Siebe ,
Je zegt dat vandenBrug.nl de wagen heeft uit gelezen.
Zou jij die willen vermelden welke fouten geconstateerd waren dan wordt het probleem waarschijnlijk duidelijker voor forum " specialisten ".
5 waarschuwings lampjes
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- siebedejong
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:07


Bij deze de uitdraai van de Audi garage.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hebben ze na de reparatie niet een ander uitdraai mee gegeven ?
Neem aan ze de abs systeem ook goed hebben bevonden na de reparatie de massa verbinding hier ook van belang was.
Massa probleem zal vast ook te maken hebben dat de bobine zo nu en dan slecht functioneerde dus zo nu en dan slecht ontsteekt.
Maar de comfortmodule hebben ze die bedradingen daarvan ook gecheckt of ook connectoren schoon gemaakt dat soms voorkomt ?
Vandaar dat ook de sloten soms niet ontgrendelen had je daar dan niks van gemerkt ?
Misschien is het raadzaam de dealer te vragen ze alsnog de uitdraai na de reparatie je geven zodat je weet een veilige wagen bestuurd ...wat ik niet verwacht hoor je zo weg sturen zonder erover te vermelden wat er nog mis mee is..
Is sensor van airco al verholpen of ook dit te maken had met massa probleem ?
Vraag anders advies @koop9 of ander forumlid @Lukas of @Ron47
Neem aan ze de abs systeem ook goed hebben bevonden na de reparatie de massa verbinding hier ook van belang was.
Massa probleem zal vast ook te maken hebben dat de bobine zo nu en dan slecht functioneerde dus zo nu en dan slecht ontsteekt.
Maar de comfortmodule hebben ze die bedradingen daarvan ook gecheckt of ook connectoren schoon gemaakt dat soms voorkomt ?
Vandaar dat ook de sloten soms niet ontgrendelen had je daar dan niks van gemerkt ?
Misschien is het raadzaam de dealer te vragen ze alsnog de uitdraai na de reparatie je geven zodat je weet een veilige wagen bestuurd ...wat ik niet verwacht hoor je zo weg sturen zonder erover te vermelden wat er nog mis mee is..
Is sensor van airco al verholpen of ook dit te maken had met massa probleem ?
Vraag anders advies @koop9 of ander forumlid @Lukas of @Ron47
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- siebedejong
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07 sep 2017, 21:07
Dit zijn uitdraaien van het laatste bezoek (dat was deze week). Bij een volgende bezoek aan de garage gaan ze de egr vervangen.<a rel="nofollow" target="_blank">siebedejong</a> schreef:
Bij deze de uitdraai van de Audi garage.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik zie zo aan de storingen niet in waarom de EGR vervangen moet worden.
Als het rode rem storingslampje als eerste gaat branden dan is mijns inziens het abs als eerste die een storing heeft herkend, nu staan daar 2 storingen in:
1/ ¨lees motor uit¨ maar die heeft het over cilinder overslagen en daar gaat niet de rode rem storingslampje van branden, hooguit alleen het gele abs lampje.
2/ ¨loszetschakelaar magneetspoel remdruk¨ en ik denk dat daar het probleem zit, deze zit in de rembooster en ik vrees dat je die moet v.v. (de gehele rembooster want hij zit hierin verwerkt) Dit is een lekker klusje dat wel wat tijd vraagd....
Die booster is een heel duur ding maar je kan hem ook 2e hands halen, je moet dan wel opletten dat je een auto vind met het zelfde onderdeel nummer.
Het nummer is 8Z1 614 206 en is herkenbaar aan de 2 stekker aansluitingen onderaan de booster. Ze zitten er alleen in t/m chassisnr. 013000 van modeljaar 2002 maar die zijn maar gemaakt tot oktober 2001. (De latere A2´s hebben geen stekker aansluitingen op de booster)
Als het rode rem storingslampje als eerste gaat branden dan is mijns inziens het abs als eerste die een storing heeft herkend, nu staan daar 2 storingen in:
1/ ¨lees motor uit¨ maar die heeft het over cilinder overslagen en daar gaat niet de rode rem storingslampje van branden, hooguit alleen het gele abs lampje.
2/ ¨loszetschakelaar magneetspoel remdruk¨ en ik denk dat daar het probleem zit, deze zit in de rembooster en ik vrees dat je die moet v.v. (de gehele rembooster want hij zit hierin verwerkt) Dit is een lekker klusje dat wel wat tijd vraagd....
Die booster is een heel duur ding maar je kan hem ook 2e hands halen, je moet dan wel opletten dat je een auto vind met het zelfde onderdeel nummer.
Het nummer is 8Z1 614 206 en is herkenbaar aan de 2 stekker aansluitingen onderaan de booster. Ze zitten er alleen in t/m chassisnr. 013000 van modeljaar 2002 maar die zijn maar gemaakt tot oktober 2001. (De latere A2´s hebben geen stekker aansluitingen op de booster)
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De andere storingen die er in zitten zou ik na montage en inleren van de sensoren even wissen en kijken wat er terug komt.
Ik zie een storing op een sensor van de airco, deze komt wel eens voor en die zou er voor kunnen zorgen dat de airco niet goed werkt, mocht dit i.d.d. zo zijn moet je die sensor van de verdamper temperatuur v.v. onder het dashboard. officieel moet hiervoor het dashboard er uit maar het kan ook zonder dit te doen als je handig bent.
De portierslot storingen kennen we helaas ook bij de A2, hou in de gaten of de betreffende portieren goed van binnen en buiten op en van slot gaan, als je merkt dat een deur niet meer op slot gaat of er niet altijd na openen in 1 keer van af gaat dan moet je zsm het slot v.v. anders gaat hij vroeg of laat helemaal niet meer open en dan word het een leuk klusje om het portier überhaupt open te maken.
Ik zie een storing op een sensor van de airco, deze komt wel eens voor en die zou er voor kunnen zorgen dat de airco niet goed werkt, mocht dit i.d.d. zo zijn moet je die sensor van de verdamper temperatuur v.v. onder het dashboard. officieel moet hiervoor het dashboard er uit maar het kan ook zonder dit te doen als je handig bent.
De portierslot storingen kennen we helaas ook bij de A2, hou in de gaten of de betreffende portieren goed van binnen en buiten op en van slot gaan, als je merkt dat een deur niet meer op slot gaat of er niet altijd na openen in 1 keer van af gaat dan moet je zsm het slot v.v. anders gaat hij vroeg of laat helemaal niet meer open en dan word het een leuk klusje om het portier überhaupt open te maken.