Audi A2 1.4 vs. VW Golf 1.0 TSI - Welke is het zuinigst?
Als ze de productie en levensduur mee tellen...
De eerste Golf is zeer zeldzaam, tussen 1974 en 1977 was er erg veel bruine die ingeruild werden om de naam te beschermen en daar heeft onze A2 nog nooit last van gehad, behalve de schroefjes die Hans Jan ons verplicht te monteren waardoor goede kapjes soms sneuvelen!
]
De eerste Golf is zeer zeldzaam, tussen 1974 en 1977 was er erg veel bruine die ingeruild werden om de naam te beschermen en daar heeft onze A2 nog nooit last van gehad, behalve de schroefjes die Hans Jan ons verplicht te monteren waardoor goede kapjes soms sneuvelen!

- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@DIRK,
Goede kentekenverlichting kapjes sneuvelen vaak doordat er kleine haarscheurtjes door ouderdom of door je de schroef veels te vast aandraaid.
Niet zo zeer door de rvs schroefjes van @hansJan.
Wel merk ik op dat ik schroef altijd eerst iets 2 mm afknipt en vervolgens zonder glas erin draad om draad in plastic de spoed (schroefdraad in behuizing) schoon te draaien.
Dat doe ik ook bij de originele schroefjes....
Waardoor men geen kracht hoeft te maken met plastic glazen vensterkap het gevaar je deze te vast stuk schroefd
Zelf smeer ik de schroef en schroefdraad behuizing vooraf met teflonvet in met tandenstoker.
Grt
Rolf
Goede kentekenverlichting kapjes sneuvelen vaak doordat er kleine haarscheurtjes door ouderdom of door je de schroef veels te vast aandraaid.
Niet zo zeer door de rvs schroefjes van @hansJan.
Wel merk ik op dat ik schroef altijd eerst iets 2 mm afknipt en vervolgens zonder glas erin draad om draad in plastic de spoed (schroefdraad in behuizing) schoon te draaien.
Dat doe ik ook bij de originele schroefjes....
Waardoor men geen kracht hoeft te maken met plastic glazen vensterkap het gevaar je deze te vast stuk schroefd
Zelf smeer ik de schroef en schroefdraad behuizing vooraf met teflonvet in met tandenstoker.
Grt
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ontopic: heb het filmpje even bekeken, hoef mijn A2 dus niet in te ruilen om veel zuiniger te kunnen rijden.
Vraag me wel af hoe zuinig de A2 met een TSI-blokje zou rijden ...
Vraag me wel af hoe zuinig de A2 met een TSI-blokje zou rijden ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- NicolasVDW
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 02 jul 2013, 14:02
Ik vraag me af hoe ze 7.7L/100 km halen, ik doe toch altijd veel minder dan dat ook gecombineerd
Ik rijd straks 0,0 liter per 100 Km als er genoeg zon staat en ik ook nog panelen in het dak zou monteren...
Je moet niet vergeten dat de nu 16 jaar oude A2 en de laatste niet echt aangepast zijn omdat er geld bij moest, in 2005 kreeg ik de indruk dat ze soms de onderdelen voorraad op maakten....
Dus vergelijk, dat hoorde niet, pak dan eens een willekeurige Golf uit dezelfde bouwjaren!
Je moet niet vergeten dat de nu 16 jaar oude A2 en de laatste niet echt aangepast zijn omdat er geld bij moest, in 2005 kreeg ik de indruk dat ze soms de onderdelen voorraad op maakten....
Dus vergelijk, dat hoorde niet, pak dan eens een willekeurige Golf uit dezelfde bouwjaren!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het vergelijk was meer of de autotechniek in 15 jaar vooruitgang had geboekt wat betreft het brandstofverbruik.
In theorie wel, gezien de fabrieksopgave van het verbruik.
In de praktijk nauwelijks, gezien het marginale verschil in het praktijkverbruik tussen de 2 auto's.
Geeft trouwens meteen de waarde aan van het opgegeven verbruik door de fabrikant ... :-S
In theorie wel, gezien de fabrieksopgave van het verbruik.
In de praktijk nauwelijks, gezien het marginale verschil in het praktijkverbruik tussen de 2 auto's.
Geeft trouwens meteen de waarde aan van het opgegeven verbruik door de fabrikant ... :-S
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Er schijnen al rechtzaken van particulieren tegen de fabrikanten ze zijn geweest wat betreft misleiding van het opgegeven verbruik door de fabrikant.
Zo ver ik weet zijn de fabrikanten tot nu toe de dans ontsprongen, doordat ze in het gelijk zijn gesteld.
Zo ver ik weet zijn de fabrikanten tot nu toe de dans ontsprongen, doordat ze in het gelijk zijn gesteld.
Hoe maak ik mijn A2 zuiniger;
1 Als niet nodig is, haal je kofferbak eens leeg met alle onzin.
2 Verder dubbel bodem, rolletje er boven en de achter stoelen, minder KG = zuiniger.
3 Loop naar de pomp, en zet je banden op 2.9 Ato of meer, afhankelijk van merk/type banden...
4 Ga bumper kleven tussen vrachtwagens en probeer die rijstijl/optrek traagheid te benaderen...
5 Ga met het zojuist bespaarde geld naar de Efteling want daar zijn de echte sprookjes, en die zijn leuker dan de loze beloftes uit de VW~Audi showroom...
1 Als niet nodig is, haal je kofferbak eens leeg met alle onzin.
2 Verder dubbel bodem, rolletje er boven en de achter stoelen, minder KG = zuiniger.
3 Loop naar de pomp, en zet je banden op 2.9 Ato of meer, afhankelijk van merk/type banden...
4 Ga bumper kleven tussen vrachtwagens en probeer die rijstijl/optrek traagheid te benaderen...
5 Ga met het zojuist bespaarde geld naar de Efteling want daar zijn de echte sprookjes, en die zijn leuker dan de loze beloftes uit de VW~Audi showroom...