veeeeel witte rook uitlaat
[quote="chipsoer;53229"]Als de harde piep komt met het gele oliekannetje, kun je er een halve liter erbij doen.(1.4 benzine) Doe dit bij de A2 al ruim 8 jaar op deze manier, Peilen heb ik tot vorige week niet gedaan, toen begon plots het gele oliekannetje te branden met de melding sensor. Toen moest ik wel peilen. Heb de sensor vervangen door 1 van Hella, blijkt trouwens de leverancier van de originele te zijn[/quote]
Bij mij kwam de piep met de rood knipperende oliekan in het grote bc display waar ook OK of service komt als je start.
Bij mij kwam de piep met de rood knipperende oliekan in het grote bc display waar ook OK of service komt als je start.
[quote="muurman;53231"]3 x een auto waarbij je de koppaking lek had ?
1,5 liter olie bijvullen...
Wellicht eens met een goede garage overleggen hoe een auto te gebruiken en "ondehouden"[/quote]
Haha. 3 drie autos was in mijn rijke thuiswonendr "jeugd" jaren... GTI achtig spul zeg maar.
En verder altijd lease gereden... Als er dan lampjes gingen knipperen en piepen gwoon wegbrengen, gratis leenauto en klaar is clara....
Maar ik begrijp je reactie hoor, geen probleem en even goede A2-vrienden....
1,5 liter olie bijvullen...
Wellicht eens met een goede garage overleggen hoe een auto te gebruiken en "ondehouden"[/quote]
Haha. 3 drie autos was in mijn rijke thuiswonendr "jeugd" jaren... GTI achtig spul zeg maar.
En verder altijd lease gereden... Als er dan lampjes gingen knipperen en piepen gwoon wegbrengen, gratis leenauto en klaar is clara....
Maar ik begrijp je reactie hoor, geen probleem en even goede A2-vrienden....
GTI spul ,beetje zwakke verklaring
heb er zelf een stuk of 6 gehad . Denk eerder dat je rijstijl nog op 18 jaar staat.<br id="null">Het 1ste wat je leert een auto warm rijden .
<br id="null">Lease rijders ja ,net zo lang door rijden tot er lampjes gaan branden en piepen joh de baas betaald wel .<br id="null"><br id="null"><br id="null">Maar ff toe de point , heb je er echt 1,5 liter olie bij gegooid?

[quote="pocoloco;53233"]GTI spul ,beetje zwakke verklaring
heb er zelf een stuk of 6 gehad . Denk eerder dat je rijstijl nog op 18 jaar staat.Het 1ste wat je leert een auto warm rijden .
Lease rijders ja ,net zo lang door rijden tot er lampjes gaan branden en piepen joh de baas betaald wel .Maar ff toe de point , heb je er echt 1,5 liter olie bij gegooid? [/quote]
Haha, ach, ben "pas" 40... GTI spul...eerste was een peug 205 rallye met 1.9 blok, daarna een punto gt turbo welke ik helemasl door novitec in duitsland heb laten aanpassen. Een 1.6 blok met 178pk in een auto van 930kg.
En nog een korte tijd een golg V5.
Maar to the point, ja helaas 1,5ltr... En heb vorige week nog gepeild met die stok toen vond ik het al wat weinig voor zover ik kon zien. We rijden er niet veel mee....

Haha, ach, ben "pas" 40... GTI spul...eerste was een peug 205 rallye met 1.9 blok, daarna een punto gt turbo welke ik helemasl door novitec in duitsland heb laten aanpassen. Een 1.6 blok met 178pk in een auto van 930kg.
En nog een korte tijd een golg V5.
Maar to the point, ja helaas 1,5ltr... En heb vorige week nog gepeild met die stok toen vond ik het al wat weinig voor zover ik kon zien. We rijden er niet veel mee....
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Makkelijk is het niet geeft een hoop rotzooi op straat in ieder geval want dat komt er in een flinke straal uit.
Bodemplaat los en carterplug eraf en dan weer heel snel terugdoen <span><span class="vanilla-mention-:"><span>:lol: </span></span></span>. Je hebt ook van die dingen om de olie eruit te zuigen maar ik heb die geen.
Bodemplaat los en carterplug eraf en dan weer heel snel terugdoen <span><span class="vanilla-mention-:"><span>:lol: </span></span></span>. Je hebt ook van die dingen om de olie eruit te zuigen maar ik heb die geen.
[quote="luukske;53247"]Makkelijk is het niet geeft een hoop rotzooi op straat in ieder geval want dat komt er in een flinke straal uit.
Bodemplaat los en carterplug eraf en dan weer heel snel terugdoen :lol: . Je hebt ook van die dingen om de olie eruit te zuigen maar ik heb die geen.[/quote]
Thnx.. Ben even bezig geweest en gelukt. Circa 1liter eruit laten lopen. Handige rvs opvangbak eronder gehad. Geen rotzooi, rubberen handschoenen doen wonderen.
Bodemplaat los en carterplug eraf en dan weer heel snel terugdoen :lol: . Je hebt ook van die dingen om de olie eruit te zuigen maar ik heb die geen.[/quote]
Thnx.. Ben even bezig geweest en gelukt. Circa 1liter eruit laten lopen. Handige rvs opvangbak eronder gehad. Geen rotzooi, rubberen handschoenen doen wonderen.