11e Jaarlijkse trefffen in Pleinfeld
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Zo spulletjes zijn zo goed als gepakt, ik ga morgen naar mijn 2e Jahrestreffen van de Duitse A2-club. Ditmaal in Pleinfeld gelegen in de deelstaat Bayern. Enkele reis van mij uit zo,n 550km. Het belooft goed weer. Als het goed is zijn er zo,n 35 A2,s te bewonderen. Organisator heeft een leuk programma in elkaar gedraaid met o.a een kanoe-tour, en een toertocht Ik zal proberen wat foto,s te schieten van bijzondere A2,s. Kort verslag volgt
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het lijkt erop dat dit een leuk evenement gaat worden alhoewel ik de opkomst met 35 auto's toch wat aan de lage kant vind. Bij onze meeting waren het er al 25! Maar Duitsland is dan ook stukken groter en wellicht de afstand voor velen een soortgelijk argument om niet te komen. Of ze zitten allemaal aan het Gardameer 8-)
Ik elk geval heel veel plezier en we zien het verslag(je) en foto's graag tegemoet!
Ik elk geval heel veel plezier en we zien het verslag(je) en foto's graag tegemoet!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Veel plezier in Duitsland op het treffen.
Die extra km's maken toch niet uit, je rijdt immers op LPG ... 8-)
Is dit in Duitsland overal te koop aan de pomp?
Die extra km's maken toch niet uit, je rijdt immers op LPG ... 8-)
Is dit in Duitsland overal te koop aan de pomp?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
veel plezier en laat ze een lpg poepje ruiken!!!
denk niet dat er veel A2 lpg mannen rond hobbelen daar!?!? duitsers hebben het nooit zo op lpg gehad, was meer een NL ding.
aardgas zijn ze nu wel lekker mee bezig, is in meerdere modellen te krijgen af fabriek, A3, octavia, golf, passat, touran, caddy, up!, rijd prima en bv bij de A3 een hele grote actieradius door grote benzine tank, en omdat het origineel is heb je de volledige kofferruimte !
maar daar gaat het nu niet om......, chipsoer veel plezier!!
denk niet dat er veel A2 lpg mannen rond hobbelen daar!?!? duitsers hebben het nooit zo op lpg gehad, was meer een NL ding.
aardgas zijn ze nu wel lekker mee bezig, is in meerdere modellen te krijgen af fabriek, A3, octavia, golf, passat, touran, caddy, up!, rijd prima en bv bij de A3 een hele grote actieradius door grote benzine tank, en omdat het origineel is heb je de volledige kofferruimte !
maar daar gaat het nu niet om......, chipsoer veel plezier!!
- Audi_gekkie
Veel plezier Eric en neem wat ruitenwissers mee voor de Duitsers! :lol:
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Effe alle gekheid op een stokje. Het is een geheel weekend, geen ééndaags treffen !!! Maar mijn A2 gasbak blijft thuis, ik wordt opgehaald door Romulus. Mijn A2 gaat vanaf woensdag Italië 2 weken verkennen. LPG is trouwens op heel veel plaatsen in Duitsland te krijgen voor zo,n €0,75 de liter, maar je hebt verloopnippels nodig om te tanken in het buitenland.
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Zo, 4 weken geleden zat ik in Pleinfeld, na een lange rit met een klein beetje fileleed kwamen we rond 18.15uur aan op de camping. Een klein deel van de deelnemers was al naar Nürnberg voor een rondleiding bij een briefsorteercentrum van Deutsche Post, doordat wij aan de late kant, en een beetje moe waren, hebben we dit gedeelte laten varen. Na de tent te hebben opgebouwd gezellig met wat andere leden en hun gezin gekletst en gedronken. Zaterdags vroeg op, voor een toertocht, zo,n 40 A2,s in colonne trekt toch veel bekijks langs de weg !!
Aansluitend, onder een bloedhete zon, een heerlijk verkoelende tocht over een riviertje gemaakt per kano. Daarna met de trein terug naar de plaats waar de A2,s geparkeerd stonden, van daaruit ging het weer terug naar de camping, waar de deelnemers terug naar hun hotelkamer, blokhut, mobil home of tent gingen. In de avonduren stond er het traditionele heerlijke BBQ buffet klaar waarna het bier weer rijkelijk vloeide.
Op de zondagmorgen werd er na de lunch de jaarvergadering gehouden, waarna er velen huiswaarts keerden vanwege voor velen de grote afstand. Voor de achterblijvers was er nog een proefrit met een Renault Twizzy geregeld, jammer maar door tijdgebrek voor ons niet haalbaar.
Foto,s heb ik helaas zelf niet gemaakt.
Wel een link:
http://www.a2-freun.de/forum/photoplog/index.php?c=165
Aansluitend, onder een bloedhete zon, een heerlijk verkoelende tocht over een riviertje gemaakt per kano. Daarna met de trein terug naar de plaats waar de A2,s geparkeerd stonden, van daaruit ging het weer terug naar de camping, waar de deelnemers terug naar hun hotelkamer, blokhut, mobil home of tent gingen. In de avonduren stond er het traditionele heerlijke BBQ buffet klaar waarna het bier weer rijkelijk vloeide.
Op de zondagmorgen werd er na de lunch de jaarvergadering gehouden, waarna er velen huiswaarts keerden vanwege voor velen de grote afstand. Voor de achterblijvers was er nog een proefrit met een Renault Twizzy geregeld, jammer maar door tijdgebrek voor ons niet haalbaar.
Foto,s heb ik helaas zelf niet gemaakt.
Wel een link:
http://www.a2-freun.de/forum/photoplog/index.php?c=165
- chipsoer
- Audi A2 clublid
Ja wij waren net als vorig jaar de enige Nederlanders, behalve de Duitsers waren er ook enkele Zwitsers en Oostenrijkers. Het weer was super, iets wat je op een camping eigenlijk wel nodig hebt. Er is wat ik opgemerkt heb, een vaste kern van A2 bezitters die eik jaar naar het treffen gaat, ongeacht waar het gehouden wordt, en de rest komt vanuit de regio waar het gehouden wordt. Maar zoals gezegd, het kan best zijn dat het Duitse Jahrestreffen zomaar binnen enkele jaren in Nederland gehouden wordt.