Voorstellen en lichtschakelaar vraag
- marco.thijssen
Heb me net aangemeld op dit forum
Sinds kort eigenaar van een A2 met 1.4 motor.
Bij de zoektocht naar een andere auto kwam de A2 in zicht, omdat het een comfortabele auto met een laag gewicht is.
Dat lage gewicht hebben we nodig, omdat op ons binnenvaartschip een autokraan staat die met moeite 1000 kilo kan tillen.
De A2 slingeren we met het grootste gemak aan- en van boord.
Nu is de lichtschakelaar kapot gegaan. Door dit forum weet ik dat het een bekend probleem is bij de VAG auto's.
De schakelaar uit elkaar gehaald en er zit gesmolten plastic in, waardoor de dimlichten niet meer geschakeld kunnen worden.
Een nieuwe kost 143 euro bij de dealer en dat vind ik te gek.
Nu kan ik voor weinig (10 euro) een tweedehands schakelaar kopen, maar die is zonder mistlampfunctie en ik heb mistlampen.
Dus, de vraag is:
is het binnenwerk van een schakelaar zonder mistlampfunctie hetzelfde als eentje met?
Sinds kort eigenaar van een A2 met 1.4 motor.
Bij de zoektocht naar een andere auto kwam de A2 in zicht, omdat het een comfortabele auto met een laag gewicht is.
Dat lage gewicht hebben we nodig, omdat op ons binnenvaartschip een autokraan staat die met moeite 1000 kilo kan tillen.
De A2 slingeren we met het grootste gemak aan- en van boord.
Nu is de lichtschakelaar kapot gegaan. Door dit forum weet ik dat het een bekend probleem is bij de VAG auto's.
De schakelaar uit elkaar gehaald en er zit gesmolten plastic in, waardoor de dimlichten niet meer geschakeld kunnen worden.
Een nieuwe kost 143 euro bij de dealer en dat vind ik te gek.
Nu kan ik voor weinig (10 euro) een tweedehands schakelaar kopen, maar die is zonder mistlampfunctie en ik heb mistlampen.
Dus, de vraag is:
is het binnenwerk van een schakelaar zonder mistlampfunctie hetzelfde als eentje met?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb de schakelaar nooit uit elkaar gehaald, maar de mistlampen-functie kun je missen als je de mistlampen als DRL schakelt (als je dat nog niet hebt). Ik vind de mistlampen de A2 een volwassener aanzicht geven, maar bij mist gebruik ik gewoon het dimlicht...
A2 BBY 2003 CS - OSS
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
A2 AUA 2001 - OSS, leer, st.verw, RNS-E, 9-sp 17", pdc, LED, alarm, kopl.spr, DRL, 6 airbags, cc
A2 ANY 2002 - cc
A2 ANY 2001 - cc, trekhk
A3 cabrio 1.8 TFSI 2010 - S-edition, trekhk
BMW i3 42kWh 2019 - full options
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Welkom op het forum van de officiële Audi A2 Club Nederland!
We zijn benieuwd naar de A2 en zijn uitrusting, plaatjes zijn we ook dol op!
Als je interesse hebt in een nieuwe schakelaar en bereid bent daar €115 voor neer te leggen dan zou ik een nieuwe uit Duitsland kunnen laten meekomen met de bestelling die ik deze week bij Audi heb geplaatst. Direct voordeel! Mocht je interesse hebben, graag een P(rive) B(ericht).
We zijn benieuwd naar de A2 en zijn uitrusting, plaatjes zijn we ook dol op!
Als je interesse hebt in een nieuwe schakelaar en bereid bent daar €115 voor neer te leggen dan zou ik een nieuwe uit Duitsland kunnen laten meekomen met de bestelling die ik deze week bij Audi heb geplaatst. Direct voordeel! Mocht je interesse hebben, graag een P(rive) B(ericht).
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
Welkom Marco,
Leuk om te lezen dat er een Audi A2 vaak op dek van een binnenvaartschip staat.
Waar varen jullie vaak wie weet zien overige leden jullie voorbij varen...
Het smelten van schakelaar kan duiden op slecht (versleten) kontakt door "metaal" moeheid .
Zou dat niet zelf gaan fiksen de schade groter kan worden aan dashboard door kortsluiting of oververhitting van de bedrading.aan de schakelaar.
Er vast wel auto "sloop" onderdeel bedrijven deze er 1 hebben liggen.
Of forumlid @luukske ,@mstona etc benaderen.
Zou leuk zijn een foto te zien van de Audi A2 op het dek.
Succes met fiksen van het euvel.
Leuk om te lezen dat er een Audi A2 vaak op dek van een binnenvaartschip staat.
Waar varen jullie vaak wie weet zien overige leden jullie voorbij varen...
Het smelten van schakelaar kan duiden op slecht (versleten) kontakt door "metaal" moeheid .
Zou dat niet zelf gaan fiksen de schade groter kan worden aan dashboard door kortsluiting of oververhitting van de bedrading.aan de schakelaar.
Er vast wel auto "sloop" onderdeel bedrijven deze er 1 hebben liggen.
Of forumlid @luukske ,@mstona etc benaderen.
Zou leuk zijn een foto te zien van de Audi A2 op het dek.
Succes met fiksen van het euvel.
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.180.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- marco.thijssen
Kijk, zo hijsen we de A2 dus op. Ook altijd handig als je eens de onderkant wil bekijken. Er wordt hoofdzakelijk van Nederland naar Frankrijk VV gevaren. Meestal kunstmest naar Reims en daar in de buurt weer Brouwgerst laden voor mouterijen in Nederland en Belgie.
Iedereen bedankt voor de reacties. Zal zo even aan de gang gaan met het verder zoeken naar een tweedehands lichtschakelaar. DRL aansluiten op de mistlampen hoeft voor ons niet zo nodig.
Iedereen bedankt voor de reacties. Zal zo even aan de gang gaan met het verder zoeken naar een tweedehands lichtschakelaar. DRL aansluiten op de mistlampen hoeft voor ons niet zo nodig.
- HansJan
- Moderator
En zo maakt de A2 heel wat kilometers :p
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16