Achterklep onderste huid vastzetten?
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Bij mij zit de kunststof(?) huid van het onderste gedeelte van de achterklep los.
Het lijkt of de buitenplaat (grofweg het deel onder de kentekenplaat) bevestiging is losgelaten. Zit dat oorspronkelijk geplakt?
Hoe krijg ik dit weer vastgemaakt?
Het lijkt of de buitenplaat (grofweg het deel onder de kentekenplaat) bevestiging is losgelaten. Zit dat oorspronkelijk geplakt?
Hoe krijg ik dit weer vastgemaakt?
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- Airspeed
[quote="pocoloco"]Deze zit gelijmd ,dus gewoon weer vast zetten met goede lijm .[/quote]
Ah, maar hoe kom ik erbij? Aan de onderkant zit er een omgezette rand aan.
Het geheel loshalen eerst? Hoe? Wat demonteer je daarvoor? Heb je hier ervaring mee Poco?
Thnx!
Walter
Ah, maar hoe kom ik erbij? Aan de onderkant zit er een omgezette rand aan.
Het geheel loshalen eerst? Hoe? Wat demonteer je daarvoor? Heb je hier ervaring mee Poco?
Thnx!
Walter
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Bekleding los maken heb geen zin want er zit niets .
Je moet voorzichtig er iets tussen plaatsen om er tussen te komen met wig of zo liefst van plastic .
Als je er dan een beetje bij kan goed schoon maken en ontvetten , daarna lijm aanbrengen en dan vast tape om de rand.
Ja, wat voor lijm . Je kan ruiten kit dat voor plakruiten word gebruikt gebruiken en speciale kunststoflijm .
Er zijn zo veel varianten.
Tis echt een simpel klusje als je maar voorzichtig bent met het plaatsen van de wig ,want plastic scheurt snel .
succes
Je moet voorzichtig er iets tussen plaatsen om er tussen te komen met wig of zo liefst van plastic .
Als je er dan een beetje bij kan goed schoon maken en ontvetten , daarna lijm aanbrengen en dan vast tape om de rand.
Ja, wat voor lijm . Je kan ruiten kit dat voor plakruiten word gebruikt gebruiken en speciale kunststoflijm .
Er zijn zo veel varianten.
Tis echt een simpel klusje als je maar voorzichtig bent met het plaatsen van de wig ,want plastic scheurt snel .
succes
- Airspeed
Ok, dank! ga ik zo proberen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Misschien een rare vraag. Ik ben nu bezig om de kentekenplaatverlichting te vervangen en kom erachter dat de kunststof
achterplaat eraf moet.
Voor zover ik het kan zien zitten de kentekenplaatverlichtinghouders geklemd tussen de aluminium plaat en de kunststof achterplaat.
Zit deze plaat gekit aan de achterzijde? Zou betekenen dat ik de hele plaat eraf moet pellen?
achterplaat eraf moet.
Voor zover ik het kan zien zitten de kentekenplaatverlichtinghouders geklemd tussen de aluminium plaat en de kunststof achterplaat.
Zit deze plaat gekit aan de achterzijde? Zou betekenen dat ik de hele plaat eraf moet pellen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- HansJan
- Moderator
De kentekenplaat verlichting kan je vanaf de buitenzijde benaderen en zit per unit met 2 kruiskopschroeven vast. Als je de verlichting gaat vervangen, vervang dan ook direct de schroeven door RVS versies. Dan vermijd je het risico dat je de boel in de toekomst niet meer los krijgt.
Succes!
Succes!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Het gaat hier om de complete houder, zie toegevoegde foto:

Sorry voor de slechte telefoonfoto, moest 2 dingen tegelijk doen klep en fototoestel vasthouden ... :oops:
Het wisselen van het lampje/glaasje kan inderdaad vanaf de buitenkant. Bij mij zijn de schroeven verroest en
afgebroken, dus moet ik de hele unit vervangen.
De zwarte kunststof gedeelte valt achter de kunststof klep, dus van buitenaf gaat het niet.
Voor binnen geldt hetzelfde, het zwarte gedeelte valt achter de aluminium plaat ...
Zo ik het nu zie zal ik de complete kunststof afdekking van de onderzijde van de klep moeten verwijderen.
edit: heb de duitse handleiding gevonden voor dit klusje, het blijkt dat voor het vervangen van de kentekenplaatverlichtingshouders de kunststof achterplaat
(in het Duits "heckblende) verwijderd moet worden ...
Ging er zelf vanuit dat alles vanaf de binnenzijde te bereiken zou zijn.
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?p=737926
foto's overgenomen van A2-freun.de:
(Alleen te zien bij een ingelogd account van A2-freun.de)

Sorry voor de slechte telefoonfoto, moest 2 dingen tegelijk doen klep en fototoestel vasthouden ... :oops:
Het wisselen van het lampje/glaasje kan inderdaad vanaf de buitenkant. Bij mij zijn de schroeven verroest en
afgebroken, dus moet ik de hele unit vervangen.
De zwarte kunststof gedeelte valt achter de kunststof klep, dus van buitenaf gaat het niet.
Voor binnen geldt hetzelfde, het zwarte gedeelte valt achter de aluminium plaat ...
Zo ik het nu zie zal ik de complete kunststof afdekking van de onderzijde van de klep moeten verwijderen.
edit: heb de duitse handleiding gevonden voor dit klusje, het blijkt dat voor het vervangen van de kentekenplaatverlichtingshouders de kunststof achterplaat
(in het Duits "heckblende) verwijderd moet worden ...
Ging er zelf vanuit dat alles vanaf de binnenzijde te bereiken zou zijn.
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?p=737926
foto's overgenomen van A2-freun.de:
(Alleen te zien bij een ingelogd account van A2-freun.de)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot