fsi heeft soms een turbo :)
- wil
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
- Locatie: Heerhugowaard
- Motortype: Weet ik niet
Ik zeg toch niet dat elke fsi dat heeft.
Ik heb contact met corstiaan en die heeft toch echt wel hetzelfde probleem met zn fsi.
Ik heb m'n auto in onderhoud bij martin schilder ( audi en vw dealer).
Veel gestest en vervangen maar nog niets geholpen.
Ik vind de a2 fsi nog steeds een fantastische auto, dus ik wil hem graag goed rijdend krijgen.
Ik heb contact met corstiaan en die heeft toch echt wel hetzelfde probleem met zn fsi.
Ik heb m'n auto in onderhoud bij martin schilder ( audi en vw dealer).
Veel gestest en vervangen maar nog niets geholpen.
Ik vind de a2 fsi nog steeds een fantastische auto, dus ik wil hem graag goed rijdend krijgen.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het hoeft niet zo te zijn dat jullie dezelfde storing hebben overigens,jullie beiden dezelfde bouwjaar hebben.wil schreef:
Ik zeg toch niet dat elke fsi dat heeft.
Ik heb contact met corstiaan en die heeft toch echt wel hetzelfde probleem met zn fsi.
Ik heb m'n auto in onderhoud bij martin schilder ( audi en vw dealer).
Veel gestest en vervangen maar nog niets geholpen.
Ik vind de a2 fsi nog steeds een fantastische auto, dus ik wil hem graag goed rijdend krijgen.
Ik kan wel kort door de bocht zijn,maar door de jaren heen zijn er vele storingen vaak te wijten door onjuiste onderdelen zijn gemonteerd.
Maar hoeft niet bij jullie het geval zijn.
Als dit zo zal zijn waarom dan de Audi dealer het niet kan oplossen is ook maar gissen ,het kan zijn er vele oorzaken zijn.
En als die binnen het Audi,VW bekend zouden zijn zouden ze deze vast wel kortsluiten/delen met dealers of monteurs onderling.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- wil
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 27 aug 2015, 13:05
- Locatie: Heerhugowaard
- Motortype: Weet ik niet
Zou je zeggen idd dat de audi dealer het wel zou kunnen achtehalen.
Maar na zoveel kosten te hebben gemaakt ben ik nu een beetje terughoudender geworden.
Echt bijna alles is al getest zo niet vervangen.
(Veel ook al door de vorige eigenaar)
Ik hoop dat net als voor kww en corstiaan dit probleem kan worden achterhaald.
Maar na zoveel kosten te hebben gemaakt ben ik nu een beetje terughoudender geworden.
Echt bijna alles is al getest zo niet vervangen.
(Veel ook al door de vorige eigenaar)
Ik hoop dat net als voor kww en corstiaan dit probleem kan worden achterhaald.
even een update,
ik heb vloeistoffen gecontroleerd en zowel olie als koelvloeistof moest wat bij.
iets van een halve liter olie en koelvloeistof zat onder de min.
even een youtube filmpje gemaakt, en het lijkt erop dat er bij de 4000 toeren een omslagpunt zit.
het was een beetje te druk om veel te kunnen testen.
https://www.youtube.com/watch?v=4cFQ09Q1Sm4
het lpg systeem is in groningen gecontroleerd en uitgelezen en daar waren geen storingen te vinden.
al zie ik op de pomp wel een aansluiting voor een slang waar geen slang aan zit en ik kan ook geen losse slang zien.
ook valt het me op dat er water staat in een soort opvang kokertje rechtsvoor.
geen idee waar dat voor is.





ik heb vloeistoffen gecontroleerd en zowel olie als koelvloeistof moest wat bij.
iets van een halve liter olie en koelvloeistof zat onder de min.
even een youtube filmpje gemaakt, en het lijkt erop dat er bij de 4000 toeren een omslagpunt zit.
het was een beetje te druk om veel te kunnen testen.
https://www.youtube.com/watch?v=4cFQ09Q1Sm4
het lpg systeem is in groningen gecontroleerd en uitgelezen en daar waren geen storingen te vinden.
al zie ik op de pomp wel een aansluiting voor een slang waar geen slang aan zit en ik kan ook geen losse slang zien.
ook valt het me op dat er water staat in een soort opvang kokertje rechtsvoor.
geen idee waar dat voor is.





- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Lekker scheuren over de 31?
Dat water komt volgens mij via de waterafvoerslang (ribbelslang) in dat gootje.

Dat water komt volgens mij via de waterafvoerslang (ribbelslang) in dat gootje.
raar meer foto,s kan ik niet uploaden.
hier staan ze wel allemaal:
https://a2-freun.de/forum/showthread.ph ... ost1209291
nee niet de 31, zal ook maar niet zeggen waar wel.
en wat ik hier een beetje druk noem noemen de mensen in de randstad uitgestorven
hier staan ze wel allemaal:
https://a2-freun.de/forum/showthread.ph ... ost1209291
nee niet de 31, zal ook maar niet zeggen waar wel.
en wat ik hier een beetje druk noem noemen de mensen in de randstad uitgestorven

Juist wat we hebben aangedragen.wil schreef:
Heb precies hetzelfde.
Inmiddels al veel geld aan uitgegeven. Verschillende reparatie's om dit probleem (en het niet soepel lopen van de motor) op te lossen.
Laatst nog een ander gasklephuis gemonteerd.
Nu wil nog een andere benzine pomp( die in de tank) vervangen.
Heb ik al binnen maar nog geen tijd kunnen vinden om dat te doen
Ik hou hoop.
Als je die er nu eens in zet ,in plaats van klagen ,in de tijd die je hier verbruikt had je hem er al in kunnen zetten.
Heb je wel eens gekeken hoeveel druppels olie valve saver geeft per min?<br id="null"><br id="null">Ik zie nu ook wanneer de gas installatie is ingebouwd ,is er ook een nieuwe cilinderkop op gegaan , want gas in bouwen met 212.000 vindt ik nogal trikkie. De kans op verbrande kleppen wordt veel groter op gas ,zeker als de afstelling van de valve saver niet goed staat.kww schreef:
even een update,
ik heb vloeistoffen gecontroleerd en zowel olie als koelvloeistof moest wat bij.
iets van een halve liter olie en koelvloeistof zat onder de min.
even een youtube filmpje gemaakt, en het lijkt erop dat er bij de 4000 toeren een omslagpunt zit.
het was een beetje te druk om veel te kunnen testen.
https://www.youtube.com/watch?v=4cFQ09Q1Sm4
het lpg systeem is in groningen gecontroleerd en uitgelezen en daar waren geen storingen te vinden.
al zie ik op de pomp wel een aansluiting voor een slang waar geen slang aan zit en ik kan ook geen losse slang zien.
ook valt het me op dat er water staat in een soort opvang kokertje rechtsvoor.
geen idee waar dat voor is.