Goed onderhouden A2 blijkt duurkoop!

Algemene discussie over de A2
Blauwdi-A2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

16 mei 2014, 21:09 0 x

Via een omweg die we graag wilden voorkomen hebben wij de Audi-A2 niet bij Munsterhuis kunnen kopen, maar bij J. (gezien het feit hij zich niet aan de afspraken heeft kunnen houden).
Intern hebben wij een kennis bij Munsterhuis werken, gezien we geen inruil hadden was korting op de aanschaf op zijn plaats + de 6 maanden garantie die heeft J. ons daarmee ontnomen en juist daarmee zijn we niet blij.
Het was de afspraak dat hij samen met ons een A2 vanuit Duitsland zou invoeren, daarvan is het niet gekomen omdat ik deze A2 bij Munsterhuis zag staan en J. ervan op de hoogte heb gebracht om een auto in te voeren nog even op zich te laten wachten gezien we in onderhandeling waren met Munsterhuis om de A2 te laten reseveren.
J. liet weten om er eventueel zelf voor te willen gaan en dat terwijl ik hem dat heb gesmeekt om het niet te doen, heeft hij het uiteindelijk toch gedaan (en juist daar waren wij niet over te spreken)!
Ivocare

16 mei 2014, 21:13 0 x

Het is toch aan munsterhuis om hier niet aan mee te werken? Ik vind het nog steeds niet duidelijk wat hier gebeurd is.
Sturdygurdy

16 mei 2014, 21:32 0 x

Na een analyse met mijn vrouw kom ik tot de volgende beknopte versie van dit verhaal. Voor het gemak gebruik ik punten en komma‘s:
Blauwdi wil een nieuwe A2
Blauwdi vindt een nieuwe A2 in Dld
Contactpersoon wil auto ook
Kennis werkt bij garage en vertrouwt de Audi niet
Blauwdi wil de auto wel
Blauwdi wil niet dat contactpersoon Audi koopt want dan kan hij auto goedkoper kopen
Contactpersoon koopt auto toch
Blauwdi is boos op contactpersoon, maar koopt auto wel van hem
Blauwdi betaalt zich vervolgens blauw aan onderhoud
Blauwdi is nog bozer op contactpersoon en post bovenstaand bericht
Leden van A2 forum snappen Blauwdi's verhaal niet
Ik snap het na lezen met vrouw wel en begrijp de frustratie
Blauwdi succes, het is vervelend als je een kat in de zak koopt!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

16 mei 2014, 22:48 0 x

ik begrijp ook niet wat hij wil.

blauwdi A2 je moet even melden wat je bedoeling is van je verhaal.
wil je advies? waarin? de aankoop van je auto of de problemen die je nu hebt? niet nagekomen afspraken?
schep even wat duidelijkheid want nu begrijpt niemand je en krijg je negatieve reacties en volgens mij zit je daar nu even niet op te wachten want je hebt al gezeik genoeg. (dat begrijp ik wél uit je verhaal)

je hebt overigens een paar dagen terug laten weten dat je een o.a. onderhoudsbeurt, distributieriem en gasklep hebt laten doen.
daar heb je niets bijgezet qua vreemde dingen die er geconstateerd zouden zijn of een hele berg reparaties die nodig waren.
Ivocare

16 mei 2014, 23:55 0 x

[quote="Sturdygurdy"]Na een analyse met mijn vrouw kom ik tot de volgende beknopte versie van dit verhaal. Voor het gemak gebruik ik punten en komma‘s:
Blauwdi wil een nieuwe A2
Blauwdi vindt een nieuwe A2 in Dld
Contactpersoon wil auto ook
Kennis werkt bij garage en vertrouwt de Audi niet
Blauwdi wil de auto wel
Blauwdi wil niet dat contactpersoon Audi koopt want dan kan hij auto goedkoper kopen
Contactpersoon koopt auto toch
Blauwdi is boos op contactpersoon, maar koopt auto wel van hem
Blauwdi betaalt zich vervolgens blauw aan onderhoud
Blauwdi is nog bozer op contactpersoon en post bovenstaand bericht
Leden van A2 forum snappen Blauwdi's verhaal niet
Ik snap het na lezen met vrouw wel en begrijp de frustratie
Blauwdi succes, het is vervelend als je een kat in de zak koopt!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk[/quote]

:lol:
Ik zoek de "like" knop
Blauwdi-A2

17 mei 2014, 03:34 0 x

Jan blijkt niet zo betrouwbaar te zijn zoals hij zich voor doet, en juist dat hebben wij onder de lijve ondervonden!

