Luchtmassameter BHC/ATL
Ik ervaar dat mijn auto tot 2500 wat trager is met optrek dan een andere TDI van zelfde motor en bouwjaar.
Na 2500 toeren trekt die goed.
Ik had wel wat problemen hiervoor maar gelukkig zijn dit allemaal opgelost.
Met vagcom kan ik LMM niet testen bij mij komt er een andere grafiek dat MAF op ENGINE [01], MEASURING BLOCK [08], GROEP 3
Toevallig weet ik als je de LMM lostrek bij een TDI dat die terugspringt naar standaard waarde.
Ik heb zowel met LMM en Zonder LMM getest, resultaat blijft gelijk.
Geeft verdere foutcodes.
Dit moet toch de LMM zijn of kijk ik verkeerd?
Na 2500 toeren trekt die goed.
Ik had wel wat problemen hiervoor maar gelukkig zijn dit allemaal opgelost.
Met vagcom kan ik LMM niet testen bij mij komt er een andere grafiek dat MAF op ENGINE [01], MEASURING BLOCK [08], GROEP 3
Toevallig weet ik als je de LMM lostrek bij een TDI dat die terugspringt naar standaard waarde.
Ik heb zowel met LMM en Zonder LMM getest, resultaat blijft gelijk.
Geeft verdere foutcodes.
Dit moet toch de LMM zijn of kijk ik verkeerd?
- Smarty707
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 19 nov 2010, 00:59
- Locatie: Landgraaf
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Afgezien of deze op een BHC / AMF past of niet, ik zou deze z*** nooit op mijn A2 willen monteren. Zoek eens naar Pierburg LMM voor je A2.
Wil je echt dat jouw A2 lekker aan het gas blijft hangen dan monteer beter deze:
http://www.ebay.de/itm/400614259964?ssP ... 1423.l2648
Heb je overigens ook de N75 eens getest? De symptomen lijken erop dat deze aan zijn eind is.
Wel ff je luchtfilter checken of beter nog vervangen om alles uit te sluiten.
Groetjes
Smarty707
Wil je echt dat jouw A2 lekker aan het gas blijft hangen dan monteer beter deze:
http://www.ebay.de/itm/400614259964?ssP ... 1423.l2648
Heb je overigens ook de N75 eens getest? De symptomen lijken erop dat deze aan zijn eind is.
Wel ff je luchtfilter checken of beter nog vervangen om alles uit te sluiten.
Groetjes
Smarty707
Leder interieur, RNSE, komfortblinker, 6 gearbox,
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Smarty707"]Afgezien of deze op een BHC / AMF past of niet, ik zou deze z*** nooit op mijn A2 willen monteren. Zoek eens naar Pierburg LMM voor je A2.
Wil je echt dat jouw A2 lekker aan het gas blijft hangen dan monteer beter deze:
http://www.ebay.de/itm/400614259964?ssP ... 1423.l2648
Heb je overigens ook de N75 eens getest? De symptomen lijken erop dat deze aan zijn eind is.
Wel ff je luchtfilter checken of beter nog vervangen om alles uit te sluiten.
Groetjes
Smarty707[/quote]
In de eerste post zie ik een origineel Bosch onderdeel, wat zou daar mis mee moeten zijn, behalve dat de
prijs lager is?
Wil je echt dat jouw A2 lekker aan het gas blijft hangen dan monteer beter deze:
http://www.ebay.de/itm/400614259964?ssP ... 1423.l2648
Heb je overigens ook de N75 eens getest? De symptomen lijken erop dat deze aan zijn eind is.
Wel ff je luchtfilter checken of beter nog vervangen om alles uit te sluiten.
Groetjes
Smarty707[/quote]
In de eerste post zie ik een origineel Bosch onderdeel, wat zou daar mis mee moeten zijn, behalve dat de
prijs lager is?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
luchtmassa meter kun je controleren met vag-com maar je moet dit rijden doen.
je zat wel in de juiste meetwaardeblok (08) en juiste groep (03)
-je moet dan gaan rijden in 3e of 4e versnelling
-dan toerental laten zakken tot onder de 1500 toeren en dan volgas optrekken.
-op moment dat hij turbo druk gaat opbouwen moet je de waarde die aangegeven word in de gaten houden.
-deze moet dan oplopen tot boven de 800 mg/slag als hij hier (ver) onder blijft dan is de auto traag en kan dit aan de luchtmassa meter liggen, deze willen wel eens ¨slijten / vervuilen¨ en te weinig lucht doorlaat meten en dan een te lage waarde doorgeven aan de computer en die spuit dan te weinig in.
-geeft hij meer dan 1000 mg/slag aan, joepie!! dan is hij getuned!!
ATTENTIE; doe deze test het liefst met 2 man in de auto! 1 zet zijn voet op het pedaal en 1 leest de waardes uit op de laptop.
je zat wel in de juiste meetwaardeblok (08) en juiste groep (03)
-je moet dan gaan rijden in 3e of 4e versnelling
-dan toerental laten zakken tot onder de 1500 toeren en dan volgas optrekken.
-op moment dat hij turbo druk gaat opbouwen moet je de waarde die aangegeven word in de gaten houden.
-deze moet dan oplopen tot boven de 800 mg/slag als hij hier (ver) onder blijft dan is de auto traag en kan dit aan de luchtmassa meter liggen, deze willen wel eens ¨slijten / vervuilen¨ en te weinig lucht doorlaat meten en dan een te lage waarde doorgeven aan de computer en die spuit dan te weinig in.
-geeft hij meer dan 1000 mg/slag aan, joepie!! dan is hij getuned!!
ATTENTIE; doe deze test het liefst met 2 man in de auto! 1 zet zijn voet op het pedaal en 1 leest de waardes uit op de laptop.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
ik werk te weinig met vag com om je uit mijn hoofd het juiste blok te melden...... maar ik heb na ff googelen wat gevonden voor je.
je moet waarschijnlijk groep 3 hebben. en daar vind je 2x de mg/r waarde (miligraam per slag) je moet dan de actuele waarde in het 2e venster vergelijken met de voorgeschreven waarde in het 3e venster.
je moet waarschijnlijk groep 3 hebben. en daar vind je 2x de mg/r waarde (miligraam per slag) je moet dan de actuele waarde in het 2e venster vergelijken met de voorgeschreven waarde in het 3e venster.