AUDI A2 ALS GEBRAUCHTWAGEN, SEINER ZEIT VORAUS
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Leuk artikel, de genoemde prijzen zijn helaas niet meer helemaal marktconform. Je ziet de prijzen in Dld inmiddels flink stijgen daar de A2 in populariteit wint. En dat weten de handelaren/dealers ook. De 1.2 is zo populair geworden dat het inmiddels bijna onaantrekkelijk is geworden om er eentje te importeren.
Welk ander merk heeft 10 jaar geleden een auto op de markt gebracht die nu zo populair is geworden? Ik kan er geen een bedenken. Wees zuinig op je kogel!
Welk ander merk heeft 10 jaar geleden een auto op de markt gebracht die nu zo populair is geworden? Ik kan er geen een bedenken. Wees zuinig op je kogel!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
Fiat Multipla? =))Welk ander merk heeft 10 jaar geleden een auto op de markt gebracht die nu zo populair is geworden? Ik kan er geen een bedenken. Wees zuinig op je kogel!
- HansJan
- Moderator
:-)) Heeeeluuuup! Ik was hem allang vergeten! Overigens zie ik daar alleen nog maar de nieuwe modellen van rijden, dus hij telt niet ;-)Fiat Multipla? =))
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Had je het eerste type maar ,dan kon je er heel wat A2tjes voor kopen.
Als je de history van dit wagentje ken praat je wel anders .
En ik hoop dat ze met deze proto type echt komen .
https://www.youtube.com/watch?v=mU-74O9eho0
En ik hoop dat ze met deze proto type echt komen .

https://www.youtube.com/watch?v=mU-74O9eho0
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
vergeet Belgie niet hé.Leuk artikel, de genoemde prijzen zijn helaas niet meer helemaal marktconform. Je ziet de prijzen in Dld inmiddels flink stijgen daar de A2 in populariteit wint. En dat weten de handelaren/dealers ook. De 1.2 is zo populair geworden dat het inmiddels bijna onaantrekkelijk is geworden om er eentje te importeren.
iedereen gebruikt mobile.de maar kijk ook eens op bv www.2ehands.be of autoscout.be etc. etc.
je moet er wel snel bij zijn want ook in belgie is ie populair. de best deals zijn met een dag al weer verkocht.
Heb het idee dat sommige belgische verkopers niet weten dat een A2 best wel wat meer kan opleveren dan een syntetische koerslijst/ dagprijs lijst, gebaseerd op gemiddelden van alle automerken.
1.4 benzines met slechts een ton op de teller, voor b.v. Eur 3000. Diesels kijk niet naar, dus ik weet niet echt hoe de dieselmarkt is in Belgie.
- HansJan
- Moderator
De Multipla is natuurlijk superpraktisch maar wees eerlijk, het is een wanstaltig ontwerp. Fiat heeft veel fraaiere ontwerpen laten zien, de 500 is nog steeds erg succesvol. Dit prototype is daar qua lijnenspel en interieur een mooi vervolg op, maar heeft ook weer een heel eigen gezicht. Niet geheel mijn smaak, maar er zal vast animo voor zijn.Had je het eerste type maar ,dan kon je er heel wat A2tjes voor kopen.
En ik hoop dat ze met deze proto type echt komen.
En als we alles vantevoren zouden weten .... ;-)
- HansJan
- Moderator
Allez, das zeker en vast hè! ;-)vergeet Belgie niet hé.
iedereen gebruikt mobile.de maar kijk ook eens op bv www.2ehands.be of autoscout.be etc. etc.
Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Dld omdat de auto's vaak rijker uitgerust zijn, beter onderhouden en in overwegend (erg) goede staat worden aangeboden. België is voor mij toch minder autoland.
- Audi_gekkie
Oh nee! @-)Had je het eerste type maar ,dan kon je er heel wat A2tjes voor kopen.
En ik hoop dat ze met deze proto type echt komen .![]()
Ik dacht dat je smaak had, gezien jou A2, maar nu val je door de mand B-)
Multipla, ik vind de A klasse meer in de A2 klasse komen...
Die vergeleken, gezocht en die Benz heeft wel enkele voordelen....
Meer onderdelen te vinden voordelig op de sloop!
Maar gelukkig toevallig hoewel ik iets anders zocht deze A2 gevonden want vele A klasse waren of zeer slecht of duur...
Naast het hogere gewicht dus belasting en verbruik blij dat ik deze A2 met dezelfde dubbele bodem toevallig tegen kwam!
Niet 100% perfect maar dat kan ook niet voor een met 215000 km en 15 jaren jong, zelfs roest, ja de A2 kan roesten, op het uitlaat sierstuk dus!
Een 6 persoons Fiasco hoef ik niet, kijk eerst op een grotere sloperij en je ziet wat je niet moet hebben....
Ik vond slechts 1x een A2 met brandschade onder motorkap maar die is op de sloop nog zoveel waard, die zal erg kaal die plaats verlaten en ik vermoed dat herstel gezien de geringe brand mogelijk was maar we hebben zo graag erg veel delen nodig.
Als ik hier lees hoeveel kunststof delen opbrengen en dus gooien ze straks alleen het Space frame weg of heeft iemand aanrijdingsschade met krom space frame?
Als ik deze jongens daar mag geloven is het zo dat als ik mijn nog goede 2000 A2 sloop ik over een jaartje het dubbele kan vangen als bij normale verkoop....
Ze hadden eind 2014 een met slippende koppeling en verder goed....
Die zou dus voordelig de weg op kunnen maar gezien de enorme vraag en beperkte aanbod dus gekocht voor sloop!
Ja, door import nu meer als ooit door Pon geleverd maar het kan later dus zelfs na schade dat je meer kreeg als je aankoopprijs als het geen zware voorschade is....
Die vergeleken, gezocht en die Benz heeft wel enkele voordelen....
Meer onderdelen te vinden voordelig op de sloop!
Maar gelukkig toevallig hoewel ik iets anders zocht deze A2 gevonden want vele A klasse waren of zeer slecht of duur...
Naast het hogere gewicht dus belasting en verbruik blij dat ik deze A2 met dezelfde dubbele bodem toevallig tegen kwam!
Niet 100% perfect maar dat kan ook niet voor een met 215000 km en 15 jaren jong, zelfs roest, ja de A2 kan roesten, op het uitlaat sierstuk dus!
Een 6 persoons Fiasco hoef ik niet, kijk eerst op een grotere sloperij en je ziet wat je niet moet hebben....
Ik vond slechts 1x een A2 met brandschade onder motorkap maar die is op de sloop nog zoveel waard, die zal erg kaal die plaats verlaten en ik vermoed dat herstel gezien de geringe brand mogelijk was maar we hebben zo graag erg veel delen nodig.
Als ik hier lees hoeveel kunststof delen opbrengen en dus gooien ze straks alleen het Space frame weg of heeft iemand aanrijdingsschade met krom space frame?
Als ik deze jongens daar mag geloven is het zo dat als ik mijn nog goede 2000 A2 sloop ik over een jaartje het dubbele kan vangen als bij normale verkoop....
Ze hadden eind 2014 een met slippende koppeling en verder goed....
Die zou dus voordelig de weg op kunnen maar gezien de enorme vraag en beperkte aanbod dus gekocht voor sloop!
Ja, door import nu meer als ooit door Pon geleverd maar het kan later dus zelfs na schade dat je meer kreeg als je aankoopprijs als het geen zware voorschade is....