[quote="Peter_Audi_A2"]
Het maken van de sleutel lijkt me het probleem niet, dat kan iedere sleutel/schoenenmaker.
Het inleren van de sleutel op de auto is het grote geheim (oftewel die kennis) ...

[/quote]
hoho!! niet elke sleutelservice kan dit (meer)...
ik denk omdat tegenwoordig de sleutels b.v. bij audi en vw v.a. 2005/2006 door de fabriek worden gekoppeld aan de auto en daardoor alleen nog maar op die auto kan worden ingeleerd en nooit meer aan en andere auto dat daardoor de markt enorm is ingestort voor de achteraf markt voor sleutels.
dit inleren moet dus ook door de dealer gedaan worden omdat online de sleutel wel bekend is met het chassisnummer en wegrijblokkeringsnummer waar hij voor geprogrammeerd is maar de auto met deze nummers moet online herkend worden om de sleutel definitief vrij te geven.
de oudere auto´s (zoals de A2) met de vorige generatie wegrijblokkering kon iemand wel de sleutel leveren en de baard frezen (zoals hierboven beschreven) en een hele handige sodemieter kon deze sleutels nog inleren in de auto ondanks alle beveiligingen. t´is schijnbaar gekraakt...... en ik kan deze sleutels met een baard die voor jou A2 is gemaakt ook in mijn A2 inleren als ik er een andere baard voor heb laten maken.
aangezien de normale sleutelservice in de straat dit inleren niet kan is dit ook geen markt voor ze.
en hebben slecht weinigen de mogelijkheid om dit frezen te doen. omdat ze de baardjes niet hebben. ieder merk heeft zijn eigen baardjes en transponders en inleer procedure, niet te doen dus voor de gemiddelde sleutelservice.
hier in haarlem niemand kunnen vinden, de dichtstbijzijnde is in ijmuiden.
de aller eerste wegrijblokkering had een vaste code die de sleutelservice kon kopieeren en dan werkte de sleutel, herkenbaar aan het rode plekje op de sleutel.
later werden het wisselende code´s die niet te kopieeren waren. maar ja....alles wat beveiligd is kan gekraakt worden....... vraag maar aan de oostblokkers en de chinezen.
op hun openbare website´s kun je alles kopen. openen en wegrijden..... de gebruiksaanwijzig staat op het net.
dat ze die niet uit de lucht halen.......
een nwe klapsleutel kost nu bij de dealer minimaal 125 euro.........
als je een 2e hands of zo´n sleutel op het net koopt en de baard laat frezen kan ik deze evt wel voor je inleren.
ook losse transponders zijn te koop als hij toch sneuvelt bij los halen.
let wel op dat je altijd alle sleutels die je hebt meeneemt als je een sleutel laat inleren omdat met het inleren van een sleutel alle andere er uit gegooid worden.