Extreme slijtage binnenzijde voorbanden

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Berichten: 2325
Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
Locatie: Almere
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2014, 23:10 0 x

De stand van stuur niet op de markering geeft volgens mij geen afwijking in de uitlijning .

Stel dat je auto goed spoort..en dan je stuur los maakt en halve slag draait en weer vast zet.
Dan veranderd alleen de stand van het stuur ..en je knipperlicht bij bocht nemen gaat dan niet uit.
Dus niet de sporing..want daar gebeurd niets mee.
En als op die stand zou uitgelijnd gaat worden heeft hij meer te verstellen en daar zitten ze niet op te wachten...

Een goede uitlijnspecialist merkt het zo dat stuur verkeerd op naaf zit aan de stand stuurhuis rechtuit.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3868
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2014, 23:22 0 x

Voor degene die zelf de sporing willen controleren/afstellen:

http://www.audi-a2.nl/sporing-afstellen ... -t737.html

uit het grote archief van http://www.audi-a2.nl ... ;)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
koop9
Berichten: 1285
Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
Locatie: Zandvoort
Motortype: (nog) geen Audi A2

01 sep 2014, 00:48 0 x

stuur moet altijd op de juiste stand gemonteerd zitten.
nooit je stuur recht zetten als je stuur scheef staat want dit heeft een oorzaak, hij is tenslotte ook met een recht stuur de fabriek of garage (hoop ik) uit gerold....
helaas is niet bij alle auto´s het geval door geklungel en / of goedkoop een schade op te lossen, en je zal het niet 1,2,3 merken maar goed is het niet.
heeft te maken met het ackerman principe.
als je wat geraakt hebt en je stuur staat daardoor scheef en je zet deze recht en gaat dan uitlijnen (of niet) gaat het fout met het ackerman principe.

maar wat is dan het ackerman principe...?? google !
(of naar school voor monteurs opleiding maar helaas zijn er toch bij die het dan nog niet begrijpen en het alsnog fout doen.....)
Gebruikersavatar
Audi_gekkie
Berichten: 5879
Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35

08 nov 2014, 00:33 0 x

Inmiddels zijn we 5.000km verder en ik rij nog steeds op dezelfde banden \">
De banden zijn na het uitlijnen niet verder gaan slijten. Ik heb besloten om door te rijden tot de winterbanden er op komen. In de winter schaf ik dan twee nieuwe banden aan, die overigens geen Conti's worden.
Het worden http://www.ej-banden.nl/autoband/DUNLOP ... -bluresp-/
Als je een stille band wil die B-label heeft op rolweerstand en een A-label voor grip op nat wegdek, dan kun je niet om deze band heen.
Plaats reactie