@mmjA2
Ik vind dat je de dealernaam en woonplaats mag noemen met zo'n slechte service.
Wat je zegt een paar honderd mag het verschillen.
Hoe lang zijn ze bezig geweest om de pomp te vervangen?
climate control... waar zit de unit?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="mmjA2"]@peter-audi, ja de aircopomp is vervangen. Was idd vastgelopen en nu zit er nieuwe op.. Ik zou dus heel erg oppassen met die zogenaamde gratis acties van de audi dealer.... Ze zoeken naar een veel te dure reparatie en weten dat de diagnose vrij eenvoudig is...en 0,0 werk...
In dit soort tijden horen merkdealers de vertrouwensbasis te versterken, niet de semi oplichter uit te hangen. Ze hoefden enkel in de motorruimte te kijken en op de pomp zelf zagen ze al dat die vastgelopen was. Ik heb het zelf gezien en er uitleg bij gekregen. Niets meer en niets minder. Ik vind dat ze hadden moeten aangeven dat ze er helemaal niets aan gedaan hebben en de keuze aan de klanten moeten laten. Zelfs met de veel te dure offerte.
Want zo werkte het wel bij de niet-merkdealer. De diagnose was daar gratis en ik kreeg er nog een heldere uitleg bij de auto bij. Dat wekt dus vertrouwen en zo hoort het.[/quote]
Ik vermoed dat het verschil waarschijnlijk ook te maken heeft met het werkplaatstarief van de Audi-dealer t.o.v. de
universele garage. Vooral bij arbeidsintensieve reparaties kan dit hard oplopen.
Ik heb mijn eigen A2 mede om die reden bij een universele BOVAG-garage bij mij in de buurt in onderhoud.
In dit soort tijden horen merkdealers de vertrouwensbasis te versterken, niet de semi oplichter uit te hangen. Ze hoefden enkel in de motorruimte te kijken en op de pomp zelf zagen ze al dat die vastgelopen was. Ik heb het zelf gezien en er uitleg bij gekregen. Niets meer en niets minder. Ik vind dat ze hadden moeten aangeven dat ze er helemaal niets aan gedaan hebben en de keuze aan de klanten moeten laten. Zelfs met de veel te dure offerte.
Want zo werkte het wel bij de niet-merkdealer. De diagnose was daar gratis en ik kreeg er nog een heldere uitleg bij de auto bij. Dat wekt dus vertrouwen en zo hoort het.[/quote]
Ik vermoed dat het verschil waarschijnlijk ook te maken heeft met het werkplaatstarief van de Audi-dealer t.o.v. de
universele garage. Vooral bij arbeidsintensieve reparaties kan dit hard oplopen.
Ik heb mijn eigen A2 mede om die reden bij een universele BOVAG-garage bij mij in de buurt in onderhoud.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@Peter_Audi_A2
Daarom vraag ik ook naar het aantal uren die besteed is aan de wissel.
Daarom vraag ik ook naar het aantal uren die besteed is aan de wissel.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
als de compressor defect is doordat deze is vastgelopen betekent dit dat aan de binnenzijde 1 of meerdere zuigertjes is vastgelopen door b.v. gebrek aan smering.
bij dit vastlopen komen er metaal of alu splinters vrij die in het systeem terecht komen.
deze splinters kunnen ook in de nwe compressor terecht komen en deze na een tijdje weer defect maken.
om dit te voorkomen moet het airco circuit gespoeld worden om verontreiniging er uit te krijgen.
spoelen werkt als volgt;
-- je haalt het systeem leeg.
-- maakt de multiriem los.
-- haalt de compressor er af.
-- de orifice tube er uit.
-- voorraad vaatje er uit en doorverbinden met slang.
-- dan het systeem met koudemiddel een aantal keren spoelen, dit kan niet met elke airco apparatuur maar deze moet hier specifiek voor geschikt zijn.
-- na het spoelen een nwe compressor, orifice tube, voorraadvat.
-- systeem vacumeren, vullen en controleren.
vroeger werd er niet gespoeld en waren er klanten die elk jaar voor een nwe compressor kwamen omdat elke keer weer de rotzooi langzaam weer in de compressor kwam........
de dealers moeten nu van audi spoelen om herhaal problemen te voorkomen. dit is sinds ongeveer 2003
en geloof me, niet spoelen bij een zwaar vervuild systeem leid tot opnieuw dezelfde reparatie. heb het een paar keer meegemaakt. ik doe dit spoelen regelmatig en zie bij een vastgelopen compressor vaak veel gruis er uit komen.
wat ik hiermee allemaal wil zeggen is dat de prijs bij de dealer erg hoog is maar dat er wel iets meer gedaan zou worden dan alleen een compressor v.v. en natuurlijk is het uurloon hoger.
ik hoop dat het bij mmja2 meeviel en dat hij niet nog eens hetzelfde mee maakt.
bij dit vastlopen komen er metaal of alu splinters vrij die in het systeem terecht komen.
deze splinters kunnen ook in de nwe compressor terecht komen en deze na een tijdje weer defect maken.
om dit te voorkomen moet het airco circuit gespoeld worden om verontreiniging er uit te krijgen.
spoelen werkt als volgt;
-- je haalt het systeem leeg.
-- maakt de multiriem los.
-- haalt de compressor er af.
-- de orifice tube er uit.
-- voorraad vaatje er uit en doorverbinden met slang.
-- dan het systeem met koudemiddel een aantal keren spoelen, dit kan niet met elke airco apparatuur maar deze moet hier specifiek voor geschikt zijn.
-- na het spoelen een nwe compressor, orifice tube, voorraadvat.
-- systeem vacumeren, vullen en controleren.
vroeger werd er niet gespoeld en waren er klanten die elk jaar voor een nwe compressor kwamen omdat elke keer weer de rotzooi langzaam weer in de compressor kwam........
de dealers moeten nu van audi spoelen om herhaal problemen te voorkomen. dit is sinds ongeveer 2003
en geloof me, niet spoelen bij een zwaar vervuild systeem leid tot opnieuw dezelfde reparatie. heb het een paar keer meegemaakt. ik doe dit spoelen regelmatig en zie bij een vastgelopen compressor vaak veel gruis er uit komen.
wat ik hiermee allemaal wil zeggen is dat de prijs bij de dealer erg hoog is maar dat er wel iets meer gedaan zou worden dan alleen een compressor v.v. en natuurlijk is het uurloon hoger.
ik hoop dat het bij mmja2 meeviel en dat hij niet nog eens hetzelfde mee maakt.
@ audi-gekkie,
Ik hebn bij de universele bovag garage geen specificaties in uren op de factuur staan, maar volgens de monteur waren het een paar uur. Hij rekende alleen het echte werk, niet de wachttijd die die nodig had om te wachten op de nieuwe compressor.
@koop9 , ja klopt systeem schijnt helemaal gespoeld te zijn, monteur wist dat er troep achter zou kunnen blijven als je dat niet doet. Mede daarom is ook het vaatje vervangen door een nieuwe.
Mijn verontwaardiging zit overigens maar een deel bij het extreme verschil voor de reparatie. Dat kon ik kiezen om wel of niet te laten doen. Het grootste gevoel van oplichting zit in de hoge offerte gecombineerd met 99 euro voor alleen maar kijken onder de kap. Dat kan niet en dit soort idioterie zorgt voor daling van het consumentenvertrouwen!
Ik hebn bij de universele bovag garage geen specificaties in uren op de factuur staan, maar volgens de monteur waren het een paar uur. Hij rekende alleen het echte werk, niet de wachttijd die die nodig had om te wachten op de nieuwe compressor.
@koop9 , ja klopt systeem schijnt helemaal gespoeld te zijn, monteur wist dat er troep achter zou kunnen blijven als je dat niet doet. Mede daarom is ook het vaatje vervangen door een nieuwe.
Mijn verontwaardiging zit overigens maar een deel bij het extreme verschil voor de reparatie. Dat kon ik kiezen om wel of niet te laten doen. Het grootste gevoel van oplichting zit in de hoge offerte gecombineerd met 99 euro voor alleen maar kijken onder de kap. Dat kan niet en dit soort idioterie zorgt voor daling van het consumentenvertrouwen!