Gideon stelt zich voor

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Gideon
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

05 okt 2014, 23:36 0 x

Na het vervangen van de remmerij stuurde de auto al een heel stuk beter. Het blijft leuk hoe koersvast de auto is op hoge snelheden, al houden de huidige voorbanden van het merk Apollo niet zo van regen. Inmiddels al zo'n 1500km gereden, en hij bevalt steeds beter. Er zitten nog steeds wel verbeterpuntjes aan, maar die worden rustig stap voor stap aangepakt. Het is immers ook een beetje een hobby.

Vorige week ook de olie en het oliefilter vervangen. Heb er nu 10W40 in gedaan. Ik merkte geen olieverbruik op de peilstok, maar toen ik de bodemplaat er onder vandaan haalde ontdekte ik een grote smeerbende. Nou stond er op het apk-bewijs al iets over sporen van olielekkage, maar ik begreep van de verkoper dat dat toen netjes schoon gemaakt is. Niet dus. Ik heb hem nou helemaal schoongemaakt, dus dan kan ik de lekkage een beetje in de gaten houden. Overigens vind ik de constructie van het oliefilter wel een beetje knullig, je kunt namelijk het filter niet leeg krijgen voordat je hem losmaakt. Bij het losmaken loopt alle achtergebleven olie langs het blok naar beneden...
Plaats reactie