Extreme slijtage binnenzijde voorbanden
- Audi_gekkie
Verhelderende uitleg over de betekenissen van het uitlijnen.
http://www.marcovw.nl/Motor/Wielgeometr ... metrie.htm
http://www.marcovw.nl/Motor/Wielgeometr ... metrie.htm
- Audi_gekkie
Net terug van Kwikfit, omdat ik dus niet tevreden was over het uitlijnen.
Hun uitleg is dat zij alleen de sporing doen, al het andere kost veel meer tijd en dus geld.
Daarbij de auto is oud en dan is het niet af te stellen. Als dit wel kan dan moeten eerst allerlei onderdelen vervangen worden, zoals rubbers, diverse stangen en de dempers. :roll:
Ze boden wel aan dat als ik de dempers heb vervangen binnen een maand, ik bij ze kan komen om opnieuw uit te lijnen.
Mijn conclusie, ze geven eigenlijk toe dat ze geen correct werk hebben afgeleverd en ik daar voor uitlijnen nooit weer kom.
Op de terugweg naar Jan Los/Leon Nuvelstijn gegaan en zij zeggen dat de wielvlucht (camber) wel te veranderen is, waardoor de slijtage nog minder wordt.
Dit jaar maak ik zeker een afspraak voor uitlijnen bij Leon, maar nadat ik er nieuwe voordempers op heb gezet.
Uiteraard worden deze dempers Koni FSD of Billstein B6.
Hun uitleg is dat zij alleen de sporing doen, al het andere kost veel meer tijd en dus geld.
Daarbij de auto is oud en dan is het niet af te stellen. Als dit wel kan dan moeten eerst allerlei onderdelen vervangen worden, zoals rubbers, diverse stangen en de dempers. :roll:
Ze boden wel aan dat als ik de dempers heb vervangen binnen een maand, ik bij ze kan komen om opnieuw uit te lijnen.
Mijn conclusie, ze geven eigenlijk toe dat ze geen correct werk hebben afgeleverd en ik daar voor uitlijnen nooit weer kom.
Op de terugweg naar Jan Los/Leon Nuvelstijn gegaan en zij zeggen dat de wielvlucht (camber) wel te veranderen is, waardoor de slijtage nog minder wordt.
Dit jaar maak ik zeker een afspraak voor uitlijnen bij Leon, maar nadat ik er nieuwe voordempers op heb gezet.
Uiteraard worden deze dempers Koni FSD of Billstein B6.

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wat rekent Jan Los/Leon Nuvelstein voor het uitlijnen?
Ik begrijp dit uit het verhaal dat bij Kwik Fit je alleen de uitlijning kunt laten controleren, er iets
aan doen is te moeilijk/te tijdrovend voor ze voor dat geld.
Dit is dit eigenlijk een betere aanbieding:
http://www.atu.nl/producten/34-auto-uit ... trole.html
Alleen een controlerapport, verder geen afstellen.
Ik begrijp dit uit het verhaal dat bij Kwik Fit je alleen de uitlijning kunt laten controleren, er iets
aan doen is te moeilijk/te tijdrovend voor ze voor dat geld.
Dit is dit eigenlijk een betere aanbieding:
http://www.atu.nl/producten/34-auto-uit ... trole.html
Alleen een controlerapport, verder geen afstellen.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
Nee ik heb niet gevraagd wat het kost. Ik heb groot vertrouwen in hun kennis en dan maakt de prijs mij minder uit.
Klopt Peter, ze doe eigenlijk alleen de sporing.
Ik heb nu 55 euro voor niks betaald. Dit was een aanbieding, normaal is het 69,95 euro.
Die link die jij opgeeft Peter vind ik ook een rare service. Je laat je auto uitlijnen, omdat er problemen zijn.
De waardes van die problemen maken niet uit, ze moeten opgelost worden.
Een leer voor iedereen. Als je gaat uitlijnen vraag naar wat er uitgelijnd wordt.
Alleen de sporing afstellen heeft geen zin als de rest ook niet klopt.
Klopt Peter, ze doe eigenlijk alleen de sporing.
Ik heb nu 55 euro voor niks betaald. Dit was een aanbieding, normaal is het 69,95 euro.
Die link die jij opgeeft Peter vind ik ook een rare service. Je laat je auto uitlijnen, omdat er problemen zijn.
Een leer voor iedereen. Als je gaat uitlijnen vraag naar wat er uitgelijnd wordt.
Alleen de sporing afstellen heeft geen zin als de rest ook niet klopt.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="Audi-gekkie"]
[/quote]
Als je bijvoorbeeld bij gladheid (zachtjes) tegen een stoeprand bent gegleden, kan zo'n controle zinvol zijn.
Wellicht is er niets aan de hand, maar zo heb je in ieder geval zekerheid.
