Audi A2 Club (?)

Algemene discussie over de A2
Audi_gekkie

13 jun 2015, 13:53 0 x

Ik zit nu een aantal jaren op het Duitse forum, maar als niet betalend lid mis ik niks. Ik lees alleen maar mee en reageer niet. Dat zullen vele oude en nieuwe forumgebruikers van dit forum ook gaan doen als het betalend wordt.

Ik vind dat een forum zichzelf moet bedruipen door middel van advertenties/aanbiedingen.
De kosten van aanschaf van een server en de stroomkosten moeten daarmee worden terugverdiend en het onderhoud van het forum is liefhebberij.
Eerlijk gezegd moet ik wel bekennen dat ik geen idee heb wat het kost om dit in de lucht te houden. Wellicht kan @Peter hier iets over zeggen?

Ik ben niet te beroerd om iets te kunnen betekenen voor dit forum, dus hand en spandiensten.

Ook heb ik nog steeds geen concrete voordelen gehoord om een club op te richten.
Eén keer in het jaar een meeting en dan €10 lappen vind ik geen probleem. Daarvoor heb je geen club nodig.

Het is misschien handig een poll te openen wat we willen.
- Wel of geen betalend forum
- Wel of geen club
Jeroen1.2

13 jun 2015, 14:12 0 x

Ik snap het niet.
Huidige vorm lijkt me perfect, come and go as you please.
Wil je meer bijdragen (organisatie meeting, gezamenlijke inkoop bijv) dan kan dit.
Peter is eigenaar van het forum lijkt me. Ik lees van hem niks in dit topic. Ik denk dat het draaien van deze site hem financieel niks kost, wellicht ietsje opbrengt (prima initiatief). Gaat hij de stekker eruit trekken? Ik denk het niet, lees er niks over.

Hansjan en en a2gain gaan samen overleggen. Waarover? Zijn er afsplits ideeen? Met welk doel overleggen? Is er goed contact met Peter? Denk goed na wat je wil, voordat er iets stuk gaat/ten koste van het huidige prettige forum!
Dirck

13 jun 2015, 17:35 0 x

Zullen we PON, Jos of andere trouwe bedrijven vragen als er geld nodig is.... ze willen graag zoals op zowel 31 mei (Jos bedankt) en 7 juni fam Pon...
Ik ga niemand iets opdringen maar Jan Eenink, was duidelijk aanwezig maar vele hebben al een A2 of meer...

Zelf heb ik ervaring dat bij toestaan onbeperkte reclame vele forums gratis zijn, dus als je die weg wilt word het wel flink duurder...
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

13 jun 2015, 21:53 0 x

Ik ben al enkele jaren betalend lid van de Duitse A2 club €20,00 jr. Hiervoor krijg ik korting bij de clubdealer op onderdelen tot 25%, korting bij andere leveranciers verder complete toegang op het forum en een gedeelte van de activiteiten van het Jahrestreffen wordt betaald, o.a de helft van de kosten voor de BBQ avond. De server bij de Duitsers kost ook best veel geld. Momenteel staat het lidmaatschap van de club bij de ACI ter discussie. De club moet voor elk betalend lid 4 euro per jaar afdragen, de ACI doet heel moeilijk als er om een bijdrage wordt gevraagd voor activiteiten, je moet aan heel veel regeltjes voldoen als je al überhaupt een financiele bijdrage krijgt. Zij hebben er nog nooit een cent van gekregen !!! ik wil hier verder nog effe vermelden dat als Peter "de stekker eruit trekt" we hier helemaal niets hebben !! Viel me trouwens tegen dat hij niet bij de afgelopen meeting was. Annen ligt toch niet al te ver van Dieverbrug, of heb ik wat gemis.
Dirck

13 jun 2015, 22:41 0 x

Vanaf 2009 is @Peter.....
En dat is erg lang en hij weet alles al.

En prive, ja dat gun ik hem ook.
Ik vermoed dat hij ergens een gratis provider heeft gevonden en de reclame betaalde alles dus waarom de stekker eruit?

Ik weet wel andere aanbieders dus komt er weer een opvolger maar wie word moderator, ik vind mezelf niet geschikt.
Van de hak op de tak, goed bedoeld en dat moet je ook niet hebben...

De grote club, ja dat kost en alleen slimme handige zakenmensen die het spel goed beheersen krijgen altijd en anderen niets...
Niet altijd wat je doe maar hoe zet je het op papier.
Wat er gebeurde kijken ze nauwelijks is mijn ervaring.
Als je een goede aanvraag doet zoals zij willen kreeg je geld.

Niet alleen bij Auto clubs, ook andere verenigingen gaat het zo, van Scouting tot Voetbal, maar die laatste sport begrijp ik geen Blatter van. sorry bal dus!
Dirck

13 jun 2015, 22:55 0 x

Ik zie rechts een gele knop met DONEREN,
Credid Card of zo mag ook of Pay Pal...
Gelijk de achternaam van Peter gevonden en dus we konden hem al jarenlang steunen.

Zullen we vrijwillig overmaken?
Iedereen betaald wat hij kan of wil missen?
Zolang wij voldoende betalen zal hij de stekker er niet uittrekken vermoed ik.

