Audi A2 Club (?)
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@Dirck: off-topic.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Rein
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik ben niet voor een A2 club binnen een grotere Audi club, ik zie de voordelen zo 1-2-3 niet. Vraag me ook af of dat niet ten koste zou gaan van de huidige focus op maar een type Audi ipv een veelvoud aan types. Ik waardeer dit forum in zijn huidige vorm (los van eventuele improvements vwb gebruiksvriendelijkheid) juist om de focus op een type en daarnaast het open en ongedwongen karakter. Dat de een wat actiever is dan de ander en dat er wisselingen mbt de leden zijn, dat klopt helemaal, maar dat heb je ook binnen clubs. En wordt de organisatie van meetings er makkelijker op asl onderdeel van een algemene Audi club? ik vraag het me af, wordt het dan niet "knokken voor een plekkie" voor onze A2's? Ik zie het voordeel van een A2 club binnen een Audi club dus (nog) niet. Het verder onderzoeken of een eigen A2 club loont, dat zie ik meer zitten.
- Audi_gekkie
Ik ben zelf iets van 15 jaar lid geweest van AACN, maar ik vond de sfeer de laatste jaren niet beter op worden. Daarbij lag mijn interesse toen ook meer bij de oldtimers en die werd naar mijn mening onder gesneeuwd door de nieuwere Audi's. Ook werd je in de loop van de jaren niet meer afhankelijk van experts binnen de club, want internet deed zijn intrede.
Ook de korting die je kreeg bij Brezan was niet intressant meer door de vele internetaanbieders. Leuke uitstapjes verdwenen o.a. circuitdag in Lelystad.
Nee van mij hoeft het niet dat aansluiten bij AACN, maar een onafhankelijke club(je) zie ik wel zitten, hoewel we in de huidige vorm blijkbaar ook welkom zijn.
Dat Pon ons kan sponsoren op onze meeting die maar 10 euro p.p. kost, wat valt er nog te sponsoren? Een eigen A2-forum quadcopter, voor het geval dat @pocoloco niet meer wil vliegen?
Nick ik heb in Leusden laten blijken dat ik hier wel oren naar heb, maar tijdens dit schrijven zie ik nog steeds geen voordelen.
Ook de korting die je kreeg bij Brezan was niet intressant meer door de vele internetaanbieders. Leuke uitstapjes verdwenen o.a. circuitdag in Lelystad.
Nee van mij hoeft het niet dat aansluiten bij AACN, maar een onafhankelijke club(je) zie ik wel zitten, hoewel we in de huidige vorm blijkbaar ook welkom zijn.
Dat Pon ons kan sponsoren op onze meeting die maar 10 euro p.p. kost, wat valt er nog te sponsoren? Een eigen A2-forum quadcopter, voor het geval dat @pocoloco niet meer wil vliegen?

Nick ik heb in Leusden laten blijken dat ik hier wel oren naar heb, maar tijdens dit schrijven zie ik nog steeds geen voordelen.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Bij een club horen; een bestuur, clubblad, leden vergadering?, evenementen en contributie.... en een zee van tijd voor de bestuursleden.
Bij een forum zoals deze met enthousiaste mensen en een mooie opkomst op de meetings (gezien het aantal actieve schrijvers op dit forum) denk ik dat zoals het nu gaat het het beste uit de verf komt en er niemand verplichtingen heeft en alles lekker vrijblijvend en spontaan is.
Ik voel me hier prima thuis!!
Ik zal het niet tegenhouden als het wel gebeurd maar ik ben bang voor zoals Rolf al aangaf dat het na een tijdje uit met de pret is....
Bij een forum zoals deze met enthousiaste mensen en een mooie opkomst op de meetings (gezien het aantal actieve schrijvers op dit forum) denk ik dat zoals het nu gaat het het beste uit de verf komt en er niemand verplichtingen heeft en alles lekker vrijblijvend en spontaan is.
Ik voel me hier prima thuis!!
Ik zal het niet tegenhouden als het wel gebeurd maar ik ben bang voor zoals Rolf al aangaf dat het na een tijdje uit met de pret is....
Ik ben het met Koop en Johan eens, met het 3-liter.nl heb ik al eens wat minder goede ervaringen hiermee. Er werd toen 30€ per jaar gevraagd. Dan kon je gratis naar een klusmeeting en je kreeg korting voor wat sleuteldiensten van de forumbeheerder. In principe peanuts, van wat je ervoor terugkrijgt, maar je krijgt toch altijd scheve gezichten. Je voelde je nl. meteen gebonden om naar de klusmeetings te gaan, want je had er voor betaald. En velen maakten geen gebruik van de korting op de sleuteldiensten.
Daarom ben ik helemaal voor vrijheid blijheid. ware het niet, dat ik vind dat iedereen best een kleine donatie hier kan doen, aangezien er ook kosten zijn gebonden aan het in de lucht houden van een forum. Maar ook hier vrijheid blijheid en als je het niet kan missen, geen probleem.
Qua gezelligheid is het hier prima. Stelletje audi gekken hiero, er is er alleen maar eentje die er eerlijk voor uit komt. :-w

Daarom ben ik helemaal voor vrijheid blijheid. ware het niet, dat ik vind dat iedereen best een kleine donatie hier kan doen, aangezien er ook kosten zijn gebonden aan het in de lucht houden van een forum. Maar ook hier vrijheid blijheid en als je het niet kan missen, geen probleem.
Qua gezelligheid is het hier prima. Stelletje audi gekken hiero, er is er alleen maar eentje die er eerlijk voor uit komt. :-w

