Trillen 1.6 FSI motor
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De Audi dealer is wel de enige die de gehele historie van de auto kan natrekken voor zover deze bij Audi dealers is uitgevoerd. En we hebben hier een paar Audi monteurs in ons midden die je tegen het zere been kunt schoppen ...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
@forumleden,
klopt @hans-jan,
Als een auto monteur bij Audi dealer daar net werkt zou het kunnen zijn hij daar alleen de recentere modellen onder ogen heeft gehad.
En dus niet weet hoe de service klep los te halen hij voorzichtig is en niet hij schade veroorzaakt.
Dat wilt niet zeggen dat deze monteur ondeskundig is zijn werk.
ik doelde op de reparaties die verricht waren op de hier genoemde Fsi.
Als door Audi dealer veel werk aan de fsi motor is gedaan kun je beter niet vervolgens bij andere garage het laten onderzoeken.
Het risico is dat onderdelen weer vervangen worden en wat de dealer al gedaan heeft ook weer gecheckt wordt.
En dit extra onnodige kosten met zich meebrengt.
Als bij Audi dealer of werkzaamheden verricht en vervolgens opnieuw binnen 2 jaar defect optreed kan dit kosteloos of na 2 jaren soms uit coulance de reparatie kosteloos of tegen korting verricht worden.
Dit is mijn ervaring bij o.a Audi VW dealers.
Zelf wordt onze A2 door Audi dealer onderhouden vanwege voordelen van de mobiliteitsgarantie met daarbij andere werkzaamheden verricht door een goede goede bevriende monteur met garagebedrijf die in onze familie 30 jaren lang onze auto's onderhanden neemt.
Ook @koop9 vertrouw ik weer eens mijn A2 eens toe.
Er zijn genoeg garage's te noemen die op forum vaak genoemd worden die net zo goed zijn .
Maar die zijn voor mij niet handig vanwege de afstand.
klopt @hans-jan,
Als een auto monteur bij Audi dealer daar net werkt zou het kunnen zijn hij daar alleen de recentere modellen onder ogen heeft gehad.
En dus niet weet hoe de service klep los te halen hij voorzichtig is en niet hij schade veroorzaakt.
Dat wilt niet zeggen dat deze monteur ondeskundig is zijn werk.
ik doelde op de reparaties die verricht waren op de hier genoemde Fsi.
Als door Audi dealer veel werk aan de fsi motor is gedaan kun je beter niet vervolgens bij andere garage het laten onderzoeken.
Het risico is dat onderdelen weer vervangen worden en wat de dealer al gedaan heeft ook weer gecheckt wordt.
En dit extra onnodige kosten met zich meebrengt.
Als bij Audi dealer of werkzaamheden verricht en vervolgens opnieuw binnen 2 jaar defect optreed kan dit kosteloos of na 2 jaren soms uit coulance de reparatie kosteloos of tegen korting verricht worden.
Dit is mijn ervaring bij o.a Audi VW dealers.
Zelf wordt onze A2 door Audi dealer onderhouden vanwege voordelen van de mobiliteitsgarantie met daarbij andere werkzaamheden verricht door een goede goede bevriende monteur met garagebedrijf die in onze familie 30 jaren lang onze auto's onderhanden neemt.
Ook @koop9 vertrouw ik weer eens mijn A2 eens toe.
Er zijn genoeg garage's te noemen die op forum vaak genoemd worden die net zo goed zijn .
Maar die zijn voor mij niet handig vanwege de afstand.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Wat betreft de A2 waarmee de discussie is gestart, deze is begin 2014 ingevoerd en binnen een maand kon de portemonnee al worden getrokken. De huidige eigenaar heeft 2 auto's en wil terug naar 1 auto, althans dat is het verhaal. De A2 wordt in opdracht van de eigenaar door een garagebedrijf verkocht.