Je zou het @marco-a2 via PB om advies vragen wat je nodig hebt.
Hij is deskundig hierin wellicht wilt hij je adviseren of kan de benodigde kabelsetje leveren.
Of er reageren andere Forumleden inmiddels t.z.t voor advies.
Succes,
grt
Rolf
Almere
:-h
Welke type autoradio zit er origineel in?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
@JDuijnker
Op de radio zit een sticker waarop staat waar alle draadjes voor zijn. De extra blokjes zijn voor de line-out van de achterste speakers en voor de cd-wisselaar (3 van die blokjes maken samen het 20 pins blok).
Wil je een pioneer aansluiten (en de speaker-setup origineel houden), dan gaan de achterste speakers dus via de line-out van de radio en kun je de CD-wisselaar niet meer aansturen.
dit plaatje is van de eerste generatie als het goed is:
Op de radio zit een sticker waarop staat waar alle draadjes voor zijn. De extra blokjes zijn voor de line-out van de achterste speakers en voor de cd-wisselaar (3 van die blokjes maken samen het 20 pins blok).
Wil je een pioneer aansluiten (en de speaker-setup origineel houden), dan gaan de achterste speakers dus via de line-out van de radio en kun je de CD-wisselaar niet meer aansturen.
dit plaatje is van de eerste generatie als het goed is:

Bedankt mike,@JDuijnker
dit plaatje is van de eerste generatie als het goed is:![]()
Maar zo'n sticker zit er niet op. Volgens andrre fora heb ik iso harnas PC9-404 nodig. Maar wat ik daar niet van snap is dat er geen 4 stekkerblokken aan zitten maar 3 en een rca set. Waar moet ik dat 4e iso blok wat uit de auto komt op aansluiten dan? Ik kon geen how to hier op het forum vinden.

Op de foto staat een 2e generatie kabelboom afgebeeld (met canbus). De rode stekker is van de telefoonaansluiting (vertikale stekker/4e stekker achter op de radio). Bruin is naar voorste speakers, zwart is voeding en op het zwarte 20 pins blok zit pre-out en cd-wisselaar aansturing.
Kun je een picje van je stekkers posten?
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Als je een andere (b.v. pioneer) radio gaat monteren gaan de achterspeakers niet meer werken, de versterker kan alleen aangestuurd worden door de Audi radio. Je zult dan de draden bij de versterker moeten pakken en die verlengen tot aan de pioneer.
Ga je wel een diepere bas achterin missen.
Op de foto staat een 2e generatie kabelboom afgebeeld (met canbus). De rode stekker is van de telefoonaansluiting (vertikale stekker/4e stekker achter op de radio). Bruin is naar voorste speakers, zwart is voeding en op het zwarte 20 pins blok zit pre-out en cd-wisselaar aansturing.
de foto van de stekkers is zoals het ook in onze A2 zit. 4 stekkerblokken achter in onze concert cassette speler. en we hebben een cd wisselaar in de kofferbak.

is er een how-to ergens op ons forum hoe e.e.a. aan te sluiten dan?Als je een andere (b.v. pioneer) radio gaat monteren gaan de achterspeakers niet meer werken, de versterker kan alleen aangestuurd worden door de Audi radio. Je zult dan de draden bij de versterker moeten pakken en die verlengen tot aan de pioneer.

heb ik blijkbaar een canbus kabelboom in onze A2 zitten dan?? dat zou wel apart zijn,
Ziet er prima uit.
1e gerenatie, geen CAN. De sticker op je radio laat zien wat waar voor is.
*de voorste speakers kun je zo aansluiten op een andere radio.
*de benodigde voeding is ook aanwezig
*ik ben er niet zeker van hoe je de versterker voor de achterste speakers aanstuurd (aan/uit), maar daar zal ook iets van een geschakelde voeding naar toegaan denk ik (pin 6 van de 2-pins stekker).
nogmaals de toelichting voor de draadjes:

PS: je kunt ook een 2e generatie Chorus overwegen: goedkoop, past mooi in je dash en CD-wisselaar blijf je gebruiken.
1e gerenatie, geen CAN. De sticker op je radio laat zien wat waar voor is.
*de voorste speakers kun je zo aansluiten op een andere radio.
*de benodigde voeding is ook aanwezig
*ik ben er niet zeker van hoe je de versterker voor de achterste speakers aanstuurd (aan/uit), maar daar zal ook iets van een geschakelde voeding naar toegaan denk ik (pin 6 van de 2-pins stekker).
nogmaals de toelichting voor de draadjes:

PS: je kunt ook een 2e generatie Chorus overwegen: goedkoop, past mooi in je dash en CD-wisselaar blijf je gebruiken.