Wat vinden jullie daarvan?
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 jun 2015, 14:10 0 x

Hij zal er niet zomaar de stekker uit trekken, maar hij kan het forum niet zoveel aandacht schenken als hij en wij willen. Met doneren helpen we hem de kosten van het hosten en onderhoud te drukken. echter, het woord 'overdragen' is in een PB met hem al ter sprake gekomen maar dat is nog erg prematuur.

We moeten bovendien niet vergeten dat het aantal bezoekers én bezitters enkel toeneemt en de verwachtingen steeds hoger (kunnen) worden. De opkomst van de laatste meeting was hier een goed voorbeeld van.

Hoe groter de groep des te kleiner worden de kansen dat dit op basis van 'goodwill' overeind blijft. Zoals @Karel al heel tekenend meldde kan dit zonder enige vorm van bureaucratisch gezeik maar wel met een basis waarmee we de leden wat kunnen bieden.

Hoe we dat vorm moeten geven willen we in een brainstormsessie eens de revue laten passeren. Uiteraard zal dit niet zonder de medezeggenschap van de huidige leden veranderen. Het moet immers niet leiden tot weglopers. Het moet toegankelijk blijven, net zoals de auto waarvoor we met z'n allen gekozen hebben.

En alle input die hier inmiddels is gegeven nemen we daarin mee. Niets doen is ook geen optie.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter

15 jun 2015, 08:00 0 x

Viel me trouwens tegen dat hij niet bij de afgelopen meeting was. Annen ligt toch niet al te ver van Dieverbrug, of heb ik wat gemis.
We hebben al enkele jaren geen A2 meer, daarmee is de specifieke interesse in dit model een beetje verwaterd.

Mochten jullie concreet worden met het oprichten van een club dan ben ik uiteraard bereid mee te werken aan het overdragen van het domein en het forum. Ik heb zelf niet de ambitie om iets club-achtigs te gaan doen.
Peter

15 jun 2015, 08:04 0 x

V
Ik vermoed dat hij ergens een gratis provider heeft gevonden en de reclame betaalde alles dus waarom de stekker eruit?
Nee, de site wordt gehost bij Hosting2go, voor de hosting en voor het .nl domein moet gewoon betaald worden. De reclame-inkostem zijn ongeveer 10 cent (cent, geen euro's) per dag. Ik verdien er niks aan.
Dirck

15 jun 2015, 09:50 0 x

Een Dikke Volvo en als we het als club of vereniging over nemen?

Een vereniging is een makkelijk en voordelig op te richten organisatie en duidelijker dan een club....

Een Stichting is duurder maar meer mogelijkheden... Met notaris vanaf E350,- en KVK inschrijving en verantwoordelijke bestuurders.. maar ook BTW teruggave mogelijk en
zelfs bedrijfsmatig kun je dan dingen verkopen als Emblemen, nummerplaat houders of stickers en ook kleding zoals onze Duitse vriend dit op 31 Mei liet zien...
T shirt en Vest... met logo, net als de stickers op zijraam voor die hij er meerdere van had...

Welke vorm en wie in het bestuur komt maakt niet uit.
Dan moeten we op z'n Duits gaan werken, iedereen gratis lezen....
Plaatsen berichten 3 maanden gratis?

en dan de Advertentie of met foto, kost meer ruimte dus geld voor alleen leden!
Wel wil ik dan @Peter veroordelen tot levenslang gratis Ere Lid!
Dat heeft hij wel verdiend en enkele erg actieven kunnen dit dan ook krijgen.

We moeten de kosten berekenen en kijken wat we voor contributie doen.

Voorstel;
1x jaarlijks klein bedrag of 1x eenmalig groot bedrag levenslang lid zijn!

Als voorbeeld, jaarlijks maar E5,- want dan jaag je niemand voor dit relatief lage bedrag weg en zijn we goedkoopste club AU..di club van NL....
en als alternatief iets van E50,- zodat wel 9 jaren rente kunnen plukken en de opricht kosten kunnen dekken en een leuke kas hebben voor aankopen van leuke zaken als sticker en kleding en zo....

Verder kunnen we kijken of we het inkopen, China & Ali Baba zijn leuk maar... je zit met flinke rekening en voorraad en op=op...
Beter vind ik kleding te borduren....
Heeft een van de leden, of eigenlijk een van de thuis blijvende dames een Naai/borduur machine?

Die van mij is stuk en komt voorlopig geen nieuwe...!
Maar een T Shirt, erg goedkoop maar overhemden kopen en daar een Embleem op naaien dat
zo geborduurd is...?
De T Shirts met plak/wrijf sticker met strijkbout, voordelig bij Action te koop is leuk maar na enkele maanden dragen krijg je een A2 die meer op het pakketje lijkt die de sloperij afvoerde na het persen!

Vergeet niet dat er meer bij komt kijken....
Voor een Club/Vereninging of Stichting...

1 bank rekening + de kosten.
2 Voorzitter.
3 Secretaris.
4 Penningmeester.
5 Webmaster.
6 enkele Moderators.

En ook nog voor elke functie een reserve want ook Peter is "vreemd" gegaan....

Mijn vermoeden;

Als van de 40 voertuigen die op 31 mei aanwezig waren er;
30 de E5,- per jaar zouden betalen is het E150,- voor de website...
De 10 overige E50 levenslang is er gelijk totaal E650,- in kas...
Die mag je niet opmaken maar wel leuk om een stille periode te overleven!

En de niet gekomen zullen er ook vermoedelijk bijkomen....
PON
Plaats reactie