storing abs/esp
Hoi
Ik heb sinds een tijdje een storing in mij a2 3L. Als ik weg rij dan krijg ik drie akoestische signalen en brand mij esp+abs lampje.
Ik krijg de volgende foutcodes:
00283 Front left ABS wheel speed sensor (g47)
04-00 Mechanical malfunction
Ik heb een tijd geleden de sensor zelf vervangen maar dat heeft niks geholpen. Iemand een idee waar ik het moet zoeken of tips om dingen uit te sluiten?
Ik heb sinds een tijdje een storing in mij a2 3L. Als ik weg rij dan krijg ik drie akoestische signalen en brand mij esp+abs lampje.
Ik krijg de volgende foutcodes:
00283 Front left ABS wheel speed sensor (g47)
04-00 Mechanical malfunction
Ik heb een tijd geleden de sensor zelf vervangen maar dat heeft niks geholpen. Iemand een idee waar ik het moet zoeken of tips om dingen uit te sluiten?
Ik denk dat je wiellager aan de voorkant los komt. Dan komt de sensor te ver van de ontvanger en krijg je een abs melding. Vastdraaien kan wel maar als ze dat gewoon met de luchttol doen is de kans op herhaling erg groot. Dat was bij mij iig zo en ik had dezelfde symptomen met mijn 3l destijds.
- audia2freak
Zit sinds gisteren op het forum, heb je toevallig een cruise control laten inbouwen? ik heb nl. ooit precies hetzelfde probleem gehad, bleek deze ingewikkelde storing gewoon in het stuur te zitten, veroorzaakt door een sleepcontact.....
- Audi_gekkie
Die sleepcontacten blijken inderdaad gevoelig te zijn voor storingen, die vaak worden veroorzaakt door onkunde bij demontage en/of montage van het stuurwiel.
Ik moet er maar eens mee aan de slag. Eind juni verloopt de apk en hij word niet goedgekeurd met een brandend abs lampje. Ik las net ergens anders dat je speciaal gereedschap nodig hebt om het wiellager te persen ivm de juiste diepte. Een vriend van mij wilde het al eventjes doen op zijn werk. Kan iemand iets meer vertellen over de inbouwdiepte van het wiellager linksvoor?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De inbouw diepte is met het speciaal gereedschap automatisch goed na het persen tot de aanslag.
Zonder dit gereedschap word het tobben.
Als je dit niet hebt, haal dan het wiellager huis er helemaal af en geeft bij de locale dealer een monteur 20 euro in zijn hand en vraag of hij het er in wil persen. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Zonder dit gereedschap word het tobben.
Als je dit niet hebt, haal dan het wiellager huis er helemaal af en geeft bij de locale dealer een monteur 20 euro in zijn hand en vraag of hij het er in wil persen. Dan weet je zeker dat je goed zit.