Nog zoekende naar een A2
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@pocoloco: zoals?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@pocoloco: Dan heeft @Remco1000 niets aan de opmerking.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- chipsoer
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik zou eens 5W40 of 10w40 proberen halfsynthetisch Bijv. Castrol GTX. Synthetische olie wordt door diverse 1.4 "geslurpt"Nee hoor, want je hebt een prachtig exemplaar weten te bemachtigen. Het enige waar je mee geconfronteerd kan worden is een wat hoger olieverbruik en mogelijk dito brandstofverbruik. Bedenk dat de auto gemiddeld 2.000 kilometer per jaar heeft gereden, dat is 5km per dag. De auto is vermoedelijk alleen voor stadsverkeer gebruikt en daardoor is de motor nooit goed warm geworden. Dit kan kantelende zuigers opleveren waardoor het olieverbruik (sterk) toeneemt. Maar maak je geen zorgen, de auto kan daar oud mee worden.
Ons verbruik is 1 liter olie op 2500km.
Oke, laat ik het zo zeggen : bij een lage km stand weet je voor af al dat je een heleboel problemen kan verwachten.
Alle draaiende delen zijn gemaakt om te draaien niet om stil te staan, banden krijgen platte kante , lagers staan op lang op 1 punt(waterpomp,wiellagers) ,bij lagers waar vocht bij kan komen krijg je roest vorming (denk aan dynamo)
De motor daar kunnen zelfs de zuigerveren van vast gaan zitten ,waardoor de cilinderwand zijn werking verliest en olie verbruik een rol gaat spelen.
Rubbers van de ophanging drogen uit,ect ect.
Als je met deze dingen rekening hou is een auto met zo weinig km geen probleem.
Hoop dat Remco 1000 hier wel wat aan heeft.
Alle draaiende delen zijn gemaakt om te draaien niet om stil te staan, banden krijgen platte kante , lagers staan op lang op 1 punt(waterpomp,wiellagers) ,bij lagers waar vocht bij kan komen krijg je roest vorming (denk aan dynamo)
De motor daar kunnen zelfs de zuigerveren van vast gaan zitten ,waardoor de cilinderwand zijn werking verliest en olie verbruik een rol gaat spelen.
Rubbers van de ophanging drogen uit,ect ect.
Als je met deze dingen rekening hou is een auto met zo weinig km geen probleem.
Hoop dat Remco 1000 hier wel wat aan heeft.

- Audi_gekkie
Zelf zou ik voor de A2 alleen een volsyntheet nemen.Ik zou eens 5W40 of 10w40 proberen halfsynthetisch Bijv. Castrol GTX. Synthetische olie wordt door diverse 1.4 "geslurpt"
Castrol beveelt Edge aan voor de A2. Een 10W40 is een goed alternatief tegen olieverbruik.
- Remco1000
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Beste allemaal, zodra de kenteken papieren binnen zijn gaan we gewoon rijden en genieten ! De voorkeuring APK geeft alleen draagarmen en rubbers te vervangen. Goed te horen waar ik rekening mee moet gaan houden. Hoop dat het allemaal wel mee gaat vallen !
Hier nog eentje met nog geen 40k aan km , waar al aan 7000 euro is verspijkert in de loop van de tijd :-?
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... ousPage=lr