[quote="HansJan"]En voor wat betreft het detailen en de auto... Die is vorige week vrijdag compleet onder handen genomen door een professioneel autopoetsbedrijf. [/quote]
AutoPOETSbedrijf, dat is dus niet detailen maar poetsen................ :lol:
Als je hem wil laten detailen moet je hem hier heen brengen:
https://plus.google.com/+DiventabellaNl/posts
Heb nog ff naar de link gekeken, daar moeten ze toch wel wat text aanpassen mijnsinziens, sommige passages zijn wat ver gezocht en de dingen wat vreemd voorgesteld...........
Te beginnen met wassen. Hiervoor gebruiken we speciale shampoo (bijvoorbeeld nano-shampoo), die is zacht voor de lak en reinigt bijzonder goed. Samen met speciale washandschoen of spons en 2 emmers, een voor de spons uit te spoelen en de andere met sop. Afspuiten doen we niet met een hoge druk, nee zelfs niet met de sproeier, maar met de tuinslang zonder eindstuk. Het water rolt er gewoon af en je spuit niet gelijk alle conservering, die in de shampoo zit, er gelijk weer vanaf.
Oke, als je dan zo pietje precies wilt zijn geef dan eerst een foam beurt, druipt het grove vuil er zo vanaf.
Dan kan je gerust de spuit erop zetten. (Neem de binnenkanten van de wielkasten ook ff mee, anders komen er tijdens het polijsten van die lekkere stofwolken uit je wielkasten vandaan met ongewenste slijpmiddelen)
Na het wassen kan dat ook, maar het is slim om na het schoonspuiten een los stuk tuinslang te nemen en daarme de auto dmv een dikke staal af te drogen.
Klinkt gek, maar door het naspoelen met een dikke waterstaal evenwijdig aan het opervlak dat je afspoelt blijven er geen duizenden kleinedruppels liggen. Dit werkt het beste met een gepolijst en gewaxed oppervlak.
Dat is de enige reden om een auto op die manier na te spoelen.
Scheelt je een hoop droogwerk omdat de auto simpelweg minder nat is.
Ik zelf spray nog wat detailer (poorboys spray & wipe) op de natte auto voor het afdrogen, gaat het nog makkelijker en een mooier droog resultaat,
Ga je na het wassen kleien, dan maakt de manier van afspoelen geen bal uit en enerlij conservering wordt dan ook verwijderd.
Ga je daarna polijsten, dan is al dat wasgeneuzel uberhaupt ver gezocht, waskrasje meer of minder maakt dan ook niet meer uit. Afspuiten met de karcher, wassen met 1 grote emmer met extra veel shampoo en een scheut APC, afspoelen, kleien, afspoelen, drogen, anders blijft je afplaktape niet zitten, en dan polijsten die hap.
"
Een completen behandeling heeft een levensduur van zeker 5 jaar. Daarna is bijhouden noodzakelijk."
No way, er is geen wax of sealant en zelf geen ceramic coating die zo lang blijft zitten, en al gebruik je microfiber washandschoenen, 2 emmer methode etc, 5 jaar swirlvrij houden: No way.
Ik ben een zeikert en pietje precies, maar mij lukt dat niet.
Dat willen ze bij autodealers met hun dure lakpansers van waxoyl ed je ook laten geloven............
Klinklare onzin, die lakpansers zijn gewone sealants die ze bij de "controle" beurt gewoon opnieuw aangebracht wordt.
En dan wordt je auto echt niet van te voren gekleid, trap er niet in!
Veeeeel te duur, overdreven dure shampoo die je verplicht bent te gebruiken, etc.
Voor het geld dat zo een behandeling kost koop je een prachtige detail set om zelf aan de gang te gaan met vaak een mooier resultaat.
Zo, nu ga ik naar m'n mandje...........