A2 1.6FSI

Stel hier jezelf en je A2 voor.
Jaapdem

01 aug 2016, 09:04 0 x

Goedemorgen,

via deze weg wilde ik me even voorstellen op het forum. Ik ben sinds maart in het bezit van een Audi A2 1.6FSI. Hiervoor had ik een A4 1.8Turbo Quattro Avant B6, super fijne wagen echter wilde ik iets goedkoper gaan rijden. En na de afweging tussen een A3 of A2 toch voor de A2 gegaan. Mede omdat de A3 vaak toch of te duur is of best wel stevig gebruikt is. Deze A2 bevalt geweldig. Lekker licht en toch snel met de 1.6FSI, recent wel een nieuwe(2ehands) Hogedruk Brandstofinspuitpomp laten plaatsen maar verder geen gekke dingen gehad. De ex duitse auto is ook netjes onderhouden en is met een km stand van 134xxx nog als nieuw van binnen. Gelukkig zit er een audi concert 2 in, wat de wagen zeker goed doet. Ook de geluidsinstallatie is (het is geen bose) geweldig, beter geluid dan in de andere Audi's waarin ik gereden heb! Het leuke aan de A2 is dat mensen hem of leuk vinden of totaal niet. Zelf moest ik er vroeger ook niets van hebben, maar nu deze voor de deur staat vind ik hem in ieder opzicht mooi :) Zelf wel al het een en ander gemod. Zoals de binnenbehuizing van de koplampen zwart gespoten samen met de grille en de achtersierstrip. Wil eigenlijk ook de velgen nog gaan spuiten of nieuwe zwarte 17inchers kopen. Twijfel hier nog over omdat ik niet te veel aan rijeigenschappen wil inboeten dus misschien worden het ook wel gewoon 16inchers.

Al met al leuk om hier op het forum te komen en de andere Audi a2s te mogen bewonderen.

mvg Jaap

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding 
Audi_gekkie

01 aug 2016, 14:12 0 x

Hoi Jaap wat een leuke introductie.
Welkom op dit forum.
Inderdaad heel wat anders die A2 ten opzichte van de A4 1.8T.
Als het om kofferbakruimte gaat heeft de A2 meer liters dan de A3.

Ja de A2 heeft icm Concert II en de 8 speakers een goed geluid. Dat viel mij ook al gelijk op.

Mooie foto's heb je geplaatst.
Wat vind je nu van de rijeigenschappen van de A2? Als je de vering nu vrij stevig vindt zal ik zeker niet voor de 17 inch velgen gaan.De velgen die je nu hebt staan erg goed. Robuust en stoer. Past goed bij de FSI.

Veel plezier verder met de A2 en op het forum.
wil
Motortype: Weet ik niet

01 aug 2016, 14:38 0 x

Hallo Jaap,
Als mede fsi rijder ben ik wel benieuwd naar het verhaal achter de hogedruk benzine pomp.
Wat waren de klachten en wat heeft het gekost om het op te lossen.
Jaapdem

01 aug 2016, 15:59 0 x

<a title="Link: null" target="_blank" rel="nofollow">Audi_gekkie</a> schreef:
Hoi Jaap wat een leuke introductie.
Welkom op dit forum.
Inderdaad heel wat anders die A2 ten opzichte van de A4 1.8T.
Als het om kofferbakruimte gaat heeft de A2 meer liters dan de A3.

Ja de A2 heeft icm Concert II en de 8 speakers een goed geluid. Dat viel mij ook al gelijk op.

Mooie foto's heb je geplaatst.
Wat vind je nu van de rijeigenschappen van de A2? Als je de vering nu vrij stevig vindt zal ik zeker niet voor de 17 inch velgen gaan.De velgen die je nu hebt staan erg goed. Robuust en stoer. Past goed bij de FSI.

Veel plezier verder met de A2 en op het forum.
Bedankt! Ja je merkt wel dat het iets stugger rijdt ten opzichte van de 1.8tq, maar qua wegligging is het zeker geen slecht alternatief, de A2 gaat zeer strak door de bochten al zeg ik het zelf. En trekt goed op, is bovendien als je rustig rijdt lekker zuinig maar komt toch ook goed vooruit, mede natuurlijk door gewicht en pk verhouding. Vooral het verschil tussen het de wat loggere A4 en de lichte behendige A2 vind ik persoonlijk groot. (Natuurlijk merk je het verschil wel tussen een 163pk TQ en een 110pk FSI maar toch rijdt het erg goed) Om terug te komen op de stugheid, op kinderkopjes en slechte wegen merk je wel dat je een beetje aan het stuiteren bent, al ligt dit misschien ook deels aan de vering.
Bedankt voor je tip over de velgen, ze misstaan dit model inderdaad niet en krijg er van meerdere mensen wel positieve reacties over. :)
Jaapdem