De bureaucratie en organisatie van een grote club spreken denk ik niemand aan.
Maar simpelweg zeggen 'ik wil het houden zoals het is" is in mijn opinie ook niet realistisch. Het kosteloos handhaven van forum etc is wellicht niet haalbaar!
Denkt men daar wel voldoende over na? Wij zijn in korte tijd gehecht geraakt aan het forum, zou het niet graag missen. Mooi stel mafkezen bij elkaar
Dus...het begrip 'club' heruitvinden; geen lastige statuten, formeel bestuur, clubblad etc; maar weel een groep van gelijkgestemden die de kosten die een forum nu eenmaal met zich meebrengt delen. Kan nooit heel moeilijk zijn, kan nooit veel meer kosten dan 10,- p.p./jr. en dan krijg je kleine extra's (miss wil ook Pon iets doen?) er bij.
Het belangrijkste voordeel: de huidige situatie kan dan wél met zekerheid worden voortgezet!
Dus: ik ben vóór een (kleine & heruitgevonden) A2 Club, zonder bureaucratisch gezeik eromheen!
Maar simpelweg zeggen 'ik wil het houden zoals het is" is in mijn opinie ook niet realistisch. Het kosteloos handhaven van forum etc is wellicht niet haalbaar!
Denkt men daar wel voldoende over na? Wij zijn in korte tijd gehecht geraakt aan het forum, zou het niet graag missen. Mooi stel mafkezen bij elkaar

Dus...het begrip 'club' heruitvinden; geen lastige statuten, formeel bestuur, clubblad etc; maar weel een groep van gelijkgestemden die de kosten die een forum nu eenmaal met zich meebrengt delen. Kan nooit heel moeilijk zijn, kan nooit veel meer kosten dan 10,- p.p./jr. en dan krijg je kleine extra's (miss wil ook Pon iets doen?) er bij.
Het belangrijkste voordeel: de huidige situatie kan dan wél met zekerheid worden voortgezet!
Dus: ik ben vóór een (kleine & heruitgevonden) A2 Club, zonder bureaucratisch gezeik eromheen!
- A2again
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Karel pakt hier m.i. de kern. Tegelijk heb ik ook begrepen dat een club ipv alleen een forum echt toegevoegde waarde moet bieden. Binnenkort brainstorm ik hierover met HansJan en hopen we met een een meer concrete propositie te kunnen komen.
2 B continued :-)
2 B continued :-)
1.6 FSI | Avussilber | S-Line | 2003 | PDC - OSS leder - Bose - Navi - stoelverw. - EGR | 164.000 km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
Lancia Delta HF LS | 1994 | zwart met. | 110.000km
- Audi_gekkie
Ik denk dat een verplichte contributie voor vele nieuwkomers een flinke drempel is.
De huidige gebruikers hebben het er misschien voorover, maar ook zullen vele afhaken.
Ze vertrekken naar audiforum.nl of andere fora.
Natuurlijk is 10 euro niet het probleem, maar het gaat om het principe.
Hoe doen onze oosterburen het dan?
Ook moet er met @Peter gepraat worden.
De huidige gebruikers hebben het er misschien voorover, maar ook zullen vele afhaken.
Ze vertrekken naar audiforum.nl of andere fora.
Natuurlijk is 10 euro niet het probleem, maar het gaat om het principe.
Hoe doen onze oosterburen het dan?
Ook moet er met @Peter gepraat worden.
Wat zijn de huidige kosten?
Gezien de reclame erg laag... en PON wil graag zijn Audi reclame kwijt!
En als we eerst alle actieven E5,- vragen, hoe ver komen we dan?
E10 is naast foute brandstof meer drempen en gezien het aantal aangemelde, dat zou bij 10% al leuk bedrag opleveren...
Dus huidige kosten of moeten we toch voor E10,- incl. achterklep Logo als de Engelsen gaan...
Zie je gelijk wie hier forum lid is, en kun je niet leden vragen....
Wel tegen kostprijs dan de extra logo's beschikbaar stellen voor de Groot A2 bezitters of schade rijders die een nieuwe moeten!
Gezien de reclame erg laag... en PON wil graag zijn Audi reclame kwijt!
En als we eerst alle actieven E5,- vragen, hoe ver komen we dan?
E10 is naast foute brandstof meer drempen en gezien het aantal aangemelde, dat zou bij 10% al leuk bedrag opleveren...
Dus huidige kosten of moeten we toch voor E10,- incl. achterklep Logo als de Engelsen gaan...
Zie je gelijk wie hier forum lid is, en kun je niet leden vragen....
Wel tegen kostprijs dan de extra logo's beschikbaar stellen voor de Groot A2 bezitters of schade rijders die een nieuwe moeten!
Bij het duitse forum kan je als niet betalend lid niet overal op het forum inkomen ,belangrijke zaken kan je niet inkomen of op reageren zoals bazar dat kan je wel lezen maar niet op reageren.
Ook met meetings moet je als niet betalend lid alle kosten zelf betalen als je lid bent doet de club dat.
Ook met meetings moet je als niet betalend lid alle kosten zelf betalen als je lid bent doet de club dat.