Gegroet allen. Een korte introductie van mijzelf: Arjan, 44 jaar oud, getrouwd en vader van 2 mooie dochters. Ik woon in een klein dorpje in de buurt van Goes. Als kleinzoon van een voormalig Auto Union (DKW) dealer heb ik wel een link met het merk Audi. Mijn 2e eigen auto -een ' 86 er Audi 90 2.0i 5 cilinder met 85 kW- was mijn eerste kennismaking achter het stuur van het merk met de vier ringen. Mijn forumnaam verraad nog een andere voorliefde, nl. die voor Variomatic aangedreven voertuigen en dan specifiek de Daf personenauto's en de Volvo 66/300 serie. Sinds mijn 15e hobbymatig actief met onderhoud, reparatie en natuurlijk rijden en deelname aan clubevenementen en oldtimerbijeenkomsten. Sinds 6 jaar staat de Dafhobby op een laag pitje en is er een Vespa P200E uit 1980 in de schuur gekomen. Minder ruimte nodig en lagere gebruikskosten....
Na recente verkoop van de Twingo Helios automaat (1999) heb ik de zilveren A2 van Peter Maathuis overgenomen. We waren op zoek naar een veiliger en meer comfortabele auto. De A2 voldoet hieraan ruimschoots. Het eigenzinnige karakter, de bouwwijze en de i.m.o. youngtimerstatus zijn meer dan genoeg reden om voor deze "kleine" Duitser te vallen.
Voor dit moment houd ik het hier bij. Zijn er mensen die nog aanvullende informatie of contact willen dan verneem ik dat graag.
GeDaf,
Arjan
A2 1.4 2001, 180k
VarioMaat: eerste kennismaking met A2
- Audi_gekkie
Welkom Arjan op dit forum.
Dankzij Peter hier aangemeld?
We kennen de A2 al, maar zou leuk zijn als je wat foto's post.
Ben je nog van plan er aanpassingen aan te doen?
Dankzij Peter hier aangemeld?
We kennen de A2 al, maar zou leuk zijn als je wat foto's post.
Ben je nog van plan er aanpassingen aan te doen?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Welkom Arjan! Goed je hier ook te treffen.
Tip: foto's in je bericht opnemen is heel gemakkelijk: je sleept ze gewoon in je bericht.
Hier moet je de nodige hulp kunnen vinden bij het oplossen van de kleine uitdagingen, die de A2 af en toe creëert in ruil voor het geleverde rijgenot
Tip: foto's in je bericht opnemen is heel gemakkelijk: je sleept ze gewoon in je bericht.
Hier moet je de nodige hulp kunnen vinden bij het oplossen van de kleine uitdagingen, die de A2 af en toe creëert in ruil voor het geleverde rijgenot

A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
Dank voor het welkom heren.
Voorlopig geen aanpassingen op de planning. Wel enkele "puntjes op de i" zetten:
-ventilatierooster rechts mist een knopje
-koepel over klokkenwinkel is gebarsten
-handremcontrolelampje werkt niet (schakelaar?)
-lampje van motormanagement brand niet bij aanzetten contact
-vind zelf de achterklep gasveren wat lui, maar lees hier ook dat het normaal is dat de klep tot halfopen of hoger getild moet worden voordat deze zelf verder omhoog gaat.
-S-line 17" balanceren
-controleren en completeren standaard boordgereedschap
-wachten op mooi weer voor een poetsbeurt (hoewel hij (of zij?) wel netjes is....
Verdere wensen:
een leuk schaalmodel scoren in de juiste kleur (lichtsilber)
een digitaal werkplaatshandboek
@peter: voor de kennismaking op het forum en de hernieuwde kennismaking met jouw ex-A2 gebruik ik graag enkele van jouw foto's.
GeDAF,
Arjan
Voorlopig geen aanpassingen op de planning. Wel enkele "puntjes op de i" zetten:
-ventilatierooster rechts mist een knopje
-koepel over klokkenwinkel is gebarsten
-handremcontrolelampje werkt niet (schakelaar?)
-lampje van motormanagement brand niet bij aanzetten contact
-vind zelf de achterklep gasveren wat lui, maar lees hier ook dat het normaal is dat de klep tot halfopen of hoger getild moet worden voordat deze zelf verder omhoog gaat.
-S-line 17" balanceren
-controleren en completeren standaard boordgereedschap
-wachten op mooi weer voor een poetsbeurt (hoewel hij (of zij?) wel netjes is....
Verdere wensen:
een leuk schaalmodel scoren in de juiste kleur (lichtsilber)
een digitaal werkplaatshandboek
@peter: voor de kennismaking op het forum en de hernieuwde kennismaking met jouw ex-A2 gebruik ik graag enkele van jouw foto's.
GeDAF,
Arjan
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De achtergrond leek me meer van Waalre dan van Borsele te hebben B)
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk