Constant schel snerend geluid (vooral achterbank links, luister opname)

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

12 jan 2017, 14:05 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">AudiFanSedert1971</a> schreef:
kijk dit kwam ik tegen...bij een diesel VAG  ongeacht merk  ...

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... lektrisch/

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... d/5257324/
Waar zit ie dan?
Waar je hem verwacht zit alleen een vlotter, geen pomp.
Onze Gekkie had het bij het rechte eind. <span> :s miley: </span>

Afbeelding
<table><tbody><tr><td>1 - </td><td>Fuel return pipe</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>From fuel cooler</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Do not kink</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Clip onto fuel tank</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>2 - </td><td>Electrical connector</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>For fuel gauge sender -G-</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>3 - </td><td>21 Nm</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Secures fuel filler neck and earth connection <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp44240/">→ Item</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td><a rel="nofollow" target="_blank"></a>4 - </td><td>Spacer bush</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>First engage earth connection <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp45744/">→ Item</a> in mounting hole on fuel tank and then press in spacer bush.</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>5 - </td><td>Overflow hose</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>6 - </td><td>Tank flap unit with rubber cup</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>7 - </td><td>Seal</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Renew if damaged</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>8 - </td><td>Filler cap</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>9 - </td><td>1.5 Nm</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td><a rel="nofollow" target="_blank"></a>10 - </td><td>Earth connection</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Installation position <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://workshop-manuals.com/audi/a2/pow ... v5b78th">→ Fig.</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Ensure that connector is seated firmly on metal ring of fuel filler neck</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>First engage earth connection in mounting hole on fuel tank and then press in spacer bush <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp51040/">→ Item</a>.</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>After installation, use an ohmmeter to check the electrical connection between the metal ring on the fuel filler neck and a bare metal part on the body - Specification: approx. 0 Ω</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>11 - </td><td>Fuel tank</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Removing and installing <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp53072/">→ Chapter</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>12 - </td><td>Fuel supply pipe</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>To fuel filter</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Mark before removing</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Do not kink</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Press release tabs on connection piece to disconnect</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>13 - </td><td>21 Nm
Afbeelding

</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>1 - </td><td>Fuel collector with flange</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Removing and installing <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp39632/">→ Chapter</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>2 - </td><td>Seal</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Renew</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Install dry</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>3 - </td><td>Fuel supply pipe</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Different versions are available; allocation <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:ext-dok=idp42032/">→ Parts catalogue</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>To fuel filter</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Mark before removing</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>To disconnect from flange, press release tab on connection</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Do not kink</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Attached to connection marked “V” on flange</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Clip onto fuel tank</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>4 - </td><td>Fuel return pipe</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Different versions are available; allocation <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:ext-dok=idp45040/">→ Parts catalogue</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Mark before removing</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>To disconnect from flange, press release tab on connection</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Do not kink</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Attached to connection marked “R” on flange</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Clip onto fuel tank</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>5 - </td><td>Electrical connector</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>For fuel gauge sender -G-</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>6 - </td><td>Union nut, 80 Nm</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Remove and install with spanner for union nut -3217-</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>7 - </td><td>Fuel gauge sender -G-</td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Checking resistance values <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp50880/">→ Chapter</a></td></tr></tbody></table><table><tbody><tr><td>q  </td><td>Removing and installing <a rel="nofollow" target="_blank" href="http://ctrl:IDREF=idp52000/">→ Chapter</a>

</td></tr></tbody></table>
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 15:40 0 x

Ik geef toch aan n.a.v  wat sloperijen uit hun  tdi diesels halen,ik gezien had ?

En zouden ze dan al deze sloop en onderdelen handel uit hun sloopauto's van VAG concern geen brandstof pompen halen  terwijl ze dit allemaal aangeven.

Of zou de diesel  versies  van latere jaren die de motor bij verwarming van webasto  niet standaard  hebben maar een elektrische uitvoering hebben,dus  geen elektrische  extra  opvoerpompen hebben ?

Er zijn ook brandstof module's in de tank  die een tweede aansluiting hebben voor een standkachel  namelijk .

In standkachels webasto die audi gebruikt zit bij mij weten geen brandstof pompje het is gewoon een Webasto Terra Top  .

Hoe draait die dan zonder dat motor gestart is,als je de luxe versie die met tijdklok  of met extra remote van te voren je ramen ontdooit en koelwater verwarmd?

Een gestarte diesel waarbij slechts de webasto als bij verwarming hebben kan ik begrijpen deze doorloopt via de mechanische brandstofpomp op het blok.

Ook bij de uitbreiding set wordt namelijk geen brandstof pomp erbij geleverd voor diesel te kunnen aan voeren.

Het blijft dus voor mij  wel een verrassing of het bij enkele diesels uiteindelijk wel een pompje zit of buiten de tank een elektrische  opvoerpompje hebben.

