Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Van het weekend naar een Audi 80 B3 / B4 meeting geweest bij AudiParts, Veghel, het bedrijf van Coen Donkers. Indrukkend bedrijf, hoor. Het wahalla voor de "Oudi" rijder. Ik en mijn maatje zijn met de dakloze en de Avant geweest.
Hier wat mooie foto's op het Audiforum
http://www.audiforum.nl/forum/audiforum ... a-s-4.html
http://www.audiforum.nl/forum/audiforum ... a-s-4.html
- Audi_gekkie
[quote="Rinus"]Van het weekend naar een Audi 80 B3 / B4 meeting geweest bij AudiParts, Veghel, het bedrijf van Coen Donkers. Indrukkend bedrijf, hoor. Het wahalla voor de "Oudi" rijder. Ik en mijn maatje zijn met de dakloze en de Avant geweest.
http://www.audiforum.nl/forum/audiforum ... a-s-4.html[/quote]
Gaaf @Thalys!
Grappig dat B3/B4 nu ook al Oudi genoemd wordt. Zelf denk ik meer aan B2 en ouder.
Jaren geleden was ik ook redelijk vaak te vinden op het audiforum, maar ik vind het hier gezelliger :lol:
http://www.audiforum.nl/forum/audiforum ... a-s-4.html[/quote]
Gaaf @Thalys!
Grappig dat B3/B4 nu ook al Oudi genoemd wordt. Zelf denk ik meer aan B2 en ouder.

Jaren geleden was ik ook redelijk vaak te vinden op het audiforum, maar ik vind het hier gezelliger :lol:
- Audi_gekkie
[quote="Xerius"][quote="Audi-gekkie"]@Xerius
Hé handig, waar heb je die vandaan?
Is het één stuk plastic met de rest?[/quote]
Ik heb het besteld bij Teile-Profis in Duitsland
http://www.kfzteile-profis.de/
Hardremkapje eraf en deze erin zie
topic411.html
Hieronder een mooie handleiding.
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Handbremsablage
Artikelnummers:
8Z0 711 549 A 26Z Grijs
8Z0 711 549 A 4QC Beige
8Z0 711 549 A 6PS Zwart
Het kost 38.70 excl verz. kosten.[/quote]
In de handleiding op het Duitse A2-forum hebben ze over om de metalen klemmetjes eraf te halen.
Is het niet beter op de plekken waar die klemmetjes komen uitsparingen (sleufjes) te maken, waardoor je ze er in kunt klikken?
Dubbel plakband lijkt handig en zal heus een tijdje plakken, maar in de zomer met een heet interieur zal deze loslaten.
Hé handig, waar heb je die vandaan?
Is het één stuk plastic met de rest?[/quote]
Ik heb het besteld bij Teile-Profis in Duitsland
http://www.kfzteile-profis.de/
Hardremkapje eraf en deze erin zie
topic411.html
Hieronder een mooie handleiding.
http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/Handbremsablage
Artikelnummers:
8Z0 711 549 A 26Z Grijs
8Z0 711 549 A 4QC Beige
8Z0 711 549 A 6PS Zwart
Het kost 38.70 excl verz. kosten.[/quote]
In de handleiding op het Duitse A2-forum hebben ze over om de metalen klemmetjes eraf te halen.
Is het niet beter op de plekken waar die klemmetjes komen uitsparingen (sleufjes) te maken, waardoor je ze er in kunt klikken?
Dubbel plakband lijkt handig en zal heus een tijdje plakken, maar in de zomer met een heet interieur zal deze loslaten.
Gisteren begonnen aan een leuk klusje , Toyota prius hybride aan gereden door een vrachtwagen.
Eigenlijk niets schokkends een ABCtje zeggen we in vakterm :mrgreen:
Maar een hybride vraagt wat meer aandacht als men er aan werkt , omdat er aan gelast moest worden moet het systeem veilig gesteld worden . Klinkt heel ernstig maar betekend dat de hoofdzekering ( oranje )opgezocht moet worden en eruit gehaald moet worden met een speciaal daarvoor handschoen.
Ook wordt er door de focwa snijlijnen en las /lijm combinaties voorgeschreven hoe dit moet gebeuren.
Dus hier een impressie van wat ik gisteren en vandaag heb gedaan

