15 jul 2014, 20:40
0 x
[quote="Peter_Audi_A2"]Welkom op het forum en succes met het vinden van een geschikte A2.
Heb je al eens proefgereden in een A2?
Gewoon eerst eens doen, het is in bepaalde opzichten een (eigen)wijs karretje en daarmee een
hemelsbreed verschil met de Passat V6 die je nu rijdt.
Wat zijn de redenen om de Passat weg te doen en wat kleiner te gaan rijden?[/quote]
Nee, nog nooit in een A2 gereden, maar het is niet de bedoeling om iets vergelijkbaars als mijn huidige Passat te vinden hoor! De Passat gebruikte ik vroeger alleen voor weekend en grote spullen vervoeren, maar nu rij ik er best veel mee en dat is nooit de bedoeling geweest. De gedachte nu is dus vooral om goedkoper te gaan rijden met zoveel mogelijk binnenruimte. Volgens mij is met het gewicht van 870 kg en het resulterende verbruik door dat gewicht en de aerodynamische body ook tegenwoordig nog lastig te verslaan. Tenminste als je ook het ontwerp van de auto van belang vindt.
Ik heb jaren dagelijks met een Lupo 1,4 gereden (en onderhouden), dus ik ken de motor en het gevoel van een kleine auto vrij goed denk ik.
Ik snap hoe het overkomt vanuit mijn info over wat ik nu "dagelijks" rij, maar het klinkt bijna alsof ik me moet verdedigen dat ik A2 wil gaan rijden... :roll:
Dank voor jullie welkom, tips en goede bedoelingen hoor!
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost