Eindelijk!

Stel hier jezelf en je A2 voor.
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

13 aug 2017, 07:56 0 x

Welkom op de officiële site van Audi A2 Club Nederland en gefeliciteerd met de aankoop!

Hoe ben je tot de keuze van de A2 gekomen? Bij Jan Eenink kan je zeker met het virus besmet worden, zo is het mij destijds ook vergaan =) Wat plaatjes bij het verhaal worden erg gewaardeerd, kan je ook iets vertellen over de uitrusting?

Wij ervaren de A2 1.4 ook als erg comfortabel, zoals @Spinazie al aangaf maakt de motor inderdaad wat meer toeren op hoge snelheden. Ik heb zelf ook altijd de neiging om hem in 6 te leggen ;)

Ben ook erg benieuwd naar de resultaten van de isolatie. Wielkuipen zijn heel buigzaam voor de (de)montage, weet niet of het verstandig is om deze te isoleren omdat ze dan de flexibiliteit verliezen.

Er zijn tal van upgrades uit te voeren en ik vertel je er graag over. Heb er al heel wat gedaan, heb nog eea liggen en Arnhem-Zuid is dichtbij. Koffie staat klaar! :+1:

Tenslotte wil ik niet onvermeld laten dat vrijwillige donaties voor dit forum erg gewaardeerd worden. Vanaf volgend jaar kan je officieel betalend lid worden. Hierover volgt binnenkort meer. Zie ook index.php?p=/discussion/8034/forum-over ... -nederland
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
FrankDercks

13 aug 2017, 20:59 0 x

De wielkuipen wil ik eigenlijk isoleren aan de binnenzijde, dus bekleding kofferruimte demonteren. Mogelijk dat ik de buitenzijde met "unterbodenschutz" (wat is het Nederlandse woord hiervoor ook al weer?) laat inspuiten/behandelen. Gisteren reed ik tijdens een regenbui onder bomen. Het geluid van de regendruppels op het dak vond ik nogal fors, dus dat bevestigde mijn idee om het dak te isoleren. Daarnaast heb ik links in het dashboard een rammel. Weet niet waar het aan ligt. Een deel van het dashboard demonteren is mij daar nog niet gelukt. Heeft iemand dezelfde ervaring / rammel? Hoe kan dit mogelijk opgelost worden?
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
S-line stuur, CC, verstralers, lange 5e versn, trekhaak, LPG.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 aug 2017, 17:11 0 x

De binnenzijde van de kofferruimte kan natuurlijk ook, maar de wielkast is ook heel makkelijk te doen. Bovendien is hier genoeg ruimte tussen de wielkuip en chassis.

Grote regendruppels hoor je inderdaad goed door het aluminium dak :) Ik vind het persoonlijk wel karakteristiek, en hoe vaak rij je nou onder de bomen? ;) Ik zou de tijd en moeite eerder op andere vlakken steken.

Voordat je verder gaat met het dashboard zou ik even goed kijken of je motorkap goed vast zit. Dit kun je controleren door op de uiteinden bij het raam de drukken en kijken of er speling opzit. Ik heb ook een rammel gehad die rechts uit het dashboard leek te komen, bleek uiteindelijk de resonerende motorkap. Met een stukje tape in de bevestiging opgelost.
FrankDercks

18 aug 2017, 13:54 0 x

Ik heb nu ook de motorkap iets vastgedrukt cq geklemd, zometeen gaan we een weekendje naar Münster, dan kan ik controleren of de resonantie cq rammel weg is. Het isoleren van de deuren ga ik denk ik zelf doen (bij een bezoek op een zaterdag aan Jan Eenink, als hij de 4 speakers achter gaat monteren). Het demonteren van de bekleding van de wielkasten zal dan ook op het programma staan. Het isoleren van de wielkasten kan ik dan zelf gedurende de week zelf doen.
Het laten isoleren blijkt idd toch wat te prijzig...
LM 5-arm velgen, sportstoelen Matrix bekl., FIS, Alpine CDE-205DAB, Sydmeko armsteun, bakje onder handrem, ribbelgrille, middenconsole bekerhouders achter, komfortblinker, 3 spakig
HansJan
Moderator

19 aug 2017, 09:51 0 x

Op welke wijze ga je de deuren isoleren? Of bedoel je resonantiedood maken door dempingsmateriaal op de binnenkant van het portier te plakken? In het laatste geval moet de alu plaat verwijderd worden en nadien ook weer waterdicht worden verlijmd. Anders kan je rekenen op wateroverlast.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
FrankDercks

21 aug 2017, 20:23 0 x

Dank voor de tip van de aluminium plaat. Ik laat de deuren bij Jan Eenink doen (speakers) en dan zullen we kijken wat mogelijk is.
FrankDercks

26 aug 2017, 08:08 0 x

Even voor HansJan: ik kom graag een keer een bakkie drinken en kletsen over de A2. Hoe kom ik aan jou adres in Arnhem-Zuid? Via mail? Vanmiddag zou ik trouwens kunnen.
Spinazie
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

26 aug 2017, 09:08 0 x

@FrankDercks Je kunt HansJan het beste even een PM sturen: index.php?p=/messages/add/HansJan
FrankDercks

30 aug 2017, 20:07 0 x

Afspraak voor morgen gemaakt met HansJan. Ben benieuwd wat voor nieuwtjes / bijzonderheden hij voor me heeft. Verder poets/polijst ik nu iedere ochtend en avond 2 minuutjes de koplampen, met Commandant. Ik kreeg deze tip van een autobedrijf en ik moet zeggen dat ze er nu prima uitzien! Zaterdagmorgen naar Jan voor de speakers en mogelijk kan hij dan ook nog wat kleine lakbeschadigingen bijwerken. De auto rijdt heerlijk, ik moest wel wennen aan de ("lage") banden (Landsail 195/50 x 16), maar dat begint nu idd te wennen. Wat minder comfort dan "normale" banden, maar ik had nauwelijks keus. Voor moesten er 2 nieuwe banden op, de achterbanden waren nog goed. Als ik 4 nieuwe banden nodig heb, worden het waarschijnlijk 185/60 x 15. Inderdaad met andere velgen dan.
HansJan
Moderator

07 sep 2017, 10:45 0 x

Leuk om gisteren kennis gemaakt te hebben en je eea te kunnen laten zien en vertellen. Jouw auto staat er goed bij! Wel even denken aan de kentekenplaatverlichting; de schroeven zijn al goed verroest. Andere gast Wim ging met een blij gezicht en dik pak met licht uit twee nieuwe koplampen weer op huis aan. Die LED upgrade blijft geweldig. B)

Al jouw wensen zullen de investeringen wel opdrijven, maar het hoeft ook niet allemaal tegelijkertijd :#

Nogmaals veel plezier van de A2 en we houden zeker contact! <span>:+1: </span>
Plaats reactie