Eigenlijk niets schokkends een ABCtje zeggen we in vakterm :mrgreen:
Maar een hybride vraagt wat meer aandacht als men er aan werkt , omdat er aan gelast moest worden moet het systeem veilig gesteld worden . Klinkt heel ernstig maar betekend dat de hoofdzekering ( oranje )opgezocht moet worden en eruit gehaald moet worden met een speciaal daarvoor handschoen.
Ook wordt er door de focwa snijlijnen en las /lijm combinaties voorgeschreven hoe dit moet gebeuren.
Dus hier een impressie van wat ik gisteren en vandaag heb gedaan

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Weer een mooi stukje vakwerk. Als alles gespoten is, zie je niets meer van de schade.
Rijden Priussen zoveel schade, of is het puur toeval dat er een naast staat met de bumper eraf ... :?
Rijden Priussen zoveel schade, of is het puur toeval dat er een naast staat met de bumper eraf ... :?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

[quote="Peter_Audi_A2"]Weer een mooi stukje vakwerk. Als alles gespoten is, zie je niets meer van de schade.
Rijden Priussen zoveel schade, of is het puur toeval dat er een naast staat met de bumper eraf ... :?[/quote]
Waarschijnlijk omdat je ze niet hoort aankomen :mrgreen:
Puur toeval Peter.
Rijden Priussen zoveel schade, of is het puur toeval dat er een naast staat met de bumper eraf ... :?[/quote]
Waarschijnlijk omdat je ze niet hoort aankomen :mrgreen:
Puur toeval Peter.
- Audi_gekkie
George jij maakt nog een keer van een A2 een RS6!
Hmmm doet mij nog denken aan die uitnodiging van jou om van Tweety een kekke cabrio te maken
Maak je nou nog mensen mee die hun economisch total loss verklaarde bolide toch weer laten maken, omdat ze er zo gehecht aan zijn?
Hmmm doet mij nog denken aan die uitnodiging van jou om van Tweety een kekke cabrio te maken

Maak je nou nog mensen mee die hun economisch total loss verklaarde bolide toch weer laten maken, omdat ze er zo gehecht aan zijn?
[quote="Audi-gekkie"]George jij maakt nog een keer van een A2 een RS6!
Maak je nou nog mensen mee die hun economisch total loss verklaarde bolide toch weer laten maken, omdat ze er zo gehecht aan zijn?[/quote]
Ja gekkie , deze week nog een klant met een ceicento geholpen .
Deur was met inbraak zodanig vernield dat de auto er op totaallos ging , een gebruikte deur op de sloop gehaald en deze gespoten .klant helemaal happy :mrgreen:

Maak je nou nog mensen mee die hun economisch total loss verklaarde bolide toch weer laten maken, omdat ze er zo gehecht aan zijn?[/quote]
Ja gekkie , deze week nog een klant met een ceicento geholpen .
Deur was met inbraak zodanig vernield dat de auto er op totaallos ging , een gebruikte deur op de sloop gehaald en deze gespoten .klant helemaal happy :mrgreen:
- Sturdygurdy
Nice job pocoloco! Echt netjes, en dan is ie nog niet eens af.
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mooie foto's weer, hoor.
Afgelopen woensdag de audio en autoradiobekabeling in de Cabriolet weer helemaal origineel laten maken, met de juiste kleuren en nieuwe ISO stekkers. Weer een potentiele bron van storingen kwijt (de vorige eigenaar had er echt een jandoedel van gemaakt) en weer een item van mijn "to-do" lijstje afgevinkt. Kon eindelijk mijn Alpine radio op een fatsoenlijke manier erin gemonteerd worden met alle functies werkend.

Afgelopen woensdag de audio en autoradiobekabeling in de Cabriolet weer helemaal origineel laten maken, met de juiste kleuren en nieuwe ISO stekkers. Weer een potentiele bron van storingen kwijt (de vorige eigenaar had er echt een jandoedel van gemaakt) en weer een item van mijn "to-do" lijstje afgevinkt. Kon eindelijk mijn Alpine radio op een fatsoenlijke manier erin gemonteerd worden met alle functies werkend.