Hier nog een instruktief filmpje over het controle van de stand van de wielen met behulp van een
computergestuurder uitlijnbank.
http://www.youtube.com/watch?v=gq-vw13ChtI
De controle is volledig elektronisch met hulp van de computer.
Het enige handmatige afstellen wat wordt gedaan
is aan de stuurstangen aan de vooras en de draagarmen aan de achterzijde.
[/quote]
Als je bijvoorbeeld bij gladheid (zachtjes) tegen een stoeprand bent gegleden, kan zo'n controle zinvol zijn.
Wellicht is er niets aan de hand, maar zo heb je in ieder geval zekerheid.
Hier nog een instruktief filmpje over het controle van de stand van de wielen met behulp van een
computergestuurder uitlijnbank.
http://www.youtube.com/watch?v=gq-vw13ChtI
De controle is volledig elektronisch met hulp van de computer.
Het enige handmatige afstellen wat wordt gedaan
is aan de stuurstangen aan de vooras en de draagarmen aan de achterzijde.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Is het niet zo dat ze dit van te voren moesten uitleggen dat kwek flut bepaalde "uitlijn" correcties niet doet voor dat geld.
Eigenlijk ern beetje flauw van kwik fit zou toch maar je beklag doen bij Hoofdkantoor klanten service.
Anders had je toch alleen controle te betalen?
Als ik uitlijnen als klant bedoel in amsterdam en omstreken doen ze alles wat nodig is om goede rijeigenschappen te behalen en wat dat gaat kosten en niet tijdens afstellen wanneer ze merken dat ze iets meer moeten doen...
En voordat ze beginnen tde technische staat checken....
En als ze 12 jaar oud vinden...waarom hebben de meeste uitlijners geen moeite mee met een audi van 30 jaar of ouder????
gtt
Rolf
Eigenlijk ern beetje flauw van kwik fit zou toch maar je beklag doen bij Hoofdkantoor klanten service.
Anders had je toch alleen controle te betalen?
Als ik uitlijnen als klant bedoel in amsterdam en omstreken doen ze alles wat nodig is om goede rijeigenschappen te behalen en wat dat gaat kosten en niet tijdens afstellen wanneer ze merken dat ze iets meer moeten doen...
En voordat ze beginnen tde technische staat checken....
En als ze 12 jaar oud vinden...waarom hebben de meeste uitlijners geen moeite mee met een audi van 30 jaar of ouder????
gtt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Audi_gekkie
Ik zit er zeker aan te denken Rolf om een klacht in te dienen.
Voortaan kom ik alleen bij Kwikfit voor apk of airco-service.
Voortaan kom ik alleen bij Kwikfit voor apk of airco-service.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
dit bedoel ik dus met uitlijn boeren...... welkom bij kwik fit. (en ze zijn niet de enige dit dit zo doen...)
peter dat laatste filmpje geef een 3D uitlijn apparaat weer, daar werk ik ook mee maar dan van hunter.
geweldig apparaat met vele mogelijkheden. en duur.....
alleen dat hele grote tv scherm zit er bij ons niet op, mankeer wel wat maar niet zóveel aan mijn ogen!! :mrgreen:
peter dat laatste filmpje geef een 3D uitlijn apparaat weer, daar werk ik ook mee maar dan van hunter.
alleen dat hele grote tv scherm zit er bij ons niet op, mankeer wel wat maar niet zóveel aan mijn ogen!! :mrgreen:
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
[quote="koop9"]dit bedoel ik dus met uitlijn boeren...... welkom bij kwik fit. (en ze zijn niet de enige dit dit zo doen...)
alleen dat hele grote tv scherm zit er bij ons niet op, mankeer wel wat maar niet zóveel aan mijn ogen!! :mrgreen:[/quote]
Jammer dat dergelijke apparatuur voor een kleinere garage niet te betalen is.
Je moet toch een flink aantal auto's per jaar doen om de kosten eruit te halen.
alleen dat hele grote tv scherm zit er bij ons niet op, mankeer wel wat maar niet zóveel aan mijn ogen!! :mrgreen:[/quote]
Je moet toch een flink aantal auto's per jaar doen om de kosten eruit te halen.

- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"][quote="koop9"]dit bedoel ik dus met uitlijn boeren...... welkom bij kwik fit. (en ze zijn niet de enige dit dit zo doen...)
Je moet toch een flink aantal auto's per jaar doen om de kosten eruit te halen.[/quote]
Tweety was ook 3D uitgelijnd met een Hunter, maar blijkbaar gebruiken ze bij Kwikfit alleen de 2D-module :roll:
Je moet toch een flink aantal auto's per jaar doen om de kosten eruit te halen.[/quote]
Tweety was ook 3D uitgelijnd met een Hunter, maar blijkbaar gebruiken ze bij Kwikfit alleen de 2D-module :roll: