olie ( lampje)
- Annette
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zal ik morgen dan maar eerst even doen :-( Misschien rij ik morgen wel even langs de garage...mocht wel even langskomen maar ze wisten niet of ze tijd hadden voor eventuele reparaties. Het oliepeil staat net een paar millimeter boven de peilballetjes
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik heb dit probleem ook een keer gehad (bijna) zonder olieverlies. Pas op voor te veel bijvullen .
Het probleem zat in een heel klein beetje lekkende oliedruksensor. die zit rechts bovenaan de motor. Er zat geen pakkking (Cu of Al ringetje) tussen.
Sensor vervangen. Volgens de dealer hoefde er geen ringetje tussen.Zt idd ook NIET in het zakje. Na 5 x motor opwarmen weer hetzelfde probleem. Koperen ringetje ertussen en het probleem was opgelost. De "defecte", vervangen, sensor blijkt ook nog goed te zijn. Conclusie: er zit zit schroefdraad opde sensor om er een afdichtingsringetje tussen te doen
Het probleem zat in een heel klein beetje lekkende oliedruksensor. die zit rechts bovenaan de motor. Er zat geen pakkking (Cu of Al ringetje) tussen.
Sensor vervangen. Volgens de dealer hoefde er geen ringetje tussen.Zt idd ook NIET in het zakje. Na 5 x motor opwarmen weer hetzelfde probleem. Koperen ringetje ertussen en het probleem was opgelost. De "defecte", vervangen, sensor blijkt ook nog goed te zijn. Conclusie: er zit zit schroefdraad opde sensor om er een afdichtingsringetje tussen te doen
- Annette
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank je wel :-) Ben gisteren toch even langs de garage gereden. Uitlezing van computer gaf wel al wat antwoorden. Morgen na mijn werk direct hem brengen....Hij moet toch ook bijna voor keuring dus kan dat gelijk ook mee... Dan moet ik daarna wel eerst zeker 100 km ritje gaan maken om te testen of hij niet meer zo pieperig is :-) mmmm waar gaan we heen :-) hahaha