ik zie kansen voor de kofferbakverkoop! :mrgreen:
En dan ben je blij, dat je het binnen kan doen.
Schuifdaken gaan vaak gewoon kapot / werken niet lekker meer, door te weinig onderhoud. Een keer per jaar smeren, en het blijft altijd soepeltjes lopen. Ik gebruik daar een smeermiddel voor, dat men in de lucht- en ruimtevaart ook gebruikt, en dat ook onder zeer hoge frictie / belasting zijn werk blijft doen. Is anti-corrosie (roest lost zelfs op) en werkt preventief en beschermend, water, olie en zuren hebben er geen invloed op. Heeft ook geen corroderende werking op staat en aluminium (uiteraard


En nu willen wij dat goedje natuurlijk allemaal hebben. Ik zie kansen voor de kofferbakverkoop! :mrgreen:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Sturdygurdy
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 24 feb 2014, 18:30
Ik ben bij deze ook klant van het 'goedje'
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Olie gepeild en de peilstok stond op minimum
Halve liter LL-olie erbij, na 12.000km is heel netjes lijkt mij.

Halve liter LL-olie erbij, na 12.000km is heel netjes lijkt mij.

- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]Olie gepeild en de peilstok stond op minimum
Halve liter LL-olie erbij, na 12.000km is heel netjes lijkt mij.
[/quote]
Heel erg netjes.
De onze "doet" dat ook ongeveer.

Halve liter LL-olie erbij, na 12.000km is heel netjes lijkt mij.

Heel erg netjes.