Wij zijn eerst in Ruurlo geweest, kijken naar een rode Audi-A2.
Echter vonden wij hem te bekrast (dak en achterruit vanwege de wasstraat) en de lak v.d. motorkap was her gespoten, terwijl de steenslag nog duidelijk zichtbaar was. Ook de rest v.d. A2's viel voor ons af gezien we geen lichte bekleding in de Audi-A2 wilden hebben.

Jan legde ons uit dat hij ook wel eens Audi-A2's in voerde voor klanten op aanvraag.
Juist daar wilden wij wel eens meer van weten, en in samenwerking met de klant vraagt hij ongeveer v.d. invoer €500,= incl. luxe kentekenplaten en v.d. deur afgeleverd.

Wij zijn zoekende gegaan op http://www.mobile.de en bij het vinden van een aantal A2's hebben we Jan op de hoogte gesteld, dat heeft hij naar eigen zeggen opgepakt.
Gezien hij naar eigen zeggen geen bericht op zijn e-mails kreeg vond hij de verkoop al slecht want een verkoper checkt toch ook zijn mails na. Vervolgens maar eens bellen met de verkoper in Duitsland, ook dat was geen succes omdat er niet werd opgenomen.

Zelf maar eens bellen met Duitsland en wel met succes, alleen liet de verkoper weten de volgende dag terug te bellen gezien hij dan het technische rapport binnen kreeg v.d. auto.
Echter is het zover niet gekomen omdat we onze huidige A2 bij Munsterhuis in Rijssen zijn tegengekomen, daarop heb ik een kennis ingesteld om de auto te willen reserveren.
Onze kennis had de 1e dag zijn telefoon leeg en het bericht niet eerder kunnen lezen dan na het opladen v.d. telefoon.
Dag 2 dat hij de auto wilde laten reserveren was de auto al verkocht aan Jan en het vreemde daarbij was dat de auto ook al v.d. website was verwijdert terwijl hij normaal 14 dagen blijft staan als zijnde verkocht.

Vanaf dag 1 heeft Jan mij gebeld om te laten weten dat 1 v.d. 2 Audi-A2's die we in Duitsland hadden gezien al was verkocht en of hij v.d. andere A2 moest gaan!
Vanaf dat moment heb ik Jan ingelicht over de A2 die bij Munsterhuis in Rijssen te koop stond, met nog maar 65.000 Km op de teller en altijd dealer onderhouden was geweest.
Echter liet Jan weten dat hij de auto wel graag voor ons wilde aankopen zodat wij de auto weer van hem konden overnemen, echter heb ik vanaf dat moment Jan gesmeekt om het niet te doen gezien we meer korting + 6 maanden garantie op de auto hadden bij aanschaf bij Munsterhuis.

Dag 2 was de auto al eerder in handen van Jan zonder dat onze kennis ook maar iets heeft kunnen ondernemen.
Gezien ik zelf moest werken en s'avonds bij terugkomst van mijn werk de auto niet meer online zag ben ik gaan bellen naar onze kennis of hij de auto had gereserveerd, daarna Jan gebeld en ja hoor hij had inderdaad de auto gekocht omdat de auto weinig kilometers had, dealer onderhouden is geweest en er bijzonder goed uit zag.
Jan deed zijn verhaal waarom hij was overgegaan tot aankoop (ze stonden ervoor in de rij zei Jan, zo roodgloeiend was de telefoon had de verkoper van Munsterhuis gezegd).

De volgende dag ben ik verhaal gaan halen bij Munsterhuis in Rijssen of het verhaal van Jan klopte, jawel zegt de verkoper de telefoon was inderdaad roodgloeiend maar leid nog niet direct tot verkoop "gezien dat vanuit Munsterhuis Hengelo een klant belangstelling had getoond, zou hij eind v.d. week wel eens verkocht kunnen zijn" maar gezien de heer met Audi-A2's handelde hebben ze de Audi aan Jan verkocht gezien de Audi ook weer niet in het huismerk van Munsterhuis valt.

Nadat moment heb ik telefonisch contact gelegd met Jan om de Audi-A2 in Ruurlo nogmaals te mogen bezichtigen en een proefrit met de auto te maken, Jan heeft daarbij laten weten dat wij de 1e kopers waren v.d. Audi-A2.
Zaterdags zijn wij s'middags naar Ruurlo gereden om de proefrit te maken, de auto was goed op een paar mankementen na, echter liet Jan weten v.d. vraag / verkoopprijs niets met de auto te kunnen doen (het was zo overnemen en anders zou de auto naar een andere koper gaan die er ook al belangstelling naar uit had getoond).

Vanaf dat moment liet ik weten "hoezo heeft een andere koper in de auto gezeten, wij waren toch de 1e kopers" Jan werd geïrriteerd en zei als je zo begint verkoop ik jullie de auto helemaal niet meer.
Mijn vriendin werd vanaf dat moment ook geïrriteerd en liet Jan weten dat hij v.d. auto had moeten blijven omdat hij wist dat we de auto bij Munsterhuis wilde kopen (gezien de korting en zo ook de 6 maanden garantie).