01 aug 2016, 16:09 0 x

wil schreef:
Hallo Jaap,
Als mede fsi rijder ben ik wel benieuwd naar het verhaal achter de hogedruk benzine pomp.
Wat waren de klachten en wat heeft het gekost om het op te lossen.
Hee Wil, toen ik de auto startte na een langere tijd stil te hebben gestaan, (12u/24u) klonk het alsof ik een diesel aan het starten was, ook zag je het toerental nogal zoeken bij het opstarten, na een paar seconden was het geluid gewoon weg en stonden ook de toeren gewoon stationair. Al moet ik zeggen dat deze wel een klein beetje kon variëren tijdens het stationair draaien. Verder niet zo veel mee gedaan tot het motormanagement lampje begon te branden. Vervolgens laten uitlezen en mn garage vertelde me dat er te weinig brandstof bij cilinder 3 en 4 kwam. Hierdoor kwam ook het geluid. Advies was om eerst de bougies te vervangen want een nieuwe hogedruk inspuitpomp kost 1000euro <span>:open_mouth: . Maar na het een en ander gelezen te hebben op internet, en het feit dat iedere keer na stilstand de auto een vreemd geluid maakte bij het opstarten toch maar besloten om op zoek te gaan naar een nieuwe hogedruk inspuitpomp. Deze zijn verrassend moeilijk te vinden. Uiteindelijk via A2parts in Engeland een gereviseerde 2ehands inspuitpomp gevonden voor 350e met km stand van 60000kilometer. Deze laten plaatsen, was geloof ik ongeveer 1,5u werk. En het verschil was direct merkbaar. Start nu perfect op en trekt een stuk beter door in zowel de toerentallen tot 3000 en ook daarboven. Trekt eigenlijk nu gewoon goed en constant op tot de max (iets van 200 geloof ik) maar zo hard hoef ik niet te rijden want zo veel haast heb ik nooit haha <span> :s unglasses: </span></span>
luukske
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

01 aug 2016, 16:48 0 x

Mooie auto jaap je mist alleen twee kapjes!
Jaapdem

01 aug 2016, 17:26 0 x

<a title="Link: /index.php?p=/profile/1752/luukske" href="/index.php?p=/profile/1752/luukske">luukske</a> schreef:
Mooie auto jaap je mist alleen twee kapjes!
Haha ja luukske dat klopt, ik heb ze eraf gehaald omdat het dan het zicht iets meer breekt, vond de neus van de A2 zonder mistlampen en met dichte grill toch een beetje te massief. Heb zelf, nu in ieder geval, niet de behoefte om mistlampen in te bouwen mede doordat ik ze dan ook werkend wil hebben en dat is geloof ik nog best een gepiel om dat werkend te krijgen (correct me if im wrong)
Thenotorious

01 aug 2016, 17:28 0 x

Mooie auto! Ik vind vooral de velgen er heel mooi bijstaan. Was het moeilijk om de koplampen te openen? Ik denk er namelijk over na om de mijne te retrofitten met Xenon projectors. 
Jaapdem

01 aug 2016, 17:41 0 x

<a target="_blank" rel="nofollow">Thenotorious</a> schreef:
Mooie auto! Ik vind vooral de velgen er heel mooi bijstaan. Was het moeilijk om de koplampen te openen? Ik denk er namelijk over na om de mijne te retrofitten met Xenon projectors. 
Thanks :s miley:. Ja mijn methode is om ze in de oven te leggen op ong 150graden, eventjes maar, regelmatig kijken, het gaat er namelijk om dat de kit die tussen de lens en de lampbehuizing zit zacht wordt, de rest kan je evt met een verfstripper (zon fohn) doen, of een klein stukje openbreken en dan weer even terug de oven in. Pas wel op dat je ze er niet te lang in legt (zon 5/7min is geen probleem) maar anders heb je kans dat de lens gaat smelten. Verder is het best een klusje om het open te krijgen, namelijk met een schroevendraaier tussen de lens en de lampbehuizing, als je de schroevendraaier er nog niet tussen krijgt is de kit nog niet zacht genoeg. Ik heb het nu een paar keer gedaan. (ook op mn A4) En het is zeker niet moeilijk, maar je moet er wel even de tijd voor nemen. Bovendien moet je oppassen dat je niet te veel kracht zet op de lens, waardoor deze kan barsten. Ze kunnen best wel veel hebben hoor. Ik kan het wel aanraden om te doen mits je bovenstaand in acht neemt.
Vervolgens is het belangrijk dat nadat je ze uit elkaar hebt, je ze grondig dichtkit met bv silliconenkit, anders krijg je vochtvorming.

Hier nog een linkje van een amerikaanse how to: (hij haalt ook nog een stuk van de chrome binnenbehuizing af en spuit ook de chrome ringen rond de lampen maar dat vond ik niet nodig.) http://www.a4mods.com/index.php?page=we ... /joey.html

Succes ;)
Audi_gekkie

01 aug 2016, 18:17 0 x

Perfecte kentekenplaathouder B)
Plaats reactie