gejoba

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Plaats reactie
gejoba

22 sep 2015, 21:29 0 x

Acht en een half jaar was hij in mijn gezelschap. Genoeglijke kilometers vielen mij ten deel. Enkele kuren waren hem niet vreemd. In 1995 gebouwd, daarna 2 jaar bij de dealer gestaan, omdat deze hem zelf wilde houden. In 1997 toch op naam van iemand anders gesteld en tien jaar later door mij aangeschaft met 185k op de teller. Drie keer liet hij mij in de steek, respectievelijk t.g.v. een geknapte V-snaar, lege accu en een rotorprobleem. De laatste twee jaar kreeg hij steeds meer "karakter". Eerst begaf een raambediening het. Gelukkig was het raam nog handmatig te sluiten. Vervolgens stopte de kilometerteller ermee.Omdat ik een monteur, toen de dashboardverlichting erg zwak was eens een flinke tik op het dashboard had zien geven waarna de verlichting van het instrumentenpaneel weer op volle sterkte was, probeerde ik dat ook om de teller weer op gang te krijgen. Het effect was dat de ruitenwisser een keer heen en weer ging. Even later bleek dat sluiten alleen nog op een zeer speciale manier mogelijk was. Lekkage via de achterklep bleef al die jaren maar met moeite in de hand te houden. Roestduivel vrat gaten in de achterspatborden en toen uiteindelijk het plafondlampje van de binnenverlichting naar beneden viel was de maat vol. Op zoek naar een Smart forfour en een A2. De laatste is het geworden. Wel heb ik met enige pijn afscheid genomen van mijn Volvo 480 ES. Het lijkt mij echter dat de A2 deze pijn kan verzachten
vox1100
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 sep 2015, 22:44 0 x

Dag Gejoba Wat een herkenbaar verhaal. Heb zelf in juni na 14 jaar en 4 ton op mijn teller afscheid genomen van mijn audi A4. Ben nu sinds juni een trotse bezitter van een a2. Deze heeft ook een "karakter" maar met een aantal kleine reparaties heeft deze ons een prima auto vakantie in zuid frankrijk gebracht.
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

22 sep 2015, 22:50 0 x

Geweldige introductie, wijze keus.
Veel plezier met je a2.
Audi_gekkie

22 sep 2015, 23:05 0 x

Welkom @gejoba
Mooi verhaal asl introductie.
Erg jammer van de 480 ES. Een oer Nederlands prudukt, die zelfs door een Nederlanders is ontworpen.
Met de A2 heb je stukken meer ruimte dan met de Forfour en de A2 zit kwalitatief ook stukken beter in elkaar.
Is je A2 een originele Nederlandse auto en heb je ook de volledige onderhoudshistorie erbij Hoeveel kilometers heeft hij/zij gereden?
Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld, zo kunnen we je beter helpen bij eventuele technische vragen.

Heel veel plezier op dit forum en natuurlijk met je A2.

Als je nog wat wilt weten over de historie van de A2, dan is dit een leuke website.
http://www.audia2museum.de/7.html

Nog meer info vind je op:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Hauptseite
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

23 sep 2015, 15:04 0 x

Ik zou deze prachtige intro zo willen plaatsen als column, helaas bestaat er geen A2 magazine. Geen behoefte gehad om de auto in de tuin te parkeren en om te dopen tot veredelde plantenbak? ;-)

In elk geval een hartelijk welkom op dit forum waar A2 liefhebbers, fanaten, techneuten en stille genieters zich verenigd hebben. Het forum bevat een schat aan informatie en als het niet te vinden is (en die kans is groot) dan zijn wij er om je te helpen. Je zou ook Google kunnen gebruiken: <zoekstring1> <zoekstring2> site:audi-a2.nl. Ik gebruik deze regelmatig omdat combineren van strings niet leidt tot het gewenste resultaat.

Kan je verder nog iets melden over de samenstelling van de auto? We zijn ook gek op beeldmateriaal.

Heb je de aankooptips al geraadpleegd? Zie http://audi-a2.nl/categories/aankooptips.
Ook de "Wist u dat" is interessant om meer te weten te komen over de kogel: http://www.audi-a2.nl/discussion/2166/w ... dat#latest
Wist je dat de A2 ook roestgevoelige onderdelen kent? De schroeven van de kentekenplaatverlichting zijn hier een goed voorbeeld van. Vervangen door RVS is het devies, maar de kans bestaat dat één of meer koppen afbreken bij het losdraaien. De houders moeten dan vervangen worden en dat is een rotklus die hier op het forum ook beschreven is en tijdens de laatste meeting bij een paar auto's is uitgevoerd.

Verder komen er op gezette tijden centrale inkopen voorbij. Wellicht interesse in een comfortmodule knipperlicht? Deze biedt 3 knippers bij 1 x aantikken. Installatie is 15 minuten werk, bij interesse graag een PB.

Veel plezier van de Silver Bullet!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Plaats reactie