Verzamelbestelling voor Eibach stabilisatiestang
- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"][quote="HansJan"]Een hoop herrie voor een 1.4 benzine, maar wel mooi gereden. :-)
Doet mij weer denken aan mijn rondje alweer enkele jaren geleden, geweldig circuit![/quote][/quote]
Kapotte uitlaat! :lol:
Het lijkt qua pk's een standaard A2.
Doet mij weer denken aan mijn rondje alweer enkele jaren geleden, geweldig circuit![/quote][/quote]
Kapotte uitlaat! :lol:
Het lijkt qua pk's een standaard A2.
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ondertussen blijkt dat er voldoende animo is om daadwerkelijk een verzamelbestelling te gaan uitvoeren. Er wordt nog overlegd met Eibach om ook een achter-stabi te maken, zodat er een set is van 1 merk.
Vooral voor de Duitse A2-rijders is van belang dat het goed gebeurt, want zij hebben ook te maken met de TUV-goedkeur.
En het is een eenmalige kans deze bestelling dus meld je aan. Het blijkt dat er later altijd mensen zijn die spijt hebben dat ze niet mee hebben gedaan, dus je kan de set ook nog weer doorverkopen als je hem niet monteert.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Vooral voor de Duitse A2-rijders is van belang dat het goed gebeurt, want zij hebben ook te maken met de TUV-goedkeur.
En het is een eenmalige kans deze bestelling dus meld je aan. Het blijkt dat er later altijd mensen zijn die spijt hebben dat ze niet mee hebben gedaan, dus je kan de set ook nog weer doorverkopen als je hem niet monteert.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
- Pyro_loe
De verzamelbestelling voor de stabi-kit is gestart op het Duitse forum.
Er waren zo'n 51 geintereseerden.
De uiteindelijke deal is gemaakt met H&R en dus niet met Eibach
Een complete kit voor de voor- en achteras gaat €365 kosten, inclusief verzending en btw
Meer lezen:
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=49517
Aanmelden moet via een Duits forumlid, hij doet de bestelling bij H&R.
Er waren zo'n 51 geintereseerden.
De uiteindelijke deal is gemaakt met H&R en dus niet met Eibach
Een complete kit voor de voor- en achteras gaat €365 kosten, inclusief verzending en btw
Meer lezen:
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=49517
Aanmelden moet via een Duits forumlid, hij doet de bestelling bij H&R.
Hallo Freunde,
ihr könnt mir auch gerne hier im holländischen Forum eine PN schicken wenn ihr einen Stabi haben wollt. Dazu bitte das hier kopieren und ausfüllen:
---
Vorname Nachname:
Straße und Hausnummer:
PLZ und Ort:
Email:
Telefon (freiwillig):
Menge Stabikits:
Menge Superpro Stabigummis (sofern gewünscht):
Inhaber des Kontos von dem die Zahlung getätigt wird:
Sofern abweichend eine vollständige Lieferadresse:
---
Sobald ihr mir diese Informationen geschickt habt, bekommt ihr eine Email mit meiner Bankverbindung.
Achso: Wenn wir im Finale auf euch treffen und verlieren dann kosten die Stabis für euch das doppelte. Wenn wir gewinnen das dreifache
ihr könnt mir auch gerne hier im holländischen Forum eine PN schicken wenn ihr einen Stabi haben wollt. Dazu bitte das hier kopieren und ausfüllen:
---
Vorname Nachname:
Straße und Hausnummer:
PLZ und Ort:
Email:
Telefon (freiwillig):
Menge Stabikits:
Menge Superpro Stabigummis (sofern gewünscht):
Inhaber des Kontos von dem die Zahlung getätigt wird:
Sofern abweichend eine vollständige Lieferadresse:
---
Sobald ihr mir diese Informationen geschickt habt, bekommt ihr eine Email mit meiner Bankverbindung.
Achso: Wenn wir im Finale auf euch treffen und verlieren dann kosten die Stabis für euch das doppelte. Wenn wir gewinnen das dreifache