:)  
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
IbisA2
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 jan 2017, 16:06 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">Audi_gekkie</a> schreef:
:s :#
Ik denk inderdaad dat ik het verkeerd had voor wat betreft die brandstofpomp.

Blijkt inderdaad wel in een 1.4 TDI te zitten.

Sorry ik was er zo van overtuigd.

Nummer 8Z0919183.
Vond dit nog op internet:
Self-Study Programme 223
The 1.2l and 1.4l TDI engines (let op: AMF)
With Pump Injection System
<a rel="nofollow" target="_blank" href="http://www.volkspage.net/technik/ssp/ss ... 223.pdf</a
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 16:17 0 x

AfbeeldingBedankt Audi Gekkie en IbisA2,..

op pagina 38 zie ik het staan ...een elektrisch pompje  item 223_260 dat mijn geheugen niet in de steek laat , ik wel eens tank modules zag met een 2e diesel aansluiting voor webasto bij verwarming motor of standkachel uitvoering.

;)  
IbisA2
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 16:22 0 x

Locatie van het geluid is duidelijk het plastic gedeelte naast de linker achterbank (zie filmpje, stationair draaiende motor). Daar is het geluid helder (!) te horen. Benieuwd wat daaronder zit?!?! Wie weet oliefilter (i.v.m. regelklep als mogelijke oorzaak).... of brandstofpomp?
IbisA2
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 16:23 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank" href="https://m.youtube.com/watch?v=4UBy5eigd ... 5eigd_M</a>
IbisA2
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 16:27 0 x

AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 16:35 0 x

IbisA2,

Je geeft mij link met  documentatie  A2 diesels die je uiteindelijk ook kan doornemen voor je vragen?

Maar ik geef maar  toch maar  antwoord op je vragen je wellicht niet voldoende  technisch onderlegd bent en wil je best hiermee ondersteunen.

Denk dat daar toch de brandstof pomp zit onder de zittingen en bekleding,maar of daar de regelklep zit of filter  zou je overigen moeten vragen voor juiste antwoord.

Ik geen diesel in bezit heb en audi gekkie wel...

Bij mij weten zit de filter toch rechts voorin meest logische plek met een regelklep ??.

er ook een klep zit ook bij de elektrische pomp achterin na document doorspitten.zie pagina 42. de  Pressure limiting
valve.
zie bij afbeelding 223 206 de brandstofmodule die  in /op/ aan de tank zit .

Bij mijn benzine uitvoering  moest de achterstoelen eruit namelijk bij vervanging brandstofpomp in de tank module bij km stand 287.000 km.

succes met je onderzoek.

p.s. ik ben geen automonteur maar hobby wel eens en veel kennissen die monteur zijn als beroep,

Ik zou maar de hulp inroepen van o.a @luukske ,Koop9 , of Ron47 die je kan helpen.

=) 

Afbeelding
IbisA2
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 18:00 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">AudiFanSedert1971</a> schreef:
IbisA2,

Je geeft mij link met  documentatie  A2 diesels die je uiteindelijk ook kan doornemen voor je vragen?

Maar ik geef maar  toch maar  antwoord op je vragen je wellicht niet voldoende  technisch onderlegd bent en wil je best hiermee ondersteunen.

Denk dat daar toch de brandstof pomp zit onder de zittingen en bekleding,maar of daar de regelklep zit of filter  zou je overigen moeten vragen voor juiste antwoord.

Ik geen diesel in bezit heb en audi gekkie wel...

Bij mij weten zit de filter toch rechts voorin meest logische plek met een regelklep ??.

er ook een klep zit ook bij de elektrische pomp achterin na document doorspitten.zie pagina 42. de  Pressure limiting
valve.
zie bij afbeelding 223 206 de brandstofmodule die  in /op/ aan de tank zit .

Bij mijn benzine uitvoering  moest de achterstoelen eruit namelijk bij vervanging brandstofpomp in de tank module bij km stand 287.000 km.

succes met je onderzoek.

p.s. ik ben geen automonteur maar hobby wel eens en veel kennissen die monteur zijn als beroep,

Ik zou maar de hulp inroepen van o.a @luukske ,Koop9 , of Ron47 die je kan helpen.

=) 

Afbeelding
Ja, ik ga hulp inroepen. Koop9 heeft mij in het verleden regelmatig uit de brand geholpen (: Maar ik vermoed dat hij op vakantie is (ik had hem een sms gestuurd). Dank voor al je (leerzame) input in elk geval. En de andere ook natuurlijk.

De elektrische brandstofpomp (electric fuel pump) als mogelijke oorzaak ga ik nog even verder induiken. De auto heeft ook heeft ook recentelijk startproblemen gehad (oorzaak o-ringen). Misschien hebben dingen  met elkaar te maken (:
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid

12 jan 2017, 18:26 0 x

Na info van @ Luukske  blijkt dus toch op die plek ook de  brandstoffilter te zitten dus die kan dus lawaai maken dus dat is wel op te lossen lijkt mij.

Succes
Rolf
Almere
Plaats reactie