12 apr 2016, 20:19
0 x
Ik heb nog niet precies gekeken wat het tourental is. Ga ik in de gaten houden. Valt me wel op dat het gebeurd op het moment dat ik een vaste snelheid rijdt. Hij bonkt dan niet. Weet niet of je wel eens motor/brommer gereden hebt, maar lijkt er een beetje op alsof hij dan even geen benzine krijgt. Als ik dan even wat met het gaspedaal speel, houdt het weer (even) op.
Het schokken tijdens het versnellen/belasten: ik voel het schokken in de pedalen + voetenbodem. Lijkt weg te komen bij het linker voorwiel. Ik kwam een draadje tegen over de aandrijving + koppelstuk + stabistangetjes. Ik hoor de klasieke "klong." Het schokkende optrekken lijkt mij te maken te hebben met de aandrijfas. Temeer omdat waneer ik bij een lange rechtse bocht gas geef ik meer last heb van het schokken dan in een linker bocht.
Ik hoop dat het af en toe naar rechts trekken/lopen van de auto hier ook mee te maken heeft? Ene keer heeft hij hier wel last van, de andere keer niet.
Gelukkig heb ik een monteur aan de haak geslagen die met audi / VW gewerkt heeft.
Hij heeft hem ook voor het eerst uitgelezen en gereset om te kijken welke storingen er terug komen en in welke volgorde. Een van de storingen was iig de NOX sensor. Inmiddels brand het lampje weer. Ik heb sindsdien 2 ritjes gemaakt. 1 van 10 km, 1 van 25km. Toen ik daarna startte en weg reed, ging het lampje weer branden.
Helaas (vooral voor hem natuurlijk en met alle begrip) ligt z'n vrouw in het ziekenhuis en komt hij er ff niet aan toe.
Om de lijst nog maar eens aan te vullen.... ik probeerde de autoradio beter af te stellen.... Blijkt dat alleen het kanaal links-voor is aangesloten. Dit geluid wordt afgespeeld over de beide boxen aan de voorkant. Ik heb even gekeken. In de achterportieren zitten boxen en tweeters. Vervolgens de radio er maar eens uit gehaald..... 1 brei van afgeknipte draadjes, plakband en kroonsteentjes!!!! Een dikke bende dus... Heeft een van jullie een aansluitschema van de draden zoals deze aan de auto kant zouden moeten zitten als er nog geen enorme oen aan heeft zitten prutsen...
Oh ja, met model en de power zijn nog wel leuk, verder is het wel wat minder...