- Pyro_loe
Op dit moment zijn er al 75 A2_liefhebbers overtuigd om de stabikit te bestellen.
Het kan nog korte tijd om mee te doen aan deze verzamelbestelling , voor de speciale prijs inclusief verzendkosten.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Het kan nog korte tijd om mee te doen aan deze verzamelbestelling , voor de speciale prijs inclusief verzendkosten.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het nut van deze stabilisatie stangen worden zinloos als men rondrijdt met versleten fuseekogels , koppelstangen stuurkogels ,schotels,dempers ,veren versleten stuurhuis en slechte banden en juiste uitlijning etc.
Ook het verlagen moet men wel in balans zijn met de gekozen dempers...
Willekeurige spiraalveren monteren heeft velen auto rijders voor kopzorgen bezorgd, daarom zie je ze vaak 2e hands te koop op marktplaats.
De oplossing van Koni fsd 's houdt rekening met de gemiddelde standaard configuratie onderstel van een A2.
voor degene die sportief willen rijden van circuit en veel onder hun auto willen liggen...en de tijd hebben...om de balans te vinden een mooie set stabilisator stangen.
Ben zelf ook een type die van snelle bochten met een auto soms wil nemen.
Vooral de grote "broers" of De A1 van de Audi A2 die mij wegdrukken voor een bocht op de A6 waar advies snelheid 70 is op het rechtte stuk bij 130 km om hun met veeelvoud meerdere pk's logisch he ...ga je opzij...
Ik vervolgens met mijn A2 tje met meer dan 120 km inhaal in de binnen bocht en snelheid versnellend.
ze in de bocht dus terug pak..
Moet je ze dan na de bocht dan verbaasd :oops: zien kijken....en sommige durven niet eens te kijken! :lol:
En dit met de standaard configuratie onderstel behalve de TT velgen et 31 7J met frisse 195 50 16 vredesteijn's Sportrac 3 en dat mij als A2 rijderals maar blijer :lol: maakt.
Ook het verlagen moet men wel in balans zijn met de gekozen dempers...
Willekeurige spiraalveren monteren heeft velen auto rijders voor kopzorgen bezorgd, daarom zie je ze vaak 2e hands te koop op marktplaats.
De oplossing van Koni fsd 's houdt rekening met de gemiddelde standaard configuratie onderstel van een A2.
voor degene die sportief willen rijden van circuit en veel onder hun auto willen liggen...en de tijd hebben...om de balans te vinden een mooie set stabilisator stangen.
Ben zelf ook een type die van snelle bochten met een auto soms wil nemen.
Vooral de grote "broers" of De A1 van de Audi A2 die mij wegdrukken voor een bocht op de A6 waar advies snelheid 70 is op het rechtte stuk bij 130 km om hun met veeelvoud meerdere pk's logisch he ...ga je opzij...
Ik vervolgens met mijn A2 tje met meer dan 120 km inhaal in de binnen bocht en snelheid versnellend.

Moet je ze dan na de bocht dan verbaasd :oops: zien kijken....en sommige durven niet eens te kijken! :lol:
En dit met de standaard configuratie onderstel behalve de TT velgen et 31 7J met frisse 195 50 16 vredesteijn's Sportrac 3 en dat mij als A2 rijderals maar blijer :lol: maakt.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
-
- Motortype: BHC (1.4 TDI 75pk)
Als ik het goed lees wordt een stabi voor van 16 mm vervangen door 20 mm
Dat betekent dat deze (20/16) x 1,25 x 1,25 x 1,25 = 2,45 x stijver is dan origineel. Basiswet uit werktuigbouwkunde: torsiestijfheid is evenredig met vierde macht van de diameter !!!!
Gegeven het feit dat Audi best wel zijn best heeft gedaan om er een goed sturende auto van te maken, lijkt het me sterk dat z'n sterke verandering zinvol is. Je gaat dan 1/ wellicht het onderstuur nog verder versterken en 2/ de richel gevoeligheid vergroten.
Ik heb met diverse circuit autos nogal wat met veren, dempers en stabi's geklooid, het is veel complexer dan zo even wordt gezegd.
Commercieel is 1 mm dikker wellicht slecht te verkopen "wat maakt dat nou uit', maar feitelijk zou dat wellicht veel beter zijn (37% stijver)
Dat betekent dat deze (20/16) x 1,25 x 1,25 x 1,25 = 2,45 x stijver is dan origineel. Basiswet uit werktuigbouwkunde: torsiestijfheid is evenredig met vierde macht van de diameter !!!!
Gegeven het feit dat Audi best wel zijn best heeft gedaan om er een goed sturende auto van te maken, lijkt het me sterk dat z'n sterke verandering zinvol is. Je gaat dan 1/ wellicht het onderstuur nog verder versterken en 2/ de richel gevoeligheid vergroten.
Ik heb met diverse circuit autos nogal wat met veren, dempers en stabi's geklooid, het is veel complexer dan zo even wordt gezegd.
Commercieel is 1 mm dikker wellicht slecht te verkopen "wat maakt dat nou uit', maar feitelijk zou dat wellicht veel beter zijn (37% stijver)
Can one translate the last 2 posts to english or german please?
Ill order a first tranche at H&R this or next week. Ill also pay this tranche immediate.
For the late ones, the collective order is open till beginning of september, but ill be in holiday between august and september, so those guys must be very quick after my holiday return...

Ill order a first tranche at H&R this or next week. Ill also pay this tranche immediate.
For the late ones, the collective order is open till beginning of september, but ill be in holiday between august and september, so those guys must be very quick after my holiday return...