Raam bediening

Discussie over het interieur van de A2
ferdi.groenendijk

14 jul 2016, 17:50 0 x

Haha, bedoel het de motor van het elektrisch bedienbare raam
ferdi.groenendijk

25 jul 2016, 08:32 0 x

Uiteindelijk toch het probleem gevonden. Was niet de raambediening maar zat hem (wat sommige mensen al dachten) in de kabelboom tussen de deur en de carrosserie. Na wat doormeten kwamen we er achter de de grote voedingsdraad af en toe een beetje spanning door gaf. Nadat we de stekker uit de carrosserie hadden gehaald en de kabel wat lengte hadden gegeven vanuit de deur konden we zien dat de dikke voedingsdraad volledig door was en al mooi groen was. Vervolgens hebben we wat draad afgeknipt om weer een mooie koper kleurige draad te krijgen en toen de draden aan elkaar gesoldeerd. Daarna krimpkous erover en klaar waren we.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Nu het volgende probleem aanpakken
Audi_gekkie

25 jul 2016, 20:49 0 x

Gefeliciteerd =)

Kun je ook verklaren waarom er veel foutmeldingen in andere deuren zijn ontstaan?

Daardoor ontstond bij mij de gedachte van een defecte comfortmodule.
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

25 jul 2016, 21:06 0 x

<a rel="nofollow" target="_blank">ferdi.groenendijk</a> schreef:

Uiteindelijk toch het probleem gevonden. Was niet de raambediening maar zat hem (wat sommige mensen al dachten) in de kabelboom tussen de deur en de carrosserie. Na wat doormeten kwamen we er achter de de grote voedingsdraad af en toe een beetje spanning door gaf. Nadat we de stekker uit de carrosserie hadden gehaald en de kabel wat lengte hadden gegeven vanuit de deur konden we zien dat de dikke voedingsdraad volledig door was en al mooi groen was. Vervolgens hebben we wat draad afgeknipt om weer een mooie koper kleurige draad te krijgen en toen de draden aan elkaar gesoldeerd. Daarna krimpkous erover en klaar waren we.
Iedereen bedankt voor het meedenken. Nu het volgende probleem aanpakken

Mijn vermoeden is dan  de linker deur was waarvan de voedingsdraad defect was?

Succes met de andere klussen op te lossen 

=) 

Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
IIVQ

13 jun 2017, 20:52 0 x

Vandaag had de auto de hele dag in de zon gestaan, dus bij het openen lekker het knopje op de afstandsbediening ingedrukt waardoor alle vier de ramen open gaan.

Bij het de snelweg opdraaien was de auto genoeg afgekoeld en wilde ik de ramen dichtdoen. Het linkerachterraam gaf de motor een vreemd ratelend/krakend geluid, en het raam ging niet dicht.
Ik ben er mee doorgereden, want ik had haast naar een afspraak op 1km van mijn huis.
Daar gevoeld, er zat niet iets zichtbaars vast, maar het gekraak bleef. Bij voorzichtig omhoog trekken trok ik het raam zo te voelen uit de "heffers" - ik ken de term niet. Ik heb het raam met de hand maar dichtgedaan, maar het kan natuurlijk zo naar beneden vallen, zeker als ik over de 10 drempels tussen waar hij staat en mijn huis rijdt.
<a rel="nofollow" target="_blank">WHM</a> schreef:
Aluminium plaat kan je ook eraf halen!
Je moet alleen die kitrand er weer opzetten, vanwege anders mogelijke lekkage op die plek.
Ik loop zo even naar de auto om iig met ducktape het raam tegen naar beneden vallen te beschermen. Zaterdag gaat hij toch naar de garage en tussentijds is 'ie niet nodig. Maar als ik het zelf kan repareren is dat natuurlijk goedkoper en ik leer er wat van.
Maar hoe makkelijk is de bekleding en de aluminium plaat te verwijderen? Welke tools heb ik daarvoor nodig? (geen zin om onnodig 10x heen en weer te lopen, nadeel van in een flat wonen). En is er een handleiding zijpaneel verwijderen ergens te vinden?

Alvast bedankt voor de hulp.
HansJan
Moderator

13 jun 2017, 23:02 0 x

Poeh, das vervelend @IIVQ. De motor kan defect zijn of ruit uit de geleiders gelopen tgv versleten rubbers, de bekleding en paneel zal er toch vanaf moeten om het verder te beoordelen.  

Hier de handleiding voor de demontage op het Duitse forum:

https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php/Türverkleidung

De aluminium plaat moet naderhand weer volledig waterdicht vastgezet worden anders leidt dat onherroepelijk tot lekkage. 

Succes en houdt ons op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
IIVQ

18 jun 2017, 22:22 0 x

Dankje @Hansjan voor de handleiding! Zonder was het niet gelukt!
Nadat de bekleding volgens die handleiding losgemaakt was het alu deurpaneel losgemaakt.
Foto's omdat ze niet op die Duitse wiki stonden:

Na verwijdering bekleding:
AfbeeldingAfbeelding
(In de controleunit zaten 3 stekkers: van rechts af een zwarte die vanuit de auto komt, dan een zwarte voor de centrale deurvergrendeling, dan een bruine voor de raambediening en tweeter. (die dus naar het bekledingspaneel gaat). De stekker die al los naar beneden hangt is waarschijnlijk voor de subwoofer in de deur, die al verwijderd was.

Na het verwijderen van alle schroeven rondom het paneel, het voorzichtig inknijpen van de kabelhouders en het verwijderen van de motorunit (2 boutjes losdraaien om die beugel te hermonteren, dan 3 schroeven losmaken) was dit het uitzicht:Afbeelding
Het alupaneel zat nu helemaal los. Er af gehaald:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Vanaf hier wist ik het even niet meer. Er zitten geen obvious dingen los. Ik kan het raam ongeveer 5 cm omlaag schuiven voor hij lijkt te blokkeren.
Hij moet morgen toch naar de garage (schokbrekers), dus ik vraag ze dit mee te nemen.
HansJan
Moderator

18 jun 2017, 23:00 0 x

Kijk, het bewijst maar weer eens dat het Duitse forum een schat aan informatie bevat. Jammer dat je de oorzaak nog niet hebt kunnen vaststellen; hopelijk vindt de garage het wel. Houdt ons zeker op de hoogte!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
rolf

19 jun 2017, 07:52 0 x

Zie het probleem al: ITALY <span>:mrgreen: </span>
Leren ze het nu nooit? 
IIVQ

25 jun 2017, 15:41 0 x

Ik heb het uiteindelijk door de garage laten doen. Nu doet 'ie het weer als een zonnetje.
Plaats reactie