Jan liet vanaf dat moment fel weten dat als ze boos werd niet verder met ons te willen onderhandelen en de auto niet aan ons te willen verkopen als ik achter mijn vriendin ging staan. Ik heb de papieren die ikzelf meegenomen had van het bureau gehaald (vanaf dat moment begint Jan als een geïrriteerde te schelden) en heb hem toen laten weten het hier niet bij te laten, zou het verhaal van A tot Z op het forum gooien en aangifte tegen hem uitbrengen van oplichting "gezien we samen met hem een Audi-A2 wilde invoeren vanuit Duitsland" en niet vanuit Nederland.

Echter hebben wij onze excuses naar Jan uitgesproken, Jan nam dat graag en geloofwaardig aan (echter ging het ons om de auto en niet om Jan ) en liet weten spijt te hebben waar hij aan begonnen was, niet om ons want hij bleef bij zijn besluit maar dat hij de auto juist als onderpand gebruikt heeft (anders dacht Jan dat hij wel eens kon fluiten naar zijn centen, voor wat betreft de samenwerking)!
En daarnaast probeerde hij het ook nog eens met de koopovereenkomst €250,= achterover te kunnen drukken, omdat hij het verkeerde bedrag had ingetypt want hij vroeg of we akkoord gingen met de verkoopprijs van €5750,= i.p.v. €6000,= (natuurlijk gaan we daarmee akkoord Jan als dat ook de verkoopprijs betreft maar dat was dan niet het geval) dus gewoon €6000,= op de verkoopovereenkomst i.p.v. €5750,=

Auto koste bij Munsterhuis B.V. €6950,= excl. €500,= afleveringskosten = totaal €7450,= (excl. korting en met 6 mnd bovag garantie). Volgens Jan heeft hij ons €1500,= bespaart!
Nee Jan i.v.m. de vele onkosten komen we ruim op €1891,02 + €6000,= is samen €7891,02 en dan moeten er nog andere automatten in (gezien deze niet origineel zijn en ook is de bestuurderszijde een stuk ingekort, kortom vervelend en onveilig), een andere radio met antenne (geen radio met cassette en zonder antenne), uitbouwen oude handsfree set, en dan hebben we het nog niet eens gehad over de wens van een trekhaak (afneembaar) voor een fietsendrager!

Hopelijk is het jullie nu wel duidelijk en achteraf hadden we beter v.d. koop af kunnen zien maar volgens Jan was het de auto wel waard, gezien hij goed en dealer onderhouden is.
Nu na alle gemaakte onkosten hebben we besloten de auto aan te houden, gezien we nu weten dat we voorlopig v.d. grootste onkostenpost af zijn (ook al is de auto nog niet geheel na wens aangekleed maar dat gaat vast goed komen).
DonGaspar
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 mei 2014, 03:41 0 x

Even een beschouwing. De titel spreekt me direct aan, ondanks het warrige verhaal.

Als ik het goed begrijp is de kern van het verhaal dat Blauwdi een A2 zonder garantie heeft gekocht bij een handelaar, terwijl hij hem eigenlijk zelf direct bij de dealer had willen kopen MET 6 maanden garantie, maar de handelaar was hem voor. Kort na de aankoop bij de handelaar zonder garantie volgen een paar reparaties die anders wellicht(?) onder garantie hadden gevallen.

Lullig en vervelend. Maar in principe is het natuurlijk zo dat je zelf het risico neemt om zonder garantie te kopen. Het risico kun je proberen in te schatten en dan besluiten of je het wil nemen of niet. Als je verkeerd gegokt hebt zul je uiteindelijk je verlies moeten nemen en doorgaan. Blauwdi, dat is dus mijn advies.

Ik vraag me wel af: de handelaar heeft dus waarschijnlijk wel de 6 maanden garantie gekregen. Kon hij dan niet naar de dealer ermee voor de reparaties, mocht het eronder vallen?

Uiteraard zien we hier maar 1 kant van het verhaal ook.

Lullig dus, maar op zich deels herkenbaar. Ook ik heb mijn A2 bij de handelaar gekocht, uiteraard ook zonder garantie. Beste kerel overigens (maar let op, geen monteur / technisch expert). Niets ten nadele van hem. Feit is wel dat ik binnen 2 maanden na aankoop helaas al voor ruim 3k euro heb moeten laten repareren (zo'n beetje alle bekende gevoelige en dure 3L onderdelen moesten vervangen worden). Maar het is vooral mijn eigen schuld uiteraard want ik kocht bewust een 3L waar al deze onderdelen nog origineel waren, nog eigenlijk veel te duur ook. En de distributieriem was nog achterstallig waar ik niet op had gelet. Achteraf "een beetje dom", maar de liefde voor een A2 maakt nu eenmaal blind ;) Voor het geld dat ik er nu aan besteed heb had ik ook makkelijk 2 A2-tjes kunnen kopen.

