Nieuwe remschijven en blokken
- Audi_gekkie
Bestel alles van Zimmermann. Goede kwaliteit voor een goed prijs.
Bijv. hier:
http://www.auto-onderdelen-totaal.nl/on ... /remschijf
http://www.auto-onderdelen-totaal.nl/on ... 3131.195.1
Bijv. hier:
http://www.auto-onderdelen-totaal.nl/on ... /remschijf
http://www.auto-onderdelen-totaal.nl/on ... 3131.195.1
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als je écht goedkoop uit wilt zijn kan ik www.lott.de aanbevelen voor remdelen (en spul voor grote beurt)
tot , of tot en met 17 Juli extra goedkoop....10% korting ivm komkommertijd.
mooie gecoate remschijven van metzger (dat noem ik nog eens coating) voor 41 euro per set van 2 stuks.

A.B.S. remtrommels , voor 25 euro per set van 2 stuks.

Bijna té goedkoop.... 2 stuks wiellagers achter incl. moeren en kapjes. 35 euro per set van 2.

En mocht je nog Longlife olie nodig hebben, de juiste, low saps,met 504.00-507.00 specs, 5 liter voor 19 euro.

En een set filters, Vaico Q+ luchtfilter (met metalen gaas aan de binnenkant) 6 euro, Vaico Q+ oliefilter 4 euro, interieurfilter koolstof 6 euro (!) en een tube ATE plastilube voor de remblokken voor 5,39.
Vaico is echt goed spul in het algemeen. maken niet veel zelf maar kopen alles in bij bosch, mannfilter etc,

heb verder nog een kant en klare topkit van ATE voor in de trommels, links en rechts, helemaal kompleet met veren schoenen stellers etc. voor 55 euro... 4 NGK BKUR6ET bougies voor 18 euro...remblokken van metzger voor 18 euro...
Ben vooral benieuwd naar de real-life kwaliteit van de achterwiel-lagers.
O ja, en een tool om je zuigers vd remklauwen in te duwen, EUR 4,49.
Ik kon het niet goedkoper vinden. Trouwens, niet alles is er goedkoop, als je bv de 'rode' anti-dust remblokken van TRW nodig hebt, betaal je bij lott maarliefst 53 euro. Mister-auto kosten ze 40 euro.
't Is altijd 'kijk en vergelijk'.
tot , of tot en met 17 Juli extra goedkoop....10% korting ivm komkommertijd.
mooie gecoate remschijven van metzger (dat noem ik nog eens coating) voor 41 euro per set van 2 stuks.

A.B.S. remtrommels , voor 25 euro per set van 2 stuks.

Bijna té goedkoop.... 2 stuks wiellagers achter incl. moeren en kapjes. 35 euro per set van 2.

En mocht je nog Longlife olie nodig hebben, de juiste, low saps,met 504.00-507.00 specs, 5 liter voor 19 euro.

En een set filters, Vaico Q+ luchtfilter (met metalen gaas aan de binnenkant) 6 euro, Vaico Q+ oliefilter 4 euro, interieurfilter koolstof 6 euro (!) en een tube ATE plastilube voor de remblokken voor 5,39.
Vaico is echt goed spul in het algemeen. maken niet veel zelf maar kopen alles in bij bosch, mannfilter etc,

heb verder nog een kant en klare topkit van ATE voor in de trommels, links en rechts, helemaal kompleet met veren schoenen stellers etc. voor 55 euro... 4 NGK BKUR6ET bougies voor 18 euro...remblokken van metzger voor 18 euro...
Ben vooral benieuwd naar de real-life kwaliteit van de achterwiel-lagers.
O ja, en een tool om je zuigers vd remklauwen in te duwen, EUR 4,49.
Ik kon het niet goedkoper vinden. Trouwens, niet alles is er goedkoop, als je bv de 'rode' anti-dust remblokken van TRW nodig hebt, betaal je bij lott maarliefst 53 euro. Mister-auto kosten ze 40 euro.
't Is altijd 'kijk en vergelijk'.
Dat valt allemaal nog wel mee mbt de prijzen. Die Duitse site is echt wel goedkoop. De schijven kosten minder dan de helft per 2 stuks tov de Zimmerman schijven. Ik weet niet hoe het met de kwaliteit zit. Is het eigenlijk handig om de wiellagers meteen mee te nemen? Of hoeft dit pas als ze lawaai gaan maken? Mijn A2 heeft inmiddels 152000km gelopen.
Ik hoop dat er mog iemand hier is die uit het noorden of omgeving 't Harde komt die het voor mij wil monteren.
Groet,
Hans
Ik hoop dat er mog iemand hier is die uit het noorden of omgeving 't Harde komt die het voor mij wil monteren.
Groet,
Hans
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wiellagers voorzijde zijn geperst, das niet zo makkelijk zonder speciale tool , om ze los te maken. Achter zitten de wiellagers slechts met 1 moer vast; als je de trommels of schoenen gaat vervangen is het makkelijk om ze meteen mee te nemen.
Wat die Zimmermann schijven betreft; ze hebben naam gemaakt door de goede coating en high carbon staal die gebruikt is. Ondertussen zijn de andere fabrikanten hier ook mee bezig.
De metzger schijven die hierboven staan zijn van goede kwaliteit; metzeger werk samen met brembo, als je bv de brembo Black / Max schijven wilt, kun je net zo goed de metzger Xtreme kopen; zijn identiek, echter de metzger Xtreme is goedkoper
Wat die Zimmermann schijven betreft; ze hebben naam gemaakt door de goede coating en high carbon staal die gebruikt is. Ondertussen zijn de andere fabrikanten hier ook mee bezig.
De metzger schijven die hierboven staan zijn van goede kwaliteit; metzeger werk samen met brembo, als je bv de brembo Black / Max schijven wilt, kun je net zo goed de metzger Xtreme kopen; zijn identiek, echter de metzger Xtreme is goedkoper
- WHM
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
floris schouten schreef:
voordeel....
ik doe al jaren de remschijven en blokken etc van mn motor![]()
ook die van mn MTB...
![]()
Amsterdam en omstreken mogen bij jou aankloppen voor het monteren van nieuwe remmen en/of remblokken? Uiteraard tegen een vergoeding
- floris schouten
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
voor het vervangen van remblokken/schijven "voor"
sure, geen probleem hahaha
sure, geen probleem hahaha
- floris schouten
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ja hoor
trommelremmen heb ik nooit gedaan, schijf wel

trommelremmen heb ik nooit gedaan, schijf wel