een gekke discussie maar heel belangrijk in het verkeer en als Audi A2 bezitter.<a rel="nofollow" target="_blank">audiJan</a> schreef:
Nu moet je voor de aardigheid je koplampbeeld eens laten testen geheid dat er geen meter van klopt 1 grote vlek ipv een goede scheiding.
Dit heeft een collega van mij ook gehad gelijk de set terug gestuurd je verblind een tegenligger hier mee.
Als er een meeting er zou komen ,dan zal ik proberen te zijn !
Tegenwoordig zijn er goede leds H7 echter die kosten wat meer,als je verdiept in opbouw van dimlicht unit mbt de reflectoren die in samenhang het H7 halogeen lampje en soms van slecht ontworpen ledlampen H7 dan begrijp je wat het probleem is.
Waarschijnlijk heeft je collegae niet gelet hoe er een H7 halogeen eruit ziet en vergeleken met de opbouw H7 led lamp.
Wat belangrijk is dat maximale diepte en lengte "gloeispiraal" van de led H7 , bekijk vanaf de rand voet (dit is waar de lamp geklemd wordt met veer in de fitting van een led H7 lamp en hou deze op hetzelfde hoogte.
Begint deze en stopt de leds net als de gewone halogeen H7 lamp ? dan zit je al goed..en de dikte van waarop de leds zitten aan beide kanten is ook belangrijk en deze soms voorzien zijn van spiegels om geconcentreerde bundel te generen..
Je kunt niet een "kerstboomstam" uitziende H7 lamp met tig tal leds erop gebruiken in een H7 dimlicht unit.
Dit geeft een rond gat met veel licht op plekken waar het niet moet zijn zoals jij dit beschrijft,dus het verstrooide beeld dit omdat de unit reflector spiegel op plekken licht versterkt waar het normaal niet mag zijn.
test maar eens :
In donker gebruikte ik een driehoek spiegeltje van 5 cm op 1 cm afstand bij lampje van sleutelhanger en straal met spiegel richting muur en daarna 15 cm ervan af kijk dan maar naar het licht wat de spiegel weergeeft.
Bij de afstand van 1 cm tussen spiegel en lampje is de muur waarop je richt volop verlicht maar niet sterk geconcentreerd op 1 plek.
Bij de afstand 10 cm van spiegel tot lampje is slechts een kleiner vlak sterk verlicht.
Dus de afstand led tot de spiegel bepaald het geconcentreerde licht bundel.
dit gebeurd dus nu met een kerstboomstam opgebouwde van tig leds die niet rekening houden met reflectoren van de dimlicht unit en hoe een conventionele halogeen H7 lamp of een goed ontworpen H7 led lamp op 1 klein oppervlak geconcentreerd licht produceert.
Zelf bezit ik o.a deze Led lampen in H3 en H7 met philips 6 lumileds, 3500 lumen ,6000 k per lamp en zelfs leds in de stadslamp unit en ben er zeer tevreden op het resultaat je ziet gewoon veel meer en o.a verkeersborden,wegmarkeringen etc voetgangers en fietser etc lichten veel duidelijker op. .
forumlid koop9 ze gezien en getest reactie: "strak beeld echt kwaliteits lamp" kost wel wat maar dan heb je wat....dan die troep wat je op ebay etc vaak tegenkomt.
Zo ook door garage Sam in amsterdam ook tientallen jaren keurmeester APK op de koplampen tester reactie: " gewoon strak beeld , klasse "geeft beslist geen APK afkeur.
Als er een meeting er in aantocht is,dan probeer ik daar te zijn.
zien is geloven toch is het motto :p ....tot ziens
groeten
rolf
Almere
hier een foto van helaas een H4 lamp...de afstanden zijn gelijk van het gloei spiraal en de leds..deze uitvoering heb ik in H3 .
de h7 heb ik met massieve Aluminium koeling de Led headlicht conversion kit . de 5S + series