airco fan interieur zenuwachtig
Die laatste schroef van de kachelventilator is we een lastige zeg. Hebben jullie daar het hele dashboard voor omhoog gehaald? Ik hoop het te kunnen doen met een bit verlengstukje en een kleine baco, steeksleutel 6 en 7 passen niet, je moet die er tussen in hebben zal wel inch maat zijn van die bitjes 3/8 of zo. Morgen weer verder pielen.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb laatst bij een compleet gedemonteerde A2 gezien hoe dit in elkaar zit. Had ik er maar een foto van gemaakt dan had je een beter idee hoe dit zit.
Feitelijk zit de ventilator vast aan het schutbord maar voor de ventilator zit een plaat waar een gat in zit waar je de bit met verlengstuk doorheen moet steken om bij de laatste bout te komen. Reken op minstens 20cm lengte.
Feitelijk zit de ventilator vast aan het schutbord maar voor de ventilator zit een plaat waar een gat in zit waar je de bit met verlengstuk doorheen moet steken om bij de laatste bout te komen. Reken op minstens 20cm lengte.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
Nee, nadat je het dashboardkastje heb gedemonteerd kom je erbij.Die laatste schroef van de kachelventilator is we een lastige zeg. Hebben jullie daar het hele dashboard voor omhoog gehaald?
Het staat duidelijk weergegeven op een foto in de link die ik je heb gestuurd van het Duitse-forum.
GRRRRR, waarom kan ik geen foto van die link posten??? Ik krijg: http://
- Audi_gekkie
Foutje van mij. Ik moet het blauwe icoontje gebruiken voor fotootjes in te voegen.

Hoi,
Die foto had ik inderdaad ook gevonden. Ik had niet gedacht dat er achter dat oranje kringeltje op zo een lastige plaats nog een schroefje zou zitten. Ik zag hem gewoon niet zitten. Adapter gekocht van 1/4" vierkant naar 1/4" zeskant.
Ik heb het blauwe verlengstuk maar even op de foto's gezet om te zien welke de laatste is die ik verwijderde maar degene is die je eigenlijk als eerste zou moeten doen. De rest is dan een makkie.
Oh ja de weerstand is vervangen en de ventilator doet weer gewoon.
Sjors
- Audi_gekkie
Mooi dat het gelukt is en dat je een foto hebt genomen van dat gat waardoor je het verlengstuk moet steken.
Tip voor de volgende keer, begin met de moelijkste onderdeel (schroef).
Tip voor de volgende keer, begin met de moelijkste onderdeel (schroef).
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Kijk, het geeft vast weer een hoop voldoening dat je het zelf hebt kunnen oplossen! :-bd
Alhoewel het Duitse forum prima informatie over dit onderwerp heeft, zou een Howto hier ook wel op zijn plaats zijn. Heb je genoeg beeldmateriaal en instructies om dat eventueel te verzorgen?
Alhoewel het Duitse forum prima informatie over dit onderwerp heeft, zou een Howto hier ook wel op zijn plaats zijn. Heb je genoeg beeldmateriaal en instructies om dat eventueel te verzorgen?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16