Dit zijn toch geen stofkappen voorzijde ?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 apr 2015, 18:16 0 x

Hallo, ik heb wat onderdelen besteld voor de a2. er komen nieuwe schokdempers en veren onder.
Druppelsgewijs komen de bestellingen binnen aangezien ik bij meerdere winkels besteld heb.

Nu heb ik nieuwe stofkappen besteld voor de voorzijde maar deze zijn helemaal stug en superkort.
Het lijken wel kappen voor de achterzijde maar dan minder dan de helft zo kort.
Ik had deze verwacht (en besteld) :
Afbeelding

Maar ik heb deze gekregen :

Afbeelding

De auto wordt ook verlaagd, en deze zijn ongelofelijk stug! ; ik had geribbelde verwacht, en ook de lengte is voor mij een raadsel. ze zijn een paar mm langer dan de pur rubbers die erbij zitten...

Ben ik nou gek? hier heb ik toch niks aan ?

Het is trouwens een gewone generieke set , ik heb de set gekocht omdat 2 losse kappen zonder pur rubbers bijna net zo duur was als een set.
Ik heb 2 losse verkorte pur rubbers erbij besteld van Febi maar die zijn nog niet binnen.

Als ik hier op duw dan veert ie hooguit een paar mm in door de 2 ribbels aan de onderzijde...
Het is dus geen rubber of siliconen hé voor de duidelijkheid. het is gewoon kei-hard plastic.
Dirck

17 apr 2015, 19:23 0 x

Ik denk dat de plastic kokers voor opspattend vuil bedoeld zijn om de stang binnen schoon te houden.
De gele rubbers moeten wel er over maar jammer dat ze niet leveren wat ze afbeelden en klopt de levering wel?
Pocoloco

17 apr 2015, 20:39 0 x

Ziet er anders uit maar waarvoor ze dienen blijft het zelfde zoals dirck al zei.
stefan74

18 apr 2015, 11:13 0 x

Bedankt...dat verklaart veel. Verwacht idd een complete set.
Had dus beter enkel de hoezen los kunnen kopen want de knalgele rubbers ga ik toch niet gebruiken.

Dat krijg je, als je een bovag garage heb gevonden waar je zelf de onderdelen mag (sterker nog; moet) meenemen.

Zal nog eens gaan kijken bij de locale onderdelenboer voor de stofhoezen want ik wordt een beetje gek van dat online bestellen.

Volgende keer bestel ik alles gewoon bij 1 leverancier, ondanks dat het dan wat duurder wordt.

En ik vraag me nog iets af;

Weet iemand wat het nut is van de doorzichtige plastic/siliconen 'sleeve' wat er gedeeltelijk opzit bij mijn voorveren ?

Afbeelding
Afbeelding
Pocoloco

18 apr 2015, 15:09 0 x

Waarschijnlijk veren deze zover door dat ze elkaar raken ,bescherming voor roest en geluid als ze op elkaar komen.
stefan74

18 apr 2015, 15:15 0 x

bedankt pocoloco.

Net weer een pakket binnen gekregen, mensen ik raad jullie aan om gewoon alles bij 1 winkel te kopen.
Wat een gedoe, wat een gedoe....

Ook nwe lampen gekocht. Doos is verpakt in 5 dubbele laag bubble plastic maar de lampunit zelf zit er los in, met als resultaat... kapot

Afbeelding

En ik heb de korte rubbers binnen van febi.
Lijkt totaal niet op de rubbers die bij de incomplete stofkapset zaten... ze zijn idd korter maar ook een totaaal andere constructie.

Waarschijnlijk als ik alles los heb van de auto dan wijst zich het vanzelf. helaas heb ik nu geen voorbeeld.

ik ga een order terugsturen en maar weer opnieuw bestellen, want ook de stabirubber reparatieset mist de schroeven,
Ik ga wel een complete kit van febi bestellen, met de stangen erbij. weet ik iig zeker dat ook de lange schroeven erbij zitten. Of zal ik dan toch maar verstelbare bestellen... voor de zekerheid....

Wat een drama begint het te worden. komt meer bij kijken dan ik dacht...

Afbeelding

Afbeelding
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

18 apr 2015, 15:35 0 x

Ik werd ook al minder enthousiast van al dat online bestellen. Bestelde gisteren nog spanrol bij besteonderdelen.nl en stond 24 uur levertijd maar zie niks of niemand en zal dus wel dinsdag op zijn vroegst worden.
Wel meteen betalen en dan maar afwachten...
stefan74

18 apr 2015, 15:42 0 x

Ik werd ook al minder enthousiast van al dat online bestellen. Bestelde gisteren nog spanrol bij besteonderdelen.nl en stond 24 uur levertijd maar zie niks of niemand en zal dus wel dinsdag op zijn vroegst worden.
Wel meteen betalen en dan maar afwachten...
Waar denk je dat de (mijns inziens incomplete) stofkapset en die reparatieset stabirubbers (zonder lange schroeven) vandaan komt.. Ik had mijn veren als laatste besteld, in duistland bij reifenprofi oid, en deze waren als eerste binnen.

besteonderdelen heeft ook onderdelen met 3-5 dagen levertijd. vermijd deze want dan krijg je na 3 dagen de mededeling dat ze tóch niet leverbaar zijn.
Het komt allemaal uit Duitsland. soms is het voordeliger om bij de duitse variant(en) te bestellen; ondanks de 9,90 verzendkosten; aangezien de prijzen daar lager zijn. maar verwacht geen snelle levertijd.
Pocoloco

18 apr 2015, 15:48 0 x

Beste is gewoon bij een audi dealer orgineel te kopen is duurder maar voorkomt teleurstelling. ;)
Pocoloco

18 apr 2015, 15:50 0 x

Lamp is goed te repareren hoor 5 min werk , maar moet je wel ff naar Barendrecht rijden .
Plaats reactie