That's life, weer een levensles geleerd... gewoon maar je verlies aftikken en vol gas vooruit gaan.

Uiteindelijk geniet ik nog steeds elke dag enorm (des te meer misschien wel) van dit fantastische bolletje dat nu perfect rijdt (nu alleen nog een keer cruisectrl laten inbouwen, dan is het echt perfect). Ook prettig dat ik nu weet dat de auto nu goed in orde en betrouwbaar is voor mijn dagelijkse 100km woon-werk en meer. Alleen is de "terugverdientijd" van mijn zuinige bolletje nu ipv 2 jaar 4 jaar geworden (tov slurpende vorige auto). Geen probleem, ik wil er gerust nog 10 jaar in rijden (en dan overgaan op een toekomstige elektrische A2, of Tesla Model S ;)
Audi A2 1.2 TDI 3L - ANY - Silver metallic - 2001
Fiat 500e - 100% electrisch - e-Sport package - Moon Roof - Granito Lucente - 2014
Ger964

17 mei 2014, 09:46 0 x

Blijft een raar verhaal.

Wel is het natuurlijk zo dat een ieder vrij is om auto's te koop te zetten of te kopen.
In dit geval van een knappe A2 met weinig km's is er bovengemiddelde interesse.
De eerste die geld op tafel legt is dan de koper.
Kwestie van sneller handelen lijkt mij.

De rest van het verhaal doet er dan niet toe.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

17 mei 2014, 11:41 0 x

De audi A2 waarschijnlijk gekocht wel of met geen garantie.

De auto niet goed bleek te zijn en waarschijnlijk voor de koop met verkoopbabbels toch tot aankoop te besluiten.
Helaas begrijp enigszins wat er heeft plaatsgevonden.
De koper is er zo van teleurgesteld dat hij een warrig verhaal hier ging plaatsen.
Eigelijk duurder uitkomt zonder garantie.

Het komt erop neer:

Eigenlijk een waarschuwing naar potentiele kopers die een Audi A2 gaat kopen.

Vooral op marktplaats worden er Auto's aangeboden worden die uit duitsland hier te koop worden aangeboden bij nederlandse bedrijven en nog niet op nl-se kenteken staan.

Indien je Duitse Audi A2 wilt kopen bij Garage in Nl vraag of de verkoper de Audi A2 door Rdw bij op kenteken zetten tegelijk met daarbij Apk keuren door Rdw zelf voordat u hem definitief koopt.

Of vraag familielid mee of goed bevriende of eigen garage waar u al jaren komtmet huidige auto.

Dus niet apk keuren door waarschijnlijk bevriende "garage".

Wilt hij dit niet dan weet je hoeen waarom hij dit niet wilt.

Of ga mee met verkoper naar het officiele RDW kantoor tijdens op kenteken met Apk keuring aldaar.

Bedrijven die "eigen" garanties zouden hebben komen die soms niet na en veranderen vaak van naam.

Er zijn natuurlijk ook kleine bedrijfjes die wel goede service verlenen, maar die moet je ze wel weten.

Ga ook niet op kennis van anderen af, als u zelf geen verstand heeft hoe of wat.

Mocht je toch besluit te kopen check dan bij Audi dealer het laatste bij de dealer bekende km stand.

Koop hem met een aankoopkeuring.

Nap is geen zekerheid dat je een goed onderhouden Audi koopt en waak op schade audi .
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
rolf

17 mei 2014, 17:16 0 x

Kan mij goed voorstellen dat Blauwdi een beetje over de rooie gaat dat door notabene een tip van Blauwdi zelf die A2 bij die garage wegkaapt.
Beetje kinderachtig om dat op die manier te doen, zou ik ook niet echt waarderen.
Zo van "ik was lekker sneller" en nu mag je hem van mij kopen, maar nu onder mijn voorwaarden, en nog bedankt voor de tip!
Als het werkelijk zo gegaan is dan had ie van mij die A2 mogen wegstoppen waar het altijd donker is en had ik vrolijk verder gezocht.

Nu heb ik nog nooit "eerlijke" autohandelaren ontmoet, zijn na banken en verzekeringsmaatschappijen de grootste oplichters die er zijn.
Heb zelf nog nooit anders mee gemaakt, als je geen kennis van autotechniek hebt ben je aan de leeuwen overgeleverd.
Gesloten