GEZAMENLIJKE INKOOP: Opbergbakje onder handrem
Als je die oranje nokjes bedoeld waar ie ingeklemd is in de grote kunststof remhendel kap, Die moet je nog niet doen.
Eerst 2 kleinere nokjes doen, waarmee het zilveren gedeelte binnenin zit geklemd. Ze zijn niet heel goed te zien.
Ik heb het blik heel voorzichtig iets vervormd met een waterpomptang. Toen kreeg ik hem wel over de lipjes en kon ik hem wel omhoog duwen. Hij moet van achter naar buiten worden geduwd.
Hierrna kun je wel de zichtbare oranje nokjes induwen. en het oranje gedeelte met klepje eruit duwen.
Later heb ik voorzichtig met een punttang het blik weer rond gemaakt.
Eerst 2 kleinere nokjes doen, waarmee het zilveren gedeelte binnenin zit geklemd. Ze zijn niet heel goed te zien.
Ik heb het blik heel voorzichtig iets vervormd met een waterpomptang. Toen kreeg ik hem wel over de lipjes en kon ik hem wel omhoog duwen. Hij moet van achter naar buiten worden geduwd.
Hierrna kun je wel de zichtbare oranje nokjes induwen. en het oranje gedeelte met klepje eruit duwen.
Later heb ik voorzichtig met een punttang het blik weer rond gemaakt.
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
[quote="foppe"]
Ik heb het blik heel voorzichtig iets vervormd met een waterpomptang. Toen kreeg ik hem wel over de lipjes en kon ik hem wel omhoog duwen. [/quote]
Dát was de truc die het hem deed!
Thanks!!
Ik heb het blik heel voorzichtig iets vervormd met een waterpomptang. Toen kreeg ik hem wel over de lipjes en kon ik hem wel omhoog duwen. [/quote]
Dát was de truc die het hem deed!
Thanks!!

Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Jongens wat een geweld :cry:
De kunststof nokjes op de oranje ring vallen in de uitsparingen van de metalen schacht.
Mij lukte het (na een tip van @Tom) om met een hamer en een blokje hout op de connector aan de achterkant een tik te geven en toen schoof de schacht uit de vergrendeling.
Op het Duitse forum las ik dat het zelfs met hard drukken ook moet lukken. Maar vervormen van de behuizing is lastig weer rond te krijgen.
De kunststof nokjes op de oranje ring vallen in de uitsparingen van de metalen schacht.
Mij lukte het (na een tip van @Tom) om met een hamer en een blokje hout op de connector aan de achterkant een tik te geven en toen schoof de schacht uit de vergrendeling.
Op het Duitse forum las ik dat het zelfs met hard drukken ook moet lukken. Maar vervormen van de behuizing is lastig weer rond te krijgen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
[quote="HansJan"]
Op het Duitse forum las ik dat het zelfs met hard drukken ook moet lukken. Maar vervormen van de behuizing is lastig weer rond te krijgen.[/quote]
^^ Dat moet je dan maar net weten/gelezen hebben...
Zonder die info moet je wat hey
Maar alles zit erin en het staat fraai en is erg praktisch!
Op het Duitse forum las ik dat het zelfs met hard drukken ook moet lukken. Maar vervormen van de behuizing is lastig weer rond te krijgen.[/quote]
^^ Dat moet je dan maar net weten/gelezen hebben...
Zonder die info moet je wat hey

Maar alles zit erin en het staat fraai en is erg praktisch!
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
- HansJan
- Moderator
Ik wilde er nog een aanvullende Howto op maken maar iedereen is zo enthousiast aan het monteren geslagen! :-D
Morgen ga ik achter het plakvelours aan.
Morgen ga ik achter het plakvelours aan.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Dat geweld valt mee hoor, de vervorming is minimaal, een heel klein knijpje met de tang.Je ziet er nagenoeg niets van.
Naderhand kun je het weer netjes terug buigen en het zit weer als een huis.
Mooi dat het gelukt is trouwens hoor airspeed. graag gedaan
Naderhand kun je het weer netjes terug buigen en het zit weer als een huis.
Mooi dat het gelukt is trouwens hoor airspeed. graag gedaan

- HansJan
- Moderator
@Foppe: heb net even gekeken en dat is inderdaad ook een goed alternatief. Je kunt de waterpomptang net onder de klemmen voor de aansteker plaatsen en de metalen behuizing dan iets inknijpen. Je hebt maar een fractie nodig om de schacht eruit te kunnen halen.
@pocoloco: met alle respect voor je oplossing maar is een stuk omslachtiger. Maar ieder zijn ding!
@pocoloco: met alle respect voor je oplossing maar is een stuk omslachtiger. Maar ieder zijn ding!

- HansJan
- Moderator
Vandaag contact met @Sturdygurdy; hij is de laatste waar ik het bakje nog naartoe moest sturen maar wilde ook het afdekplaatje overnemen. Morgen ontmoeten we elkaar in Amersfoort, dus tijd om de plaatjes in de opbergbakjes te verlijmen en af te werken met vilt dat ik vorige week heb gekocht.
Eerst de softlack beschermen voor de ABS lijm met schilderstape:
(mijn bakje)

Vervolgens voldoende lijm aanmaken (verwerkingstijd 3 minuten), plaatje rondom insmeren met lijm en direct aanbrengen:
(bakje @Sturdygurdy)

Tape direct verwijderen tegen indrogen. Daarna plaatje ook aan de onderkant in de hoeken goed aansmeren zodat de verlijming optimaal is.
Het droogproces gaat vrij snel, de lijm wordt knetterhard.
Vilt op maat geknipt (rafels achteraf nog verwijderd):

Plaatje geheel insmeren met Bison alleslijm en vilt plakken:

Jongens, wat een leuk klusje en kijk eens naar het resultaat. Daar dacht ik enkele weken geleden anders over!
Wie wil er een plaatje en een stuk vilt? Kosten €5 inclusief verzending. Graag melden via PB.
(mijn bakje)

Vervolgens voldoende lijm aanmaken (verwerkingstijd 3 minuten), plaatje rondom insmeren met lijm en direct aanbrengen:
(bakje @Sturdygurdy)

Tape direct verwijderen tegen indrogen. Daarna plaatje ook aan de onderkant in de hoeken goed aansmeren zodat de verlijming optimaal is.

Jongens, wat een leuk klusje en kijk eens naar het resultaat. Daar dacht ik enkele weken geleden anders over!

Wie wil er een plaatje en een stuk vilt? Kosten €5 inclusief verzending. Graag melden via PB.
[quote="HansJan"]Vandaag contact met @Sturdygurdy; hij is de laatste waar ik het bakje nog naartoe moest sturen maar wilde ook het afdekplaatje overnemen. Morgen ontmoeten we elkaar in Amersfoort, dus tijd om de plaatjes in de opbergbakjes te verlijmen en af te werken met vilt dat ik vorige week heb gekocht.
(mijn bakje)

(bakje @Sturdygurdy)

Wie wil er een plaatje en een stuk vilt? Kosten €5 inclusief verzending. Graag melden via PB.[/quote]
Had eigenlijk kosteloos nagezonden moeten worden HansJAN , de mensen hadden ook kunnen annuleren omdat het bakje niet voldeed aan de beschrijving .
(mijn bakje)

(bakje @Sturdygurdy)

Wie wil er een plaatje en een stuk vilt? Kosten €5 inclusief verzending. Graag melden via PB.[/quote]
Had eigenlijk kosteloos nagezonden moeten worden HansJAN , de mensen hadden ook kunnen annuleren omdat het bakje niet voldeed aan de beschrijving .