dit is iets van de laatste tijd lijkt het wel, zie het wel meer.
wellicht dat het ook komt door de sneeuwval en het daarbij horende strooien waar veel zout in verwerkt is.
maar ook doordat er dus geen asbest maar metaal houdend materiaal in de blokken zit kan extra roest opleveren.
maar misschien is het wel heel simpel en heeft audi bezuinigd op de kwaliteit van de schijven... wie zal het zeggen.
ook imitatie schijven hebben het, de een meer dan de ander, uiteindelijk roesten alle schijven omdat het steeds verwarmd cq verhit word en er dus totaal geen vettigheid meer op zit en dan dus snel roest.
meestal niets om je zorgen om te maken maar soms gaat de roest erg ver en word het gevaarlijk.
Remschijven.
- Rinus
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: 20 feb 2012, 10:56
- Locatie: Alblasserdam
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Volgens mij mag voor de APK een schijf niet meer dan voor 50% geroest zijn. Achterschijven hebben daar nog wel eens last van, de auto remt altijd veel minder op de achteras dan op de vooras.
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Klopt, maar een verschil in remkracht tussen links en rechts achter wil je niet hebben, sta je zomaar 180 graden omgedraaid bij een noodstop...........
Verder doen de achterremmen niet heel veel tov voor.
Verder doen de achterremmen niet heel veel tov voor.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
daarom adviseer ik ook bij auto´s waar dit voorkomt (niet bij iedereen komt het voor) om onder het rijden om de paar dagen even de handrem even aan te trekken, niet te hard natuurlijk.....
want dan schraap je even de vliegroest er af die anders een dikke laag roest word en er niet meer afgeremd kan worden.
en dit word na een tijdje ong 50 % en dan....afkeur.
heb 1 klant die met een dikke auto dicht bij zee woont en maar 5000km per jaar rijd, elk jaar de schijven verrot....
dus ik elke keer maar weer met de schuurlinnen er over om niet weer een set schijven te moeten verkopen. soms moet het net even anders om de klant niet elk jaar op kosten te jagen.
want dan schraap je even de vliegroest er af die anders een dikke laag roest word en er niet meer afgeremd kan worden.
en dit word na een tijdje ong 50 % en dan....afkeur.
heb 1 klant die met een dikke auto dicht bij zee woont en maar 5000km per jaar rijd, elk jaar de schijven verrot....
dus ik elke keer maar weer met de schuurlinnen er over om niet weer een set schijven te moeten verkopen. soms moet het net even anders om de klant niet elk jaar op kosten te jagen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik ben eigenlijk wel blij met de trommels achter in combinatie met de ca. 8000 km die ik per jaar maak.
Roest niet zo snel aan, en werkt als handrem beter als schijfremmen.
Met de rijomstandigheden en max. snelheden in Nederland hebben schijfremmen achter niet zoveel nut.
Wordt een ander verhaal als je veel in Duitsland op de snelweg zit of de auto op het circuit inzet ...
Ik heb trouwens het idee dat de schijfremmen voor steeds groter worden. Mijn oldtimer Golf GTI 16V van 25 jaar
oud met globaal hetzelfde gewicht met 130 pk heeft kleinere remschijven dan de A2 met hetzelfde gewicht
en maar 75 paarden onder de kap ...
Roest niet zo snel aan, en werkt als handrem beter als schijfremmen.
Met de rijomstandigheden en max. snelheden in Nederland hebben schijfremmen achter niet zoveel nut.
Wordt een ander verhaal als je veel in Duitsland op de snelweg zit of de auto op het circuit inzet ...

Ik heb trouwens het idee dat de schijfremmen voor steeds groter worden. Mijn oldtimer Golf GTI 16V van 25 jaar
oud met globaal hetzelfde gewicht met 130 pk heeft kleinere remschijven dan de A2 met hetzelfde gewicht
en maar 75 paarden onder de